Ga naar inhoud

Populaire topics op andere fora


Ivo

Aanbevolen berichten

Van het 407forum gejat;

-Lamborghini Forum: Windgeruis bij 330 km/h, ik weet het niet meer...

-Audi A8 Forum: Waar kan ik mijn Rolex laten repareren?

-Fiat Forum: Hallo? Ben ik hier de enige?

-Mercedes C-klasse Forum: Mijn Mercedes is zondag bij het brood halen nat geworden - wat moet ik nu doen?

-Mazda MX-5 Forum: Zo'n boerenpummel is met een Volkswagen Touareg over mijn auto heengereden.

-Volkswagen Touareg Forum: Er zit een Mazda MX-5 klem onder mijn chassis. Hoe krijg ik 'm los?

-Renault Forum: Maandkaart te koop - auto is sneller dan verwacht teruggekomen uit de garage

-Bentley Forum: Ik heb vandaag de asbak gebruikt. Hoe kan ik 'm vervangen?

-Porsche Cayenne Forum: Benzineverbruik minder dan 40 liter per 100 km. Motor defect?

-Smart Forum: Motorblok van motorfiets ingebouwd. Eindelijk meer vermogen!

-Camaro Forum: Mijn vriendin is met mijn broer en zijn vrouw naar bed gegaan. Hoe kan ik ze ombrengen? Ik heb al een strafblad en ga zeker niet weer de bajes in!

-Mustang Forum: Zo'n idioot in een Civic heeft vandaag geprobeerd me in te halen

-Civic Forum: Zo'n idioot in een Mustang heeft vandaag geprobeerd me in te halen

-Honda Accord Forum: Ik krijg mama's auto. Zoek goedkope 18" velgen

-Volkswagen Bora Forum: Ik ben kwaad. Iedereen denkt dat ik een Golf met rugzak heb

-Opel Forum: Mijn Corsa heeft geen roest! ECHT WAAR! (verwijderd door moderator)

-Mazda MX-5 Forum: Mag ik als man in een vrouwenauto rijden?

-Lexus Forum: Waar vind ik achterlichten in Volkswagen-stijl?

-BMW M3 Forum: Waar kan ik aan Golf III buitenspiegels komen?

-Dodge Viper Forum: Smart klem in luchtinlaat. Hoe krijg ik 'm weer eruit?

-Ford Fiësta Forum - Help! Er zit een naaimachine onder mijn motorkap

-Seat Marbella Forum: Ik kon vandaag een vrachtwagen bijhouden!

-Trabant Forum: Ik ben nieuw hier. Waar bouw ik de brandstofpomp in?

-Trabant Forum: Ik heb een Mercedes-motor ingebouwd, nu loopt hij, loopt hij niet, loopt hij, loopt hij niet...

(Antwoord van Mercedes: U heeft een ruitenwissermotor ingebouwd. Van intervalstand op stand 1 zetten).

:schater:

  • Like 1
Link naar reactie
:schater: Vond die van het Renaultforum wel toepasselijk :schater:

Echt geweldig, hoe kom je d'r op :lol:

Nou idd ;)

De mijne heeft ook een vaste slaapplaats bij de dealer :schater::schater:

NOOOIT meer een Renault!!

Maar hij is leuk Ivo :drank::muur:

Link naar reactie

We hadden hiervoor een Peugeot 206 CC, leuke auto maar ik dorst er geen 100.000km mee te rijden, na 45.000 de voorophanging al ruim en ik had het al een paar keer gehad dat met terugschakelen om te passeren er een dikke witte rookpluim uit de uitlaat kwam waarbij ik dacht; daar gaat de koppakking. ^_^

Link naar reactie
  • 7 jaren later...

gelijk dit topic maar weer even naar voren halen.

quote

zzz woudsend.

En daarmee hebben we aangetoond dat de Jag in zee water nog veel meer was gaan roesten.

hmm kan zijn hoor mooie berekeningen en wetenschappelijk bewijs,maar...

ik zie toch altijd de meeste roest ontstaan op plaatsen die telkens nat worden en dan bijna droog en weer nat.

zeg maar vooral op de wind/waterlijn!

onder water word vaak veel minder tot nauwelijks roest gezien,zelfs gewoon vol boven water is er minder last van roestvorming dan op de waterlijn.

natuurlijