Ga naar inhoud

Hoe men radio verwijderen ?


Mr. Jones

Aanbevolen berichten

Heb dus sinds vandaag men Z3 en had graag men kenwood radio erin gezien.

Het probleem is dat ik niet weet hoe ik de originele radio er kan uithalen.

Het is ongeveer dit type van radio, mits enkele kleine details die verschillen:

bavaria-c-reverse-rds.jpg

Langs beide zijkanten van deze radio waren er 2 latjes. Ik heb deze al weg gehaald en nu zijn heb ik langs elke kant boven en onder 2 ronde gaatjes. Waarschijnlijk heb ik daar een speciaal tooltje voor nodig maar dat is er dus niet bij :D

Kan iemand me dan toch eventueel helpen om deze radio te kunnen verwijderen ?

Alvast bedankt

Mr. Jones

PS: Zal straks ff een foto nemen, voor meer duidelijkheid.

aangepast door Mr. Jones
Link naar reactie
  • Reacties 17
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

bij Philips radio's (volgens mij zijn de radio's van BMW afkomstig van Philips) zit een metalen beugel welke je schuift in de twee gaten. Doe dit aan beide zijden en de radio kun je er zo uittrekken.

Dus regel 4 pennen of zo welke +/- 10 cm lang zijn en dun/dik genoeg om in de gaten te steken et voila de radio komt los.

Link naar reactie
@ Huub: Dus moet in elk gaatje een inbusje losmaken ? 4 in totaal dus. Een idee hoe groot deze inbusjes zijn ?

pic3.jpg

Link naar reactie

Yes :lol: Heb die f*cking radio eruit gekregen. Moest dus in alle 4 de gaatjes iets steken, in mijn geval inbuskes, en met deze moest er binnenin de radio klemmekes opzij geduwd worden om zo de radio te kunnen vrijmaken uit zen frame.

In ieder geval bedankt voor alle hulp mensen ;)

Nu moet ik natuurlijk nog op zoek gaan naar zo een tussenstuk voor men radio te kunnen aansluiten.

Iemand een idee waar ik hier voor het best kan zijn, in een gewone elektronika-winkel of bij de bmw-dealer ?

Link naar reactie
Yes ^_^ Heb die f*cking radio eruit gekregen. Moest dus in alle 4 de gaatjes iets steken, in mijn geval inbuskes, en met deze moest er binnenin de radio klemmekes opzij geduwd worden om zo de radio te kunnen vrijmaken uit zen frame.

In ieder geval bedankt voor alle hulp mensen ^_^

Nu moet ik natuurlijk nog op zoek gaan naar zo een tussenstuk voor men radio te kunnen aansluiten.

Iemand een idee waar ik hier voor het best kan zijn, in een gewone elektronika-winkel of bij de bmw-dealer ?

bedoel je zoiets? Let wel op dat je de goede voor het juiste merk radio koopt. [tech-klet modus] En bij ISO aansluitingen kan je ook nog een verwisseling van de permanente en geschakelde 12v verwachten als je niet oplet. VDO/philips heeft bv een geschakelde 12v op kamer 4 en becker een permanente. [/tech-klet modus]

375968_LB_00_FB.EPS.jpg

Je kan ze bv bij conrad bestellen maar de dealer is dus eens niet duurder zeg ik uit ervaring.

Link naar reactie

probeer ook zeker een grotere automaterialenhandel, die hebben vaak ook veel van die stekkers (zelfs voor een Daihatsu :m: ) op voorraad en vaak tegen een mooiere prijs :angry:

Link naar reactie

Ben gisteren dus achter zo een tussenstuk gaan zien. Ben eerst bij de dealer gaan horen, maar die konden mij niet helpen. Want die zijn daar al een tijdje mee gestopt met zo een soortelijke dingen te verkopen aangezien ze ook verkrijgbaar zijn bij de betere elektrohandelaars.

Ze waren wel zo vriendelijk om mij door te verwijzen naar een ander adres waar ik normaal direkt kon geholpen worden. Daar heb ik dan het nodige materiaal gevonden voor 18,54 Euro.

Dus nu kan ik rustig rond cruisen met een muziekje in de achtergrond. Wel spijtig van dat kl*te weer. :blink:

PS: Nog es bedankt aan de mensen voor hen hulp en tips. :blink:

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.