Ga naar inhoud

Car care


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

  • 4 weken later...
  • 2 maanden later...

Vandaag was het niet te koud (8 a 9 graden) en droog. Dus ik besloot om de gok te wagen. De Z zag er werkelijk vreselijk uit, en met die pekel van de laatste dagen....

En ik wil m'n Z deze winter toch iets beter beschermen dan het lullige laagje Turtlewax wat er allang weer af is.

Dus het Kärchertje gepakt en de tas met Zaino, die ik nog niet geprobeerd had.

Ik moet zeggen: viel me heel erg mee. Het opbrengen van Zaino1 ging heel snel, daarna snel met 2 d'r overheen en laten drogen. Het was al binnen het uur droog. Het was ook weer makkelijk uit te wrijven. Ik begrijp nu echter wel de klacht van iemand uit Amerika die vond dat het te moeilijk ging. Je merkt dat het lastiger wordt naarmate je het langer erop laat zitten (of als het te heet is, dus te snel droogt) Oftewel, niet te lang laten zitten.

De auto glom als m'n kale bats na een middag hard werken. Toen nog de nr 6 glossenhancer (en vuilwerend middel) d'r overheen. Ik vond dit de glans eerlijk gezegd niet nog verder verbeteren, maar ik was al dik tevreden dus als het alleen vuilaftotend werkt vind ik het ook prima. Helaas begon het te spatteen voor ik de hele auto met nr 6 had junnen doen dus kan ik mooi zien wat over een tijdje het verschil is (wel of geen nr6)

De glans is ongeveer net zo als de Turtlewax en misschien nog wel iets beter. Probleem is dat Turtle d'r na een week af is. Dit zou zeker een maand of 6 moeten blijven zitten. Eventueel kan je 'm wassen met shamppo nr7 en dan even met glossenhancer d'r overheen (wat heeel erg soepel gaat, opspuiten en direct afvegen) De 1 en 2 blijven er gewoon op zitten tijdens (en na) het wassen. Ik ben benieuwd. :)

Link naar reactie
Ik ga deze eens proberen, heb een promo setje van iemand gekregen :)

Van de week maar................

Klinkt exclusief

maareh

Iedere Swissol verpakking wordt nog steeds met de hand gemengd en gevuld.
weet niet of dat een pre is :wub: (klontjes! nee geintje)

Heb je ook de achterruit cleaner d'r bij? Daar ben ik wel benieuwd naar, of die beter is dan de Renovo.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Recentelijk m'n Z3 volledig behandeld met spul van Meguiars enwel in de volgende volgorde:

1. Auto gewassen met NXT Car Wash

2. Quick Clay Detailing System (super spul). Auto wordt spekglad

3. STEP 1 - Deep Crystal Paint Cleaner

4. STEP 2 - Deep Crystal Polish

5. STEP 3 - Deel Crystal Carnauba Wax

Oke, het was een hoop werk, maar wat een resultaat. De auto is zo glad als een aal, blinkt als een hondekeutel in de maneschijn (?) en alle poetsswirls zijn verdwenen. Helaas geen foto's van genomen, maar ik kan het iedereen aanraden. Zit 1 nadeel aan... de prijs van de spullen. Alles bij elkaar was ik +/- 100 euri kwijt. Maar vergeleken met de 125 euri die vrienden van me aan een Waxoyl behandeling hebben uitgegeven en daar maar 1,5 jaar garantie op krijgen is het weer relatief weinig. Je doet volgens mij jaren met die Meguiars flesjes. Tsja, wel eens in de paar maanden een volle dag aan het poetsen. Maar stiekem vind ik dat niet erg. Het resultaat is altijd erg bevredigend.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Omdat deze lente nieuwe wielen eronder komen ben ik op zoek naar een goede wielwax. Op het Engelse forum loopt er al een draadje over, en één iemand gebruikte WheelWax, en was er ook erg over te spreken. Chris stelde WD40 voor, en ik weet dat Huub(?) dit ook gebruikt. Wie heeft nog betere suggesties? Anders wil ik een inkoopactie starten wanneer er voldoende animo voor is.

Link naar reactie
Omdat deze lente nieuwe wielen eronder komen ben ik op zoek naar een goede wielwax. Op het Engelse forum loopt er al een draadje over, en één iemand gebruikte WheelWax, en was er ook erg over te spreken. Chris stelde WD40 voor, en ik weet dat Huub(?) dit ook gebruikt. Wie heeft nog betere suggesties? Anders wil ik een inkoopactie starten wanneer er voldoende animo voor is.

Doe ik ook wel mee.

Link naar reactie
Omdat deze lente nieuwe wielen eronder komen ben ik op zoek naar een goede wielwax. Op het Engelse forum loopt er al een draadje over, en één iemand gebruikte WheelWax, en was er ook erg over te spreken. Chris stelde WD40 voor, en ik weet dat Huub(?) dit ook gebruikt. Wie heeft nog betere suggesties? Anders wil ik een inkoopactie starten wanneer er voldoende animo voor is.

Doe ik ook wel mee.

Met een doos WD40 kopen???

Link naar reactie

Swissol verkoopt ook een speciale wax voor wielen. Dit trekt mij iets meer eerlijk gezegd. De prijs is er dan ook na. (€30,-,voor 50ml :rolleyes: )

autobahn.jpg

Een wax voor wielen

Met Autobahn wielwax verbetert u het oppervlak van uw wielen met een zichtbare gelijkmatige glans en worden remstofdeeltjes af-geweerd. Remstof, strooizout, ruwe winterchemicaliën, vocht en weg-bevuiling zullen niet binnendringen in de beschermende en hittebestendige Carnauba waxlaag, die is verrijkt met PFTE. Het reinigen van de wielen neemt nog maar een fractie van de tijd in beslag die het eerst in beslag nam. Autobahn wielwax is veilig voor aluminium, gepoetst aluminium, bedekt aluminium, magnesium, chroom, kleurloze deklagen en gelakte wielen. Gebruik het zowel op gebruikte als op nieuwe wielen om ze in een 'zo goed als nieuw'- staat te houden.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.