Ga naar inhoud

Car care


DJLeonardo

Aanbevolen berichten

Grappig, ik heb dit heerlijke lenteweekend ook "naar iets gezocht om met de Z te doen", behalve rijden. :thumbup:

Dus ik dacht ook dat het leer wel weer eens een behandeling kon gebruiken, dus heb ik de koepel van het dash ingesmeerd met "Lederpflege" spulletje van BMW. De stoelen wilde ik eerst reinigen, maar de spuitbus met leerpoetsspul was kaputt :ph34r: ! Dus even PM naar Emanueal en Reggie voor een flesje van hun Leerreiniger. :wave:

als je zo'n flesje leerreiniger nodig hebt zeg het maar, dan geef ik het D@ve mee a.s. zaterdag!! :rambo:

het is tevens een conditioner!!

Link naar reactie

D'r zijn natuurlijk ontzettend veel product lijnen. En je moet natuurlijk alle prdukten uit de lijn kopen anders werkt het "zogenaamd" niet. Ben d'r zelf ook wel eens ingetrapt met de Zaino destijds. Heel goed spul op zich maar goed het kost wel een godsvermogen.

Het colourlock verhaal voor leer is prachtig maar een beetje over de top wat mij betreft. Je hebt ook leerverf voor tassen en schoenen. Kost je vaak een tientje. Daarna met een leercondotioner erover en het is verzegeld en soepel. Heb onlangs m'n stuur ermee gedaan. prachtig diepswzart is ie weer en geen kleven of afgeven. Met leer reiniger kan je het e.v. weer dof krijgen maar dat hoeft voor mij niet perse. Bij gebrek aan Emmanuel is dat natuurlijk ook een (tijdelijke) oplossing.

Plastic koplampen (e.a. plasic) heb je ook een goedkoop middeltje voor (10 euro, hoef je geen complete product lijn voor te kopen)

Had op een ander forum een DIY gemaakt:

Je krijgt dan zo'n lelijke waas als je kappen niet meer zo mooi zijn. Het is ook hinderlijk voor je tegenliggers al dat strooilicht.

Dus maar een tubetje xerapol gehaald en aan de slag.

dsc00591svk7.jpg

De kappen van de oude halogeen units gehaald. Ze zagen er niet meer uit zo veel steenslag Was dus niks aan verloren als het zou mislukken!

dsc00602swo6.jpg

Eerst maar eens opschuren met korrelgrootte 220. DIt om de ergste putten af te schuren.

resultaat is uiteraard grof en leijk maar wel glad en egaal:

dsc00601sqo6.jpg

Daarna verder met waterproof schuurpapier korrelgrootte 800 en dan nog even 1000 (meer omdat ik het nog had liggen)

Even een tip: leg het waterproof papier even in het water voordat je begint, dan zuigt het een beetje water op en kan je langer schuren zonder er nieuw water op te doen. Ik had een emmertje water staan waar ik het schuurvlak van de machiene om de zoveel tijd even indoopte.

dsc00603sbs9.jpg

En dan polijst papier korrelgrootte 2000:

dsc00604sqn6.jpg

En dan aan de slag met de poets/polijstschijf:

dsc00610sns5.jpg

Al na een klein minuutje zie je al een heel verschil:

dsc00612shz4.jpg

Tadaaaa!

dsc00608sdp2.jpg

Link naar reactie

Knap hoor Lennart, en mooie reportage... :thumbup:

Maar hoeveel heeft die Xerapol nu aan het eindresultaat bijgedragen volgens jou of komt het omdat je gewoon goed hebt geschuurd?

Ziet er uit als nieuw!

Link naar reactie
Knap hoor Lennart, en mooie reportage... :thumbup:

Maar hoeveel heeft die Xerapol nu aan het eindresultaat bijgedragen volgens jou of komt het omdat je gewoon goed hebt geschuurd?

Ziet er uit als nieuw!

Beide. Maar met Commandant krijg je het lang niet zo strak. Het is een raar goedje dat als het ware bijna vloeibaar plastic wordt lijkt het wel.

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Zojuist mijn softtop gereinigd met de producten van Autoglym...

ik heb hierbij de volgende producten gebruikt:

fabric hood cleaner en fabric hood protector, owja en een fohn en stofzuiger :thumbup:

ik moet erbij zeggen dat dit de eerste keer voor mij is :D aangezien ik de auto nog niet zolang heb. Nadat ik de kap had droog gemaakt en gestofzogen heb ik hem behandeld met de hood cleaner (deze had een lekker geurtje) eerst erop spuiten, laten inwerken en schoonmaken met een vochtige doek. Na dit te hebben gedaan heb ik een tijdje gewacht totdat de kap weer enigzins droog was en toen heb ik hem met de hood protector ingespoten bij deze een fotootje daarvan.

hoodprotector.png

nu blijft de auto een nachtje in de garage staan en hoop ik dat hij alle lenteregen kan verdragen :nono:

Link naar reactie

Moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over het resultaat wat het poetsen van de kap heeft opgeleverd, de kap ziet er weer netjes uit (nog een stukje netter dan daarvoor) en ik heb wel het idee dat de kap ook weer een stukje donkerder ermee geworden is (hij was wat faal).

dus ja persoonlijk raad ik de spullen van autoglym wel aan :wave:

Link naar reactie
  • 1 maand later...
Aan het begin van de winter is de Z3 dik in de was gezet.

Er is de afgelopen maande weinig mee gereden.

Half maart (= lente kriebels) heb ik, naast een verhoogde paringsdrang, ook de neiging om de Z3 weer eens dik in de was te zetten.

