Ga naar inhoud

Benzinemeter


Sunbimmer

Aanbevolen berichten

Nog een vraagje van deze kant,

Heeft iemand van jullie dat ook dat de benzinemeter het laatste stukje heel rap naar beneden vliegt, dat geldt dan ook voor de boordcomputer, die raast per 100 meter met 1 kilometer naar beneden, terwijl als je een gemiddelde van 1 op 10 haalt zou je toch zo'n 450 km moeten kunnen halen met een tank, de inhoud is 45 liter als ik het goed heb, maar als ik de boordcomputer moet geloven zou ik maar krap 350 km kunnen halen met een volle tank, :offtopic: hoe zit dat?????

greetz Sunbimmer

Link naar reactie
  • Reacties 65
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Met mijn automaat haal ik de 300 km niet op de kleine eindjes dan mag er weer 43 liter in en heb ik het lampje net branden. :offtopic: maar ja zijn nog steeds leuke kilometers :lol:

Link naar reactie
Ik heb precies hetzelfde; het laatste stukje gaat als een speer. Blijkbaar zit er een vreemde vorm onder in de tank.

Ik haal precies 450 Km op 45 liter, ook volgens de boordcomputer, dus op zich is deze vrij nauwkeurig.

Hier exact hetzelfde als Remmuz.

Link naar reactie
Met mijn 1900 rij ik 490 km op 40 liter benzine bij normaal weggedrag ;) ;) :lmao

Met de 525 ia snelweg 1-10 gemiddeld 1-8 :unsure: -_-

ooit 500+km gehaald!

Link naar reactie
Gast Gast_Z3tje
Nog een vraagje van deze kant,

Heeft iemand van jullie dat ook dat de benzinemeter het laatste stukje heel rap naar beneden vliegt, dat geldt dan ook voor de boordcomputer, die raast per 100 meter met 1 kilometer naar beneden, terwijl als je een gemiddelde van 1 op 10 haalt zou je toch zo'n 450 km moeten kunnen halen met een tank, de inhoud is 45 liter als ik het goed heb, maar als ik de boordcomputer moet geloven zou ik maar krap 350 km kunnen halen met een volle tank, -_- hoe zit dat?????

greetz Sunbimmer

Heb ik ook ;) ;) :unsure:

Link naar reactie

Al met al zijn die BMW benzinezescilinders best zuinig, met mijn 3.0 liter touring (handbak) met echt alle extra's (dus erg zwaar) rijd ik binnendoor 1 op 10. Zijn voorganger een Bora V6-4Motion liep 1 op 7,5 en was daarbij lang niet zo snel, en 1 op 8,5 voor de <_< met 330 pk is ook niet verkeerd B)

Link naar reactie
Dit is het zuinigst dat ik ooit gereden heb.

Toen ik ging tanken liep er 43,5 liter benzine in... Het reservelampje lichtte net niet op. Goed hé...  ;)

IMG_0352.jpg

Dat is erg knap als ik dat wil halen in de stad dan moet ik twee maal tanken ;)

maar zal over twee weken richting het zuiden rijden en kijken wat we op het lange eind doen ^_^

Link naar reactie
Dit is het zuinigst dat ik ooit gereden heb.

Toen ik ging tanken liep er 43,5 liter benzine in... Het reservelampje lichtte net niet op. Goed hé...  B)

Dat is erg knap als ik dat wil halen in de stad dan moet ik twee maal tanken :D

maar zal over twee weken richting het zuiden rijden en kijken wat we op het lange eind doen :)

Ja, je kan wel van Friesland naar Limburg rijden met constant 2000 toeren, dan rij je best zuinig. Maar wie doet dat? :D Mijn ervaring is dat ie het meest drinkt als je stil staat. Dat is altijd nog erger dan hard of sportief rijden.

Link naar reactie

Mijn originele vraag ging eigenlijk niet over hoe zuinig, maarmeer over de betrouwbaarheid van de benzinemeter, een gemiddelde van tussen de 1 op 10 of 1 op 9 vind ik niet slecht voor een 6 cylinder 2.8 het blijft een heerlijk ding, en plezier mag ook wel wat kosten.....toch?

greetz Sunbimmer

Link naar reactie

omdat ik het benzineverbruik altijd ook precies op papier bijhou,kan ik melden dat de boordcomputer 0.5liter te weinig aangeeft[consequent,dus 12l/100km=12.5l/100km],dat de benzinemeter matig nauwkeurig is,maar dat de km's die je nog kan rijden volgens b.c. wel heel nauwkeurig kloppen;als je benzinemeter op nul staat en vlgns b.c kun je nog 80km,dan kun je rustig nog 50km doorrijden.

overigens heb ik in drie jaar exact 1op8 gereden,maar ga wat dat betreft dus niet op de bc af,dat flatteert.

Link naar reactie
Ik heb precies hetzelfde; het laatste stukje gaat als een speer. Blijkbaar zit er een vreemde vorm onder in de tank.

Ik haal precies 450 Km op 45 liter, ook volgens de boordcomputer, dus op zich is deze vrij nauwkeurig.

Hier exact hetzelfde als Remmuz.

Bij 120 constant haal ik 450km op 43 ltr ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.