Ga naar inhoud

koeling


mark

Aanbevolen berichten

Gast John Runia
Hoe kan er nagegaan worden dat de viscokoppelingen nog goed werken? Bij koude motor kan ik de schroef tegenhouden met de hand (met handschoen) Maar hoe na te gaan bij warme motor?

Greetz en tnx

Rudi

De truc die ik van mijn garage leerde is een (lange) plakbandke er aan vast maken en aan de carrosie vastmaken (motor uit!). Dan motor starten., wachten tot ie heet word. dan moet het plak bandkje breken. Heb ik gedaan met m'n transit camper - en het werkt. De plakbandje (masking tape van de dhz) hield het een tijdje vol, maar op een gegeven moment gaat ie plof!

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Net vloeistofpeil gecheckt en is in orde.

Ik dacht dat de ventilator altijd meedraait,is dat toch een zelfdenkende?want dan kan 't weleens daaraan liggen:heb 'm nog nooit aan horen slaan.

En mijn thermostaat is al 2x vervangen[vorige zomer voor 't laatst,toen kon ik nog net Ekris bereiken met kokende moter].

Ook vreemd is dat als ik rij,de meter de ene keer voor 't midden staat,maar meestal rechts v.h. midden;maar dit is al heel lang zo.

Ik heb weinig zin om de thermostaat voor de 3e keer te laten vervangen...

Ik heb het ook pas gehad,. Bleek het moertje dat op het kontakt van de zelfdenkende vin hoort te zitten, losgetrilt was. Vastzetten en het probleem was over. De vin sloeg bij mij niet meer aan. Daarna had ik weer een ander probleem, maar dat staat er los van. Toen had ik een soort geiser :blink:

Groeten

Harrie

Link naar reactie
ik heb vanmiddag nog gecheckt,maar de ventilator draaide gewoon mee;volgens mij draait 'íe altijd mee [maar dat weet ik niet zeker].

nog de stad in geweest,maar geen koelingprobleem,dus ik kijk 't nog even aan,vooralsnog lijkt er nu niks aan de hand.

ik kan nog vermelden dat sinds vorige zomer waterpomp en thermostaat zijn vervangen de meter meestal rechts v.h. midden staat,dus ik ben dit als normaal gaan beschouwen,maar vreemd vind ik 't wel nu ik lees dat 'ie bij iedereen in het midden staat.

in oktober beurt/apk dus dan attendeer ik ze er wel op,als 't tot die tijd tenminste goed gaat... :blink:

Mag ik hier even wat aanvullen op het verhaal " wijzer in het midden en/of iets links/rechts daarvan":

Bij mij staat de wijzer altijd vanuit de bestuurders oogpunt iets (rechts) uit het midden. Kijk je echter langs je stuur, recht voor de meter zul je zien dat de wijzer wel degelijk in het midden staat. Dit noemt men volgens mij een Parralax-fout.

Dit komt doordat je als het ware "links" tegen de wijzer aankijkt. Dure meetinstrumenten hebben altijd in de wijzerplaat zelf een spiegel zitten. Hierdoor kan je meterstand precies aflezen door de wijzer met zijn spiegelbeeld te laten samenvallen.

Dus nogmaals: ga voor een juiste aflezing zo recht mogelijk voor de meter kijken.

Hartelijke groet van MarQ!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.