Anno 2008/2009 gebruik ik een poetsmiddel/wax met PTFE (=Teflon!!!).

Oplettende lezertjes :smart: van dit forum denken nu, TEFLON???? dat gebruiken die Lak-seal bedrijven toch altijd en kan je als particulier nergens kopen :angry:

Het in is iedergeval in de handel als een platte, blauwe flacon van Turtle Wax en heeft als toevoeging "plus PTFE".

Ik gebruik het al een jaar en ben er dik tevreden over. De dikke regendruppels biggelen over de glimmende motorkap en de auto is na een wasbeurt met de tuinslang weer stralend schoon.

Ik breng het dik op, maar poets het zachtjes uit (Als je hard wrijft wordt je poetsdoek snel vuiler, (dus wrijf je er eigenlijk weer veel van af)!

Vandaag werden ook de ramen gereinigd met glasreiniger, het dasbord met cockpitspray en de stoelen met lederreiniger + lederwax + daarna een open rit door de alblasserwaard met volop crocussen en narcissen.

Kortom, ........laat de zomer maar komen :mellow:

Het voorjaar kwam wat later opgang dit jaar.Afgelopen zaterdag het ritueelvan verleden jaar herhaald+de onderzijde motorkap en de motorruimte gereinigd en gepoetst. :thumbup:

Link naar reactie
Het voorjaar kwam wat later opgang dit jaar.Afgelopen zaterdag het ritueelvan verleden jaar herhaald+de onderzijde motorkap en de motorruimte gereinigd en gepoetst. :mellow:

Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, wat fijn Henk. Heb je ook flitsende en blinkende foto's van je Z. En vooral van de onderzijde van de motorkap :thumbup: :smart: :schater:

Link naar reactie
Ohhhhhhhhhhhhhhhhhhhh, wat fijn Henk. Heb je ook flitsende en blinkende foto's van je Z. En vooral van de onderzijde van de motorkap :mellow::thumbup::schater:

Elke gek, zn gebrek. Ik vind het gewoon leuk om hem mooi te houden. Jammer dat ik geen verchroomd kleppendeksel heb. Maar proef ik nou ook enige jalouzie?

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Vandaag ook maar een poetssetje gekocht om de ZZZ te vertroetelen.

Meguiars Quick Detail Clay system

Mequiars SwirlX

Mequiars NTX Tech Wax 2.0

Mequiars Supreme Shine Microfiberdoek

Pakket microvezeldoeken (gratis)

Nog nooit geclayed maar moet zeggen dat het verbluffend is!! :rolleyes: Zo glad als een aal!!

Met Swirl X de kringen en kleine krasjes verwijderd. (met polijstmachine) Gaat prima met een mooi resultaat.

Morgen de rest polijsten en daarna waxen. Ben benieuwd.

Leuk om te doen.

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Hallo Ztjes,

Ik heb de topic eens even doorgelezen, maar kan eigenlijk geen eindconclusie vinden wat nu de beste optie is, wat ik wel al begrijp is dat de top 3 niet zo veel van elkaar verschild.

De producten van Meguiars zijn bij mij in Coevorden te koop (Automat) :blink: , dus ga dat maar eens proberen t.z.t. nadat ik de steenslag plekjes heb bijgewerkt :foto: .

Iemand nog goede suggesties :thumbup:

Link naar reactie
Iemand nog goede suggesties :discussie:

Neem de tijd. Een halve of bij uitgebreid hele dag werk is niet uitzonderlijk. Tussendoor lekker lunchen en niet vergeten bakje leut. Heb je een lekker dagje voor jezelf en geen gezeik :muur::wacko:

Link naar reactie
Neem de tijd. Een halve of bij uitgebreid hele dag werk is niet uitzonderlijk. Tussendoor lekker lunchen en niet vergeten bakje leut. Heb je een lekker dagje voor jezelf en geen gezeik :discussie: :muur:

Strak plan, moeten we maar doen :wacko:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik het hier niet zo 1,2,3 vinden maar ik vind dat de :blink: wel een poetsbeurtje verdiend heeft. Nu ben ik lui en wil ik de auto slechts 1x inwrijven en uitwrijven. Welk product is hiervoor het meest geschikt ?

Mequiars Color X lijkt mij op zich wel wat maar hoe verhoudt dit zich te opzichte van bijvoorbeeld AutoGlym Super Resin Polish?

Link naar reactie
Ik het hier niet zo 1,2,3 vinden maar ik vind dat de :ok: wel een poetsbeurtje verdiend heeft. Nu ben ik lui en wil ik de auto slechts 1x inwrijven en uitwrijven. Welk product is hiervoor het meest geschikt ?

Mequiars Color X lijkt mij op zich wel wat maar hoe verhoudt dit zich te opzichte van bijvoorbeeld AutoGlym Super Resin Polish?

Ik zou voor een luie rakker als jou gewoon je auto insmeren met vaseline of uierzalf. Gaat ie lekker van glimmen en is ook nog een superglad. :kisstogether::clapping:

Link naar reactie

In de AutoGlym Super Resin Polish zitten heel veel 'fillers', dit zal hele kleine krasjes tijdelijk opvullen. Ik denk daarom ook dat dit een beter resultaat zal geven meguiars.

Kijk anders ook is naar deze producten:

Poorboys World Polish with 100% Carnauba wax - 473ml

Poorboys World Polish with Sealant - 473ml

Ik bestel mijn producten bijna altijd bij carclean.nl, waar ze een zeer goede service leveren.

Succes ermee

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.