Ga naar inhoud

Probleem met stoelverstelling


Gast alexander

Aanbevolen berichten

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 3 maanden later...

<_<

Zoals al eerder gemeld bij mijn kabelboom draadje, was ook de hoogteverstelling van de chauffeurzetel stuk gegaan, tijdens de werkzaamheden aan de kabelboom. De zetel was op zijn laagste stand en zover mogelijk achteruit gezet en bij het opnieuw aan de batterij leggen van de kabels, was er een getik te horen onder de zetel. Bij het starten van de auto verdween dit geluid, doch de zetel was geblokkeerd op de laagste stand. Voor en achter was nog mogelijk.

Gister, aan de hand van jullie info en ook die Duitse info, aan de slag gegaan om de zetel eruit te halen. Lijkt moeilijk, maar is in feite makkelijk. :D

Moeilijkste lag gelegen in het feit dat de zetel op de laagste stand geblokkeerd was, geen ruimte om te werken. Ik heb er houtblokken ondergeschoven, dat gaf wat meer ruimte om de electriciteit te kunnen ontwarren en ontkoppelen, drie stekkers eruit, is al. Gordel eraf, zat goed vast.

Zetel uit de auto gehaald en de zaak even bekeken.

Eén, 20 eurocent onder de zetel gevonden. Balpen volledig vastgeklemd in frame (waarschijnlijk oorzaak defect), trekken en duwen om dat eruit te krijgen. 20 pfenning in langse rail, nogal wat moeite gehad om die eruit te krijgen. Een keitje ook, plus gans stuk verharde kauwgum.

Twéé, de spindel was helemaal ingedraaid, geen beweging in te krijgen. Motor uitgemeten, spanning opgestoken, niks, andere motor wel OK. Motor losgemaakt, doch kon de motor er niet uitnemen, geen ruimte, was er langs boven ingezet. Dus alustuk (spindel) losgemaakt, wat wringen aan het onderstel en indeed, het frame kwam ietsje naar boven, genoeg om de motor eruit te nemen. Dat wordt dus een andere motor.

Drie, zetel manueel via asje naar boven gedraaid, zodat de vriendin weer makkelijk zit :foto:

Alles weer ingebouwd, dat ging rap.

Conclusie, zetel uitbouwen is doenbaar. :nono:

Link naar reactie
bij mij gaat de stoel soms ook niet meer verticaal op en neer, echter is bij mij de schakelaar het probleem, als ik er een beetje aan rommel doet hij het weer, moet dus de schakelaar nog vervangen.

Hoi Theo,

Heb je de schakelaar al vervangen ?, waar had je er een gevonden en is deze moeilijk te vervangen ?

Grroeten

Ad

Link naar reactie

Heb je de stoelen nog ik ben nog steeds op zoek naar de schakelaar voor de rechtse stoel.

Oeps, reactie uit 2005, waarschijnlijk zijn deze stoeltjes niet meer beschikbaar.

Anders zal er nu wel veel stof op zitten,

Groeten

Ad

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Zal niet meer helpen schakelaar is gewoon kapot...is het laatste defect aan de auto....wil hem gewoon helemaal in orde hebben.

Groeten

Ad

Weet je zeker dat het de schakelaar is?

Bij mij bleek het de spindel te zijn die in de eindstand vastgelopen was.

Het aluminium gedeelte bij het zwarte boutje losgemaakt, Dat deel met een tang losgedraaid uit de eindstand (zat goed vast) en weer gemonteerd met het open gedeelte naar beneden.

Of naar boven, dat weet ik niet meer: in ieder geval een halve slag terug.

De spindel loopt daardoor niet meer helemaal tot het eind en dus ook niet meer vast.

Daarna loopt het zaakje weer perfect.

Groet, Carl

Link naar reactie

Weet je zeker dat het de schakelaar is?

Hoi Carl,

Schakelaar is definitief defect heb de stoel eruit gehad en spanning gemeten bij de motor, totaal geen spanning als ik de schakelaar naar boven of beneden bedien.

Ook geen kabelbreuk o.i.d.

In mijn vorige ZZZ ook het probleem opgelost zoals jij hebt beschreven, we vinden er wel iets op.

Groeten

Ad

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.