Ga naar inhoud

subwoofer


napoje

Aanbevolen berichten

Ben toch maar begonnen met het opleuken van de Z.

Dacht dat het upgraden van de audio (om te beginnen) wel te doen zou zijn.

Mooi fout dus!!

Je moet een kruising van een slangenmens en gyneacoloogde zijn om het klusje te klaren, maar goed het zit erin en het klinkt ff beter dan de standaard shit die erin zat. Ik vond het een probleem dat de bassen/luchtdrukverplaatsing vanuit de activeSub in de koffer niet in het compartement doorkwamen.

Omdat ik tevens een cdwisselaar in de koffer had gemonteerd en dus ook de nodige bekabeling moest doortrekken, kwam ik op het idee om de gehele tule maar te verwijderen, want gaten boren zag ik niet zitten.

Jullie raden het al, je krijgt een mooi gat van circa 8cm doorsnee, waardoor je wel degelijk kunt genieten van je Sub en je kunt het gat zo weer dichtgooien als je verkoopplannen hebt.

Upgrade:

Sony Radio/Cd 4x50W Mosfet en wisselaar.

Voorspeakers Compo Rockford Fosgate 13cm.

Achterspeakers Pioneer 10cm.

ActiveSub compactselfknutselfrutsel. met langeslagwoofer om de behuizing klein, maar toch voor de nodige luchtverplaatsing te zorgen.

Santana klinkt weer naar behoren.

MarZZZel

wil het wel eens bij je horen want ik zit met `t zelfde probleem :D

Link naar reactie
  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Napoje, nou heb je een mooie set Focals gekocht... verpest het dan niet met van die plastic rommel. Geloof me, het klinkt nergens naar. Wat ik zei over die REL is echt geen onzin. En als je de ruimte niet kwijt wil dan neem je de basshakers. Of koop een plaat MDF en monteer daar een FOCAL subwooferspeaker op. Maar in GODSNAAM geen plastic! klinkt niet en trilt uitelkaar....

Of die Z3bass, dat ziet er wel goed en logisch uit.

Link naar reactie

@ lennart...

heb me ff verder georienteerd en je hebt gelijk... subwoofer in de kofferbak is eigenlijk hetzelfde effect als die bass-shakers ofzo van je. had het bij chris gezien maar das eigenlijk een vrij dure oplossing. maar die z3bass is wel erg prijzig he... niet eens powered.

Expected price for the enclosure w/o the speaker is about $350

komt bij: invoerrechten, versterker, speaker, ombouw :blink:

En ik hoef ook geen 600 watt ofzo.. alleen de bassen wat vetter laten klinken. Niet zo'n lawaaibak die voor het stoplicht staat te dreunen met Thunderdom 25 op. Denk dat ik het maar ff laat waaien.

Kunnen we zelf niet zoiets ontwerpen voor een bepaalde speaker? Of is dat heel lastig? Het polyester moet geen probleem zijn. Alleen moet je die kast uitrekenen op een bepaalde speaker en hij moet ook nog in de bak passen...

PS: uit mijn bandjesverleden weet ik wel dat sommige baskasten met 4 kleine speakers net zo goed klonken als kasten met een 15" speaker. werkt dat in een auto ook niet?

Link naar reactie

moah, ik speel zelf ook bas en ik vind 4 x 10" bijvoorbeeld heel anders klinken als 1x 15" en persoonlijk vind ik voor bas de 12" wel lekker klinken. Wat ik wil zeggen is dat iedere grootte en configuratie een eigen soort klank heeft. Voor hifi basgeluid ben ik altijd heel gecharmeerd geweest van 1x 10 inch met een lange slag in een gesloten behuizing of e.v. een kleinere speaker met een transmissielijn. Dat eeste vanwege de strakke weergave (hij wappert niet zo na) zeker in combinatie met een a-klasse eindtrap met grote elco's. Een oplossing zou zijn om een elctrotechnicus met veel ervaring binnen de muziek in de arm te nemen en die een aanpassing te laten maken op de bestaande subwoofer kast, maar dan in nederland zodat we zelf kunnen testen. Op zich wil ik mijn subkast daar wel voor ter beschikking stellen. Dus dan neem je een passende woofer van een goed merk (iets met lange slag en een beetje stijf) Daar hang je dan een voor 12V gemodificeerde Quad 303 aan. Ik ken wel iemand die 303's "tuned" en dat is best te betalen. Je hebt dan echt bijna het beste wat er is.

Een Quad 303 koop je voor 200 euro, modificeren 125 a 150 euro. Goede woofer 100 euro. En dan een losse HK of Nokia unit (tweedehands of nieuw) waarvan je de speaker wegmietert, weet niet wat dat kost. Maar ik heb 'm al.

Als je het goedkoper aan wil pakken zou ik alleen de speaker vervangen voor een betere, in jouw geval Focal omdat je dat al hebt. En dan hopen dat het beter wordt (dat zal haast wel hoor) E.v. een (regelbaar)weerstandje d'r tussen om 'm af te stellen.

Het gluid zal ook veel beter worden als je de unit verzwaard en verstevigd tegen resoneren. Ik weet niet precies hoe ie d'r uit ziet aan de binnenkant, maar volgens mij is het een speaker met een buis met daaromheen de behuizing die je daadwerkelijk ziet. Als je die ruimte opvult met dempings materiaal gaat in iedere geval de lucht tussen de buis en de behuizing niet meer trillen (valse trillingen) en je zou ook de kast uitelkaar kunnen halen en met polyester matjes kunnen verstevigen zodat ie stijver wordt. Dat maakt al heel veel uit. Dat is een veel gebruikte vorm van modificeren. Ik heb thuis een door van medevoort gemodificeerde SACD speler. Het verschil met de "gewone" versie is zo ENORM! Hij klinkt nu beter dan menig speler van 4 keer zo duur. Het enige wat ie gedaan heeft is plakken bitumen (verzwarings materiaal) aanbrengen (tegen trillingen) en andere eindtransistoren plaatsen. Dat geeft aan hoeveel je kan doen met het verbeteren van geluidsomstandigheden i.p.v. duurdere spullen kopen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.