Ga naar inhoud

Car care


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

Het gearceerde gedeelte, weet niet of je het kunstleer mag noemen.

deur0ai.png

Bedankt voor de tip, ga het daar eens mee proberen. :blink:

van mij wel!

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

het valt me op dat veel "harde wax" als Caranuba gebruikt wordt. Dus daarmee kun je Zymol, Meguiar, Swissol (?) enzo over 1 kam scheren.

Carnauba heerscht :thumbup:

Link naar reactie
nee.. wel ff napoetsen met een vochtig doekie

Zymol heeft Vinyl Conditioner, werkt prima, glimt niet en is ook bruikbaar voor nepleer :thumbup:

vinyl.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Er staat behoorlijk veel nuttige informatie mijn Z ziet er gelukkig met uitzondering van de schade aan mijn bumper :thumbup: nog keurig uit.

Alleen het leer van de stoel aan bestuurderskant vertoont links van de stoel (je komt er lichaam langs bij het instappen) wat beschadiging (dat wil zeggen wat krasjes en wat mindere kleur). De stoelen zijn zwartgekleurd is dat bij te werken met zwarte schoenpoets?

En de Rain X is dat ook te gebruiken op je achterruitje? Dit is natuurlijk ander materiaal dan glas en ik weet niet of de bestanddelen het materiaal aantasten?

ps waar staat de agenda van activiteiten die jullie organiseren?

Link naar reactie

Hai ELN

Het is erg stil hier op het forum vandaag. De meesten zijn de rondrit in Friesland aan het maken, denk ik :thumbup: .

Je kunt de agenda vinden bij het topic 'Evenementen' in de ' On topic lounge'. Je vind dat door op het venstertje rechts onder de berichten te klikken.

Link naar reactie
Er staat behoorlijk veel nuttige informatie mijn Z ziet er gelukkig met uitzondering van de schade aan mijn bumper :thumbup: nog keurig uit.

Alleen het leer van de stoel aan bestuurderskant vertoont links van de stoel (je komt er lichaam langs bij het instappen) wat beschadiging (dat wil zeggen wat krasjes en wat mindere kleur). De stoelen zijn zwartgekleurd is dat bij te werken met zwarte schoenpoets?

En de Rain X is dat ook te gebruiken op je achterruitje? Dit is natuurlijk ander materiaal dan glas en ik weet niet of de bestanddelen het materiaal aantasten?

Ik zou Rain X niet op je zachtplastic achterruitje gebruiken. Hard plastic heb ik al wel geprobeerd en dat gaat wel, maar echt helpen doet het niet hoor. Het is echt voor de voorruit bedoeld. Je hebt toch behoorlijk wat rijwind nodig om het eraf te blazen heb ik gemerkt. Ook geeft het een iets witte waas na het wappen met de wisser. Ik vind het persoonlijk niet zo goed werken allemaal. Ik denk dat het wel werkt op de voorruit van een scooter of het vizier van een motorhelm.

Leer moet je NIET met schoensmeer doen. Dat blijft n.l. afgeven. Er is bij de meeste schoenreparatiewinkeltjes speciale "indringverf" verkrijgbaar waar je leer mee kan verven. Dat geeft NAUWELIJKS af, maar wel iets (als het nog niet helemaal droog is en dat duurt even)

Het resultaat is wel heel mooi. Ik zou echter kijken of het zinvol is om er een nieuw stuk in te laten zetten.

Link naar reactie
  • 10 maanden later...

Afgelopen weekend heb ik voor het eerst een aantal producten van Meguiar's gebruikt:

Allereerst heb ik de Z3 gewassen met NXT Car Wash met behulp van een Wash Mitt (washandschoen) en een Water Magnet (soort zeem). Er blijven geen witte strepen en vlekken achter en de Washmitt zorgt ervoor dat poetskrassen tot een minimum worden beperkt.

Vervolgens de hele auto bewerkt met het Quik Clay Detailing System. Ik had niet verwacht dat dit zó goed zou werken. De lak wordt hier echt zo glad als een spiegel van!

Tot slot de auto in de was gezet met de NXT Tech Wax. Dit is erg gemakkelijk aan te brengen en laat geen kringen achter.

Conclusie: de Z3 zag er werkelijk als nieuw uit :thumbup: Voor mij dus voorlopig dus niets anders meer!

