Ga naar inhoud

Domstrebe


RobC

Aanbevolen berichten

Nou, ik heb m gisteren binnen gekregen hoor :wub: 

Alleen nog even tijd vrijmaken om m te monteren.

Het is wel een oud model he?? met de "hele" ronde montage ring ;)

Volgens mij hebben die nieuwe modellen maar een halve montage ring :D

Ik heb 'm nog niet binnen. Dat zal dan morgen, maandag wel worden.

Geen idee, half of helemaal rond. Joh, wat kan het je schelen, je ziet 'm tóch niet... :D :D :schater:

Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geen idee, half of helemaal rond. Joh, wat kan het je schelen, je ziet 'm tóch niet... ;) :D :schater:

Het gaat alleen om de heb en de economie zoals al vaker gezegd. :D

Link naar reactie

Geen idee, half of helemaal rond. Joh, wat kan het je schelen, je ziet 'm tóch niet... :D  :wub:  :schater:

Het gaat alleen om de heb en de economie zoals al vaker gezegd. ;)

:D Huub heeft 'm weer he-le-maal door! Consumeren is ons devies, 't maakt niet uit wàt we consumeren! :D :schater:

Link naar reactie

Maar even een vraagje aan de forummers die al een domtrebe hebben ;)

De meeste modellen kun je d.m.v. 2 moeren op de stang uit elkaar draaien zodat er spanning op komt te staan, maar deze heeft dat dus niet :D

Zal wel meteen zonder spanning op de veerpoten gemonteerd dienen te worden, maar is dit dan juist??

Link naar reactie
Maar even een vraagje aan de forummers die al een domtrebe hebben ;)

De meeste modellen kun je d.m.v. 2 moeren op de stang uit elkaar draaien zodat er spanning op komt te staan, maar deze heeft dat dus niet :D

Zal wel meteen zonder spanning op de veerpoten gemonteerd dienen te worden, maar is dit dan juist??

Ja, dat zijn de echte. Wij hebben zo'n simpel ding, lijkt het dan.

Vrij iel dingetje toch? Misschien valt 'ie uit elkaar te buigen? :D

Link naar reactie
Maar even een vraagje aan de forummers die al een domtrebe hebben :D

De meeste modellen kun je d.m.v. 2 moeren op de stang uit elkaar draaien zodat er spanning op komt te staan, maar deze heeft dat dus niet :D

Zal wel meteen zonder spanning op de veerpoten gemonteerd dienen te worden, maar is dit dan juist??

Ja, dat zijn de echte. Wij hebben zo'n simpel ding, lijkt het dan.

Vrij iel dingetje toch? Misschien valt 'ie uit elkaar te buigen? ;)

;) :D Nou niet echt vrij iel hoor :wub:

De stang is ongeveer 4 cm in diameter dus niet zo eenvoudig te buigen hoor :schater:

En aan beide zijde onder een hoek van 45 gr gelast en dan op de veerpoten met een ronde ring.

Ziet er dus wel heeel echt uit hoor Rob :D

Link naar reactie
:D ;) Nou niet echt vrij iel hoor :D

De stang is ongeveer 4 cm in diameter dus niet zo eenvoudig te buigen hoor :schater:

En aan beide zijde onder een hoek van 45 gr gelast en dan op de veerpoten met een ronde ring.

Ziet er dus wel heeel echt uit hoor Rob :D

Dat valt dan weer mee.

Als ik het ding monteer zal er wel iets anders zijn dat het niet meer doet :wub:

De montage van mijn binnenspiegel was qua elektronica geen succes...

Misschien zit de spanning er al op als je monteert, past het net, is 'ie tot op de laatste mm strak berekend?? Ja, ik probeer ook maar positief te zijn... ;)

Link naar reactie

Dat gaat dus wel, kan er mee door. Maar dan met een bochtje naar achter, denk ik. Dat vind ik zo fraai aan die uiterlijk veel steviger, zwaardere dingen voor de 6-cylinders; dat gaat strak recht over de motor.

Met dat bochtje bedoel ik de hoek van 45 graden, dat zei je al. Sorry.

aangepast door Rob
Link naar reactie
Maar even een vraagje aan de forummers die al een domtrebe hebben B)

De meeste modellen kun je d.m.v. 2 moeren op de stang uit elkaar draaien zodat er spanning op komt te staan, maar deze heeft dat dus niet B)

Zal wel meteen zonder spanning op de veerpoten gemonteerd dienen te worden, maar is dit dan juist??

