Ga naar inhoud

Hardtop bevestiging


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

Vanwege het weer en de lange rit had ik de hardtop d'r weer opgezet. Wat ineens opvalt is dat ie minder goed past ineens.Bij de bovenkant van het de voorruit blijft nu een gleufje over. Alsof het dak iets te ver naar achter staat.. Ik krijg dit met geen mogelijkheid goed. Ook lekt het bij iets hevigere regeval naar binnen precies onder het einde van de het afwaterigsgootje aan de voorkant, waar de het raamrubber van het dak en de voorruit elkaar ontmoeten. Nou krijg ik het idee dat de kliksluiting, die achter de stoelen zit, iets verschoven is ofzo. Nu de vraag:

heeft iemand van jullie dit eerder gehad? Wie heeft onlangs dat gedeelte open gehad en kan zich herinneren of dat mechanisme ook te verschuiven/bij te stellen is. Ik kan n.l. ff niet wijs uit die installatie handleiding.

Link naar reactie
  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hoi DJLeonardo,

Welke hardtop heb je?

Ik heb de originele BMW hardtop, maar heb van de week tevens de Wiesmann

hardtop erbij gekocht.

De laatstgenoemde probeerde ik dus passend op de Z te monteren, maar kwam er achter dat de achtervergrendelingen anders zijn dan de BMWversie.

De voorkant is identiek en er is minimaal aan te justeren, de achterkant daarintegen is zowel in de hoogte (vulplaatjes) als naar voor of achteren te verschuiven.

Op het Duitse Forum is er een beschrijving en montage handleiding te downloaden, anders kun je die wel van mij krijgen!

Hoor wel.

Link naar reactie

eergisteren even geken waarom de hardtop ineens een kier overlaat bij de voorruit. Oorzaak niet kunnen ontdekken. Misschien omdat de softtop de hele tijd op heeft gestaan en dat daarom het rubber is ingedrukt omdat ie verder naar voren komt???? geen idee.

Maar ook heb ik iets anders ontdekt.

Aan de rechterkant lijkt het slotje lager te zitten waardoor de klem ook vel moeilijker vast gaat. De HT zit daardoor veel strakker en lager aan de rechterkant. Waarschijnlijk heeft dit altijd zo gezeten want die klem ging altijd al moeilijk.

Wel heb ik de slotjes iets naar voren kunnen zetten, door de zwarte kapjes eerst te verwijderen. Dus de kier is weg. Maar om verder bij het slotje te komen moet je echt de bekleding weghalen. Voordat ik dat doe, kan iemand mij vertellen of je de HOOGTE van de slotjes ook kan aanpassen? Misschien is hier iemand die zelf de HT voorbereiding heeft geinstalleerd?

Link naar reactie

eergister maar even de juiste sleutels gehaald om bij de moeren te kunnen. Echt goed afstellen kan je de hoogte niet. D'r zit wel een moertje dat ogenschijnlijk niks doet behalve de hoogte aangeven, het fixeert als het ware de 2 groete moeren die de steun verlenen aan het metalen ding waar het slotje in zit. Het kleine moertje afstellen is een beetje raar: vast draaien haalt het slotje naar beneden, maar losser draaien...ja niks dus. Maar een ringetjes d'r tussen gedaan en nu komt ie iets hoger. De speling die je hebt is echter maar een milimeter of 2 anders past het moertje d'r niet eens meer op en de 2 grote moeren zitten direct in de carosserie.. Dus ik ben benieuwd of het genoeg is. Vanavond maar even proberen.

Link naar reactie

Wat ben ik een sukkel! :chick:

Ik de hardtop d'r op: past nog steeds niet goed. Ik kom middenin de nacht terug van het draaien en stort halfdronken neer op de bank thuis. En ineens schiet me te binnen: zat er niet ook iets op de hardtop ZELF?

Volgende dag kijken, en jahoor heel simpel te verstellen ringetjes op schroefdraad op de sluitingen waarmee de dus de hoogte bepaald.

En nu?

snug fit! perfect aangesloten De hoogte is afgesteld en de plaatsing voor-en links-rechts ook.

Ik hoop dat het lekken nu voorbij is want daar ging het uiteindelijk om.

En voortaan zal ik maar eerst dronken worden voordat ik een probleem moet oplossen :blush: :notworthy:

Link naar reactie
Wat ben ik een sukkel! :chick:

Ik de hardtop d'r op: past nog steeds niet goed. Ik kom middenin de nacht terug van het draaien en stort halfdronken neer op de bank thuis. En ineens schiet me te binnen: zat er niet ook iets op de hardtop ZELF?

Volgende dag kijken, en jahoor heel simpel te verstellen ringetjes op schroefdraad op de sluitingen waarmee de dus de hoogte bepaald.

En nu?

snug fit! perfect aangesloten De hoogte is afgesteld en de plaatsing voor-en links-rechts ook.

Ik hoop dat het lekken nu voorbij is want daar ging het uiteindelijk om.

En voortaan zal ik maar eerst dronken worden voordat ik een probleem moet oplossen :blush: :notworthy:

Een beetje creatief heeft baat bij een goed glas. Het heet niet voor niets geestrijk vocht. ;)

Link naar reactie
Ik kom middenin de nacht terug van het draaien en stort halfdronken neer op de bank thuis.

Omdat je in de Ik vorm spreekt en het misschien niet van jou verwacht gezien je liefde voor je ZZZ ;) ,maar geen verwijten.

Link naar reactie
Ik kom middenin de nacht terug van het draaien en stort halfdronken neer op de bank thuis.

Omdat je in de Ik vorm spreekt en het misschien niet van jou verwacht gezien je liefde voor je ZZZ ;) ,maar geen verwijten.

DJ bedoelt wat anders, Huub. Hij zegt nergens dat 'ie heeft gereden met een borrel op.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.