(Helaas heeft de auto de afgelopen 3 dagen onder een paar grote bomen gestaan, gevolg: over de hele auto zitten alweer kleine puntjes boomhars. Kan dus volgende week weer opnieuw beginnen)

Link naar reactie
(Helaas heeft de auto de afgelopen 3 dagen onder een paar grote bomen gestaan, gevolg: over de hele auto zitten alweer kleine puntjes boomhars. Kan dus volgende week weer opnieuw beginnen)

Had ik ook na mijn Meguiar's-poetsbeurt, maar troost je... hars ging er weer moeiteloos vanaf :)

En, geweldig spul inderdaad, kost wat tijd maar dan heb je ook wat :thumbup:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...
Misschien ten overvloede, maar ik kwam net een interessante vergelijkingstest tegen van de "grote drie"; Zaino, Zymöl en Meguiar's:

http://www.ffcobra.com/magazine/waxtest.html

is een bekende "test" idd. Staat ook een link in m'n start topic maar die werkt niet meer zag ik net. Ik zou de test met een korreltje zout nemen. Is n.l. allemaal goed spul. Ik heb die Zaino zelf en het werkt best hoor. Als je echter voor de glans gaat zou ik kiezen voor de Turtle wax in de kleur van je auto. Nog niks beters gezien. Nadeel is dat het zoals alle waxen stof aantrekt dus je auto wordt sneller vies. Ga je voor een "schild" op je lak kan je kiezen voor Zaino (syntetisch) die je zelf doet, of die permagard-achtige behandelingen die je moet laten doen.

Link naar reactie

Thnx for the tip! Ik heb nu een Turtle-wax achtige was op de auto, maar heb het idee dat die er toch weer redelijk snel vanaf gaat. Vandaar dat ik eens aan het rondkijken was naar een langer dragende was/laag. Klopt het dat je van Zaino Z1 en Z2 na elkaar op moet brengen voor het beste resultaat?

Link naar reactie
Thnx for the tip! Ik heb nu een Turtle-wax achtige was op de auto, maar heb het idee dat die er toch weer redelijk snel vanaf gaat. Vandaar dat ik eens aan het rondkijken was naar een langer dragende was/laag. Klopt het dat je van Zaino Z1 en Z2 na elkaar op moet brengen voor het beste resultaat?

Ja klopt, Z1 is een soort primer. Z2 is de polish. De grap is dat je dat maar 1 keer in het half jaar doet. De rest van het jaar was je 'm met de shampoo en breng je daarna de glans enhancer aan.

Die Z1 en Z2 behandeling is wel ff werk. Daarna is het een fluitje van een cent. Eigenlijk is het een systeem voor luie autowassers :schater:

Maar nogmaals, het is goed spul (net zo goed als Zymol en Mequiars) maar verwacht geen wonderen. Klopt dat Turlte er weer snel af is maar ook dat zit er ook snel weer op. Bovendien is het een stuk goedkoper. Bijkomend voordel van de Turtle vind ik dat het haarkrasjes en zelfs grote krassen beter maskeert. Als je de versie met kleurstof neemt tenminste.

401846.jpg

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Weet iemand of de speciale Z3 Wax nog verkrijgbaar is bij Zymöl ?

Denk dat na nog 2 beurten mijn potje ver op is. En ben zo tevreden

over. Nu vind ik dat smeerbaar goud nergends meer.

img10272284830.jpeg

Olaf

Link naar reactie

probeer anders de wax van riwax eens . dat is de star-wax ongeveer een eurotje of 10.

daar kan meguair`s echt niet aan tippen.

Ik werk tot aanstaande vrijdag nog bij riwax ,heb veel producten geprobeerd maar in de proffesionele poetswereld staat riwax toch als de betere bekend.

m vr gr marco

Link naar reactie

Assortiment Riwax heeft geen carnauba wax. Dus zal chemisch zijn.

Zal zeker niet kunnen tippen aan 40-60% echte carnauba! (100% Natuurlijk)

(Star Wax bevat soorten siliconen-polymeren)

Link naar reactie
Assortiment Riwax heeft geen carnauba wax. Dus zal chemisch zijn.

Zal zeker niet kunnen tippen aan 40-60% echte carnauba! (100% Natuurlijk)

(Star Wax bevat soorten siliconen-polymeren)

Wat bevatten dode vliegjes die aan je voorbumper, motorkap en spiegels hangen dan???

BZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZZ

BB%20fly%20supermacro-4.JPG

Link naar reactie
Chemische waxen tasten op langere duur ook je lak aan.

Hoe weet je dat? Zijn ze allemaal hetzelfde dan?

Overigens trekt echte was/wax stof aan waardoor je je auto vaker zult (moeten) wassen. Dat is ook niet goed voor de lak....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.