Ga naar inhoud

Domstrebe


RobC

Aanbevolen berichten

Overweeg nu toch een veerpootbrug te monteren. Ja heren, ik weet het, mosterd na de maaltijd.

Vraagje aan de mensen die zo'n ding hebben geplaatst (door inkoopactie inmiddels ruime ervaring bij een aantal members):

SD schreef ooit eens in de Members Gallery bij Pierre:

Ter montage van de veerpootbrug, moeren losdraaien van de veerpoten. Stel de breedte van de veerpootbrug zo in, dat deze spanningsvrij gemonteerd kan worden. Na het vastdraaien van de moeren van de veerpoten, de veerpootbrug ca. 2mm breder instellen. (lees: licht onder spanning zetten).

Mijn vraag:

Licht onder spanning zetten wil dan toch zeggen de veerpootbrug 2mm smaller maken, toch niet breder? <_<

Link naar reactie
  • Reacties 57
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn vraag:

Licht onder spanning zetten wil dan toch zeggen de veerpootbrug 2mm smaller maken, toch niet breder? <_<

Maar als je de Domstrebe breder maakt zet je de boel toch ook onderspanning nmi kan je naar twee kanten spanning creeren.

Link naar reactie

Inderdaad Huub, als hij er te slap tussen zit dan kunnen de veerpoten nog iets naar elkaar bewegen als je een stevige bocht neemt. Ik heb hem dus 'naar buiten toe' klem gezet, en de domstrebe zo lang mogelijk gemaakt nadat ik hem er tussen had gezet.

Maar dat monteren gaat je wel lukken hoor Rob; is echt heel simpel.

Link naar reactie
Overweeg nu toch een veerpootbrug te monteren. Ja heren, ik weet het, mosterd na de maaltijd.

Welke neem jij dan Rob??

Ik heb eigenlijk ook wel interesse ;)

Heb zojuist via ebay.de zo'n ding gekocht. Tja, 't winkeltje was nog open op deze tijd. ^_^

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewIt...:B:EOIBSA:DE:11

Link naar reactie
Er moet toch nog steeds wat te regelen zijn met Patrick van Braspenning als je een Wiechers wilt.

Zeg je dat je van mij komt... ik heb hem van de week nog gesproken over kortingen voor het Forum.

Als zojuist gepost: ik heb 'al besteld.

Maar jij moet gaan slapen, Chris! Mooie maar lange ritten voor de boeg.

Geniet ervan, nogmaals, en groeten aan Yvonne!

Link naar reactie
Als ik het juiste gereedschap kan vinden zou het moeten kunnen. ^_^

Liggen die niet bij het gereedschapsetje in de kofferbak.En je hebt vast nog wel ergens een dopsleutelkitje van de Hema liggen ;)

Link naar reactie
Als ik het juiste gereedschap kan vinden zou het moeten kunnen. ^_^

Liggen die niet bij het gereedschapsetje in de kofferbak.En je hebt vast nog wel ergens een dopsleutelkitje van de Hema liggen ;)

Ik kan gelukkig naar een bevriende garagist, hier in het dorp.

Voor zes schroeven lost/vast hoef ik geen afspraak te maken. ;)

Link naar reactie
en anders neem je 'm even mee naar de volgende meeting..... is in 10 minuten gepiept.

Zeiden ze van ruitensproeiers op de motorkap ook, DJ. Duurde ondanks hulp aanmerkelijk langer. Geeft niets, daar niet van, maar die 10 minuutjes van jullie ken ik inmiddels. :blush:

Overigens, indien nodig, prima aanbod. Is er dan iemand die toevallig het juiste gereedschap bij zich heeft?

Link naar reactie

DAAROM zei ik ook 10 minuten, terwijl het in werkelijkheid slechts 5 minuten kost.

Wat was er trouwens mis met de sproeiers dan? Gaatjes niet even groot?

Dat gereedschap heb jij als het goed is ook bij je....in de achterbak onder het matje. Een extra tangetje is wel handig voor de scharniertjes maar die heb ik er standaard in liggen. Geen probleem dus... :blush:

Link naar reactie
DAAROM zei ik ook 10 minuten, terwijl het in werkelijkheid slechts 5 minuten kost.

Wat was er trouwens mis met de sproeiers dan? Gaatjes niet even groot?

Dat gereedschap heb jij als het goed is ook bij je....in de achterbak onder het matje. Een extra tangetje is wel handig voor de scharniertjes maar die heb ik er standaard in liggen. Geen probleem dus... :blush:

De klemmetjes van twee slangetjes die niet los wilden, de klemmen van de motorkapbekleding die niet los/vast wilden, kortom mijn eigen onhandigheid speelde weer parten. Toen Aad erbij kwam was 't snel gepiept.

Verder geen probleem, Z8 sproeiers passen prima (ze drukken zichzelf vast).

Overigens, ik heb natuurlijk niet zo'n fraaie, stevige domstrebe als die van jullie. Dit is maar een eenvoudig iel dingetje dat er eigenlijk niet uitziet. En dan nog met een bocht naar achter ook, om dat 1.8 motortje heen...

Link naar reactie
Ja ik ook, en hij vermelde nog dat het om een Domstrebe ging met enkele stang.

Verwacht het vrijdag, tenminste hoop ik dan :D

Klopt. Je kon de koop annuleren omdat hij op ebay per vergissing vermeldde dat het om een dubbele stang ging, bedoeld voor de Z3M. Dat had ik al begrepen, heb natuurlijk wat verder gekeken vóór de koop en zag al dat het om een ietwat ander stangetje ging. Och, als de werking uiteindelijk gelijk is maakt het me niet uit. Hoewel het er bepaald niet zo lekker uitziet als bij Pierre, Chris en meer van dat écht gemotoriseerde spul, waar de domstrebe zo mooi over de motor ligt.

Link naar reactie

Nou, ik heb m gisteren binnen gekregen hoor :D

Alleen nog even tijd vrijmaken om m te monteren.

Het is wel een oud model he?? met de "hele" ronde montage ring ;)

Volgens mij hebben die nieuwe modellen maar een halve montage ring :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.