D'r moet ook geen spanning op staan. Je moet ze alleen aandraaien totdat ie niet verder kan (maar niet met kracht) moet dus iets losjes blijven. Je duwt n.l. de hele auto uit elkaar zonder dat je d'r erg in hebt.

Dus dat de 4 cilynder versie het niet heeft is geen gemis denk ik. (en waarschijnlijk ook niet nodig)

Link naar reactie
Nou, ik heb m gisteren binnen gekregen hoor :muur: 

Alleen nog even tijd vrijmaken om m te monteren.

@ Z3tje:

Ik kreeg vandaag een mail uit Duitsland:

Hij heeft verzonden op 18/8, maar de Nederlandse post had het ding retour afzender gestuurd. ;)

Hij verzendt 'm vandaag opnieuw. Het waarom retour afzender is volkomen onduidelijk, de adressering was juist en het ding is nooit aangeboden hier thuis.

Jij hebt 'm sinds vrijdag j.l. dus ik had 'm vandaag in elk geval wel verwacht.

Nu gaat er weer een aantal dagen overheen, àls het al goed gaat. Het zal dan wel woensdag/donderdag worden. ;)

Link naar reactie
Nou, ik heb m gisteren binnen gekregen hoor :D 

Alleen nog even tijd vrijmaken om m te monteren.

@ Z3tje:

Ik kreeg vandaag een mail uit Duitsland:

Hij heeft verzonden op 18/8, maar de Nederlandse post had het ding retour afzender gestuurd. ;)

Hij verzendt 'm vandaag opnieuw. Het waarom retour afzender is volkomen onduidelijk, de adressering was juist en het ding is nooit aangeboden hier thuis.

Jij hebt 'm sinds vrijdag j.l. dus ik had 'm vandaag in elk geval wel verwacht.

Nu gaat er weer een aantal dagen overheen, àls het al goed gaat. Het zal dan wel woensdag/donderdag worden. :muur:

hmmm ;) dat is ook balen.

Hoop dat t deze keer wel goed gaat ;) wel vreemd he'?

Ik zal ook wel ff wachten met monteren, anders is het helemaal balen omdat je m ook nog eerder gekocht had dan ik :D :schater:

Link naar reactie
Nou, ik heb m gisteren binnen gekregen hoor :muur: 

Alleen nog even tijd vrijmaken om m te monteren.

@ Z3tje:

Ik kreeg vandaag een mail uit Duitsland:

Hij heeft verzonden op 18/8, maar de Nederlandse post had het ding retour afzender gestuurd. ;)

Hij verzendt 'm vandaag opnieuw. Het waarom retour afzender is volkomen onduidelijk, de adressering was juist en het ding is nooit aangeboden hier thuis.

Jij hebt 'm sinds vrijdag j.l. dus ik had 'm vandaag in elk geval wel verwacht.

Nu gaat er weer een aantal dagen overheen, àls het al goed gaat. Het zal dan wel woensdag/donderdag worden. ;)

Wat was de naam van die postbode Elvis :schater:

Link naar reactie

@Z3tje:

Gisteren gearriveerd! Glimt je tegemoet en ziet er inderdaad beter uit dan ik had gedacht. :o

Jij hebt 'm nog steeds niet gemonteerd? Doe jij dat eerst maar, dan hoor ik van jou wel hoe moeilijk dat is. B) Volgens de anderen is het een fluitje van een cent.

Na mijn elektronica-debacle met het monteren van de elektronica in de M-spiegel ben ik niet zo doe-het-zelverig meer. :blink: Maar om nou zo'n simpel stangetje door een dealer te laten doen gaat me wel wat ver... Ik hoor het wel van je.

Link naar reactie
Rob maar zes moeren losdraaien en dan het stangetje eropzetten en dan zes moeren weer vastzetten moet toch een uitdaging zijn voor ons als DHZ :blink:

Door schade en schande wijs geworden, Huub!

Maar inderdaad, heb ik even tijd, dan zet ik 'm er wel op.

Link naar reactie

Zojuist de domstrebe gemonteerd. Ja, helemaal zelf. ;)

Zes schroeven los, ringetjes plaatsen (nodig? geen idee), domstrebe plaatsen en de zes schroeven weer vast. Dan de twee schroeven van de scharnieren van de domstrebe vast (let op dat de domstrebe niet omhoogkomt met vastschroeven, want dan zit 'ie te strak tegen de motorkap aan!) en klaar. Zowaar iets dat zonder problemen te monteren valt. :D

Edit: Ik heb de ringetjes verwijderd voor een strakker contact met de carrosserie.

aangepast door Rob
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.