Ga naar inhoud

Greenfilter geinstalleerd


The Shrike

Aanbevolen berichten

Ola,

heb net gisteren een greenfilter geinstalleerd. Het was een kadootje van mijn broertje. Op zoek naar een K&N filter had de verkoper hem deze aanbevolen. Ik heb er nu 2 keer een stukje mee gereden en het verschil is niet denderend (als aanwezig). Hij lijkt als hij warm is iets rustiger te zijn, maar dat kan verbeelding zijn.

n.b. nog steeds heb ik het probleem dat het 20 minuten duurt voordat mijn motor warm wordt. Ik moet daar naar laten kijken.

Heb eerst toch ff zitten kijken hoe ik dat filterhuis open kreeg zonder iets kapot te maken. Voor degenen die het nog gaan doen, het is gewoon de twee grote plastic flappen naar binnen drukken en naar boven trekken (zie foto) (huh, waarom heb ik in de doe-het-zelf-sectie geen mogelijkheid om een foto toe te voegen??).

Mocht ik verder bevindingen te melden hebben zal ik ze toevoegen.

DVG The Shrike

p.s. ondanks de naam is er niks groens (natuurvriendelijk) aan de filter behalve de kleur. Dit is maar goed ook, want aan die waanzin doen wij niet in de familie. :)

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Als je de tests leest van dit soort filters zie je in de grafiekjes al dat pas vanaf zo'n 4000 tot 5000 toeren er wat vermogens winst is. Dus alleen als je echt flink doortrekt zul je er iets van merken.

Ik zie persoonlijk dus weinig voordelen.

Link naar reactie
K&N inleg maakte bij mijn 1.8 een duidelijk verschil bij de hogere toeren (3-4000) Het gevoel dat de auto op dat toerental "zonder adem stond" was helemaal weg...

Weet je zeker dat ie niet zonder adem stond omdat je filter gewoon vies was? Als je d'r dan een K & N inzet is ie ineens schoon, nogal wiedes dat ie dan beter aanzuigt.

Link naar reactie

Is al onze tuning niet een beetje overbodig snelle uitlaten,lichtere velgen,open luchtfilters,domstrebe enz. allemaal racy produkten leuk voor de heb en looks maar echt effectief,NOT. :blush:

Link naar reactie
Is al onze tuning niet een beetje overbodig snelle uitlaten,lichtere velgen,open luchtfilters,domstrebe enz. allemaal racy produkten leuk voor de heb en looks maar echt effectief,NOT. :angry:

De vraag stellen is 'm beantwoorden. :blush:

Link naar reactie
Dat is inderdaad het meest gehoorde commentaar en de reden dat mensen er geen kopen omdat ze dat denken.

Maar: Nee, het BMW filter was toen 2 maanden oud

waar las ik dat ook alweer... bleek uit een een onafhankelijke test dat die K&N/Green e.a. luchtfilters zelfs voor GEEN ENKELE vermogenswinst zorgen t.o.v. de orignele filter van BMW en BOVENDIEN meer rommel naar binnen laten dus eigenlijk zitten d'r alleen maar nadelen aan, want goedkoper zijn ze ook niet....

He ik ben d'r ook ingetrapt hoor :lmao: Heb ook een K&N vervangingsfiltertje..... Nou echt ZERO vermogenswinst :blush::angry:

Link naar reactie

als je echt vermogenswinst wil moet je eigenlijk iets aan het gewicht doen he. zoals... handbediende stoelen. scheelt weer 10kg motorenrommel. airco eruit. reservewiel weg. handbediende ramen. airbags eruit. enz enz. maar dat willen we ook niet

:lmao:

Link naar reactie
Dat is inderdaad het meest gehoorde commentaar en de reden dat mensen er geen kopen omdat ze dat denken.

Maar: Nee, het BMW filter was toen 2 maanden oud

waar las ik dat ook alweer... bleek uit een een onafhankelijke test dat die K&N/Green e.a. luchtfilters zelfs voor GEEN ENKELE vermogenswinst zorgen t.o.v. de orignele filter van BMW en BOVENDIEN meer rommel naar binnen laten dus eigenlijk zitten d'r alleen maar nadelen aan, want goedkoper zijn ze ook niet....

He ik ben d'r ook ingetrapt hoor ;) Heb ook een K&N vervangingsfiltertje..... Nou echt ZERO vermogenswinst :lmao: :muur:

Dit blijft een welles-nietes kwestie, mijn argument is alleen dat IK wel degelijk verschil merkte.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.