Ga naar inhoud

Vandalisme


Mr. Jones

Aanbevolen berichten

Heb men auto nu net geen 3 dagen en heb al schade door vandalisme.

Ik stond deze nacht [20-08-05] geparkeerd voor men "stamcafé" tot er plotseling eieren op de ruit vlogen. Direkt iedereen naar buiten. We hebben de daders, die geen onbekenden voor ons zijn, nog zien wegrijden. Direkt zijn er aantal personen deze achterna gereden, zonder resultaat.

Er waren een aantal auto's besmeurd, waaronder de mijne het ergst. Wou de smurrie opkuisen en constateerde direkt op men motorkap dat er putjes waren door de inslag van een ei.

Heb direkt de politie gebeld om klacht neer te leggen. Die deden op een bepaald punt ff moeilijk doordat ik nog geen roze formulier kon voorleggen en zo. [Aangezien ik de auto nog maar net heb en volgens hun nog niet op de baan zou mogen. Maar doordat men verzekering zei tegen me dat het in orde was, hebben ze er verder niets meer van gezegd.] Ik zou dus maandag naar men verzekering moete gaan om deze in te lichten en dan een bestek te laten opmaken van de schade. In de loop van de week ga de politie mij dan hiervoor contacteren.

Ik hoop echt dat het in orde komt en dat men Z'tje weer zo goed als nieuw komt te staan :foto::sadder:

Greetz

PS: Ik zie nu net dat dit topic eigenlijk beter bij "praatgroep" had moeten staan. Gelieve dit indien mogelijk dan te verplaatsen. Men excuses hiervoor.

aangepast door Mr. Jones
Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Da's goed balen, helemaal al na een paar dagen. Zonder te willen bagatelliseren: Toch klinkt het niet als echt vandalisme, daar versta ik toch andere dingen onder, maar lijkt het op een uit de hand gelopen "grap", met die eieren. Neemt niet weg dat anderen jou schade hebben berokkend en dat mag natuurlijk nooit. Sterkte gewenst, keep smiling.

Link naar reactie

Mijns insziens is dit wel degelijk vandalisme,want waarschijnlijk moet de voorklep opnw. gespoten worden.

De meest vreemde gedragingen van mensen kan ik meestal wel begrijpen,maar vandalisme en aanverwante zaken niet-als je iets wil vernielen [dan heb je dus al een storing in je frontale cortex],verniel dan je eigen rommel maar blijf van andermans spullen af;en vraag aan je ouders waarom ze je niet fatsoenlijk opgevoed hebben.

Ik zou ook aan die gasten die mooie auto's bekrassen willen vragen:zie je liever alleen maar golfjes/astraatjes op de weg?ik ben altijd blij als ik een sierraad zie rijden,maar ja,je hebt ook figuren die schilderijen bekrassen;voor mij is dat hetzelfde en ik vind dat gestoord grdrag waar ik geen enkel begrip voor kan opbrengen.

Bij die domme eiergooiers helpt waarschijnlijk maar 1 ding:oog om oog,tand om tand,helaas.

Je weet wie 't zijn,dus daag ze voor de rechter en eis een flinke schadevergoeding.

Link naar reactie

ondanks dat ik heel zuur vind voor je, vind ik dit toch geen vandalisme en eerder een uit de hand gelopen grap (zoals boven ook vermeld).

Eieren gooien is wat anders dan krassen maken, stenen gooien, etc. Eieren zijn (indien niet gekookt) toch zacht en geven een vieze smurrie en dat is an sich al vreselijk balen, maar vandalisme. Nee. Kinderlijk gedrag dat vervelend is, ja.

Het feit dat je schade hebt opgelopen geeft je wel weer het recht mijns inziens om de schade te verhalen.

p.s. herinner me een keer een uitbarsting van mezelf nadat ik dacht dat iemand een colablikje in mijn auto had leeg gespoten. Bleek uiteindelijk gewoon de zon te zon die het blikje had laten ploffen. Wat een zooi.

Link naar reactie

Ben vandaag naar men BMW-dealer geweest om een offerte te laten opmaken van de schade om deze bij men aanklacht te voegen. Het zou op een totaal komen van 723,66 Euro om de motorkap en één voorvleugel te laten herspuiten.

Ik hoop echt dat dit in orde komt ze. Ik baal er echt ongelooflijk van...

En over het feit of dit al dan niet vandalisme is heb ik juist dit te zeggen. Wanneer er bepaalde dingen gebeuren door bepaalde mensen met de intentie om te vernielen dan is dit voor mij vandalisme ze.

Link naar reactie
En over het feit of dit al dan niet vandalisme is heb ik juist dit te zeggen. Wanneer er bepaalde dingen gebeuren door bepaalde mensen met de intentie om te vernielen dan is dit voor mij vandalisme ze.

Voorop gesteld: niemand behoort met zijn vingers aan andermans spullen te zitten, laat staan zaken te vernielen. Gebeurt dat wel, en er ontstaat schade, dan dient dat onverwijld vergoed te worden. Geen discussie over mogelijk, bij weldenkende mensen.

Echter, het feit dat ze dit met eieren deden doet vermoeden dat er geen concrete intentie was zaken te beschadigen of vernielen. Was die intentie er wel, dan hadden ze wel met stenen gegooid, hadden ze spiegels afgetrapt of deuken in de auto geschopt, of iets dergelijks. Dat hier schade is ontstaan is iets dat de daders waarschijnlijk niet hebben voorzien. Dat het niet nodig is om met eieren te gooien in the first place is duidelijk bij ons, maar helaas blijkbaar niet bij de daders.

Dat jij kwaad bent is volkomen begrijpelijk en terecht, wie zou het niet zijn. Jij draait er immers voor op, als de daders niet kunnen worden aangesproken en/of de verzekering 723,66 euro niet zou uitkeren. Maar het woord vandalisme heeft voor mij toch een ietwat andere betekenis dan hier het geval is, hoe ellendig dit ook is.

Ik breek hier geen lans voor de daders, integendeel!, maar vind ook dat je je kunt afvragen of dit geen uit de hand gelopen "grap" is. Nogmaals: wilden ze écht fout, dan zijn daar andere methodes voor dan eieren.

Link naar reactie

Wel/geen vandalisme, bewust/onbewust, het zal je denk ik een zorg zijn als je z3 bekrast is. Kende je de daders, of niet? Getuigen? Hopelijk is de schade te verhalen, anders is het wel ff balen, maar ja keep on smiling!!!! ;) ;) :muur:

Hans

Link naar reactie

Ik ken de daders, allez toch één ervan. Heb deze zelf zien toekomen die bewuste avond. En 5 min later, nog ni, wast al van da. En er zijn nog andere getuigen, want iemand heeft die ene persoon zelf nog zien wegrijden. En zijn auto is duidelijk herkent samen met de eerste 2 letters van de nummerplaat.

Ik spreek hier over vandalisme omdat ik er zeker van ben dat de intentie er was om te beschadigen. Vooral die ene persoon is er voor gekend. Deze heeft anderhalf jaar geleden ook al keer met kiezels staan smijten op de parking van men stamcafé naar geparkeerde wagens. En hij heeft in diezelfde periode toen ook al eens bij ons in de wijk enkele wagens beschadigd met bakstenen en dergelijke, samen met nog een ander persoon. Toen was er ook een vriend van me zijn toenmalige Z3 bij betrokken. Hadden een straatsteen gegooid op de achterflank van de wagen.

Die persoon moet gewoon gestraft worden. Ik laat het hier echt niet bij ze. Nu heb ik eindelijk de wagen van men dromen, is er GVD na nog geen drie dagen al schade. Dat doet zeer ze...

Link naar reactie

expres.... perongeluk...de schade moet hoedanook verhaald. En als je "perongeluk" met eieren gaat gooien ook.... hoewel ik vind dat als je met eieren gaat gooien op een plek waar auto's staan je:

1 of niet goed bij je hoofd bent.

2 of verschrikkelijk dom bent

3 of perongelukexpress dingen aan het vernielen bent

dus hoe dan ook alsnog aan de hoogste boom hangen :D

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Te gek om er een nieuw topic voor te openen, dus post ik het hier maar.

Vannacht begon onze hond te blaffen aan de achterdeur, waarop ik nog op het beestje roep om op te houden.

Vanmorgen kom ik buiten met Anneke om naar de fitness te rijden. Wanneer we in haar Ibiza stappen en ik de ruitenwissers wil aanzetten, merk ik dat er maar 1 het doet :wave:

Ik vraag nog stomweg, "waar is je andere ruitenwisser???".

Anneke kwam uiteraard ook helemaal uit de lucht gevallen, dus wij wezen kijken. En jawel hoor, enkele klojo's hebben de wisser aan de bestuurderskant er simpelweg afgerukt. Niet enkel het wisserblad maar werkelijk de ganse arm is afgerukt. Aangezien deze van redelijk dik metaal is, moet er serieus aan gesleurd zijn. Bijkomend resultaat is ook dat er een mooie kras op de motorkap staat van +/- 1 cm... :unsure:

Het is te gek om het aan te geven bij de politie, komt toch niets van, maar zo meteen toch maar even een telefoontje plegen.

Link naar reactie
  • Administrator

Da's inderdaad k*t.

Toen mijn vader vroeger nog een originele Saab 900 Turbo had, hebben ze daar ooit de hele grille uitgerukt. Alleen de bovenste rand zat er nog in (met de schroefjes...). 1 schroevendraaier en ze hadden een complete, mooie grille gehad :wave:

Overigens stond vanochtend de plantenbak die normaal bij ons vóór de deur staat, om het hoekje, nadat hij eerst fijn met de punt langs het achterspatbord van mijn Z3 is gegaan. Resultaat: een lelijke, diepe kras... Vermoedelijk de wind, alhoewel ik een kerel op een paard ook niet geheel uitsluit...

:muur::unsure::blink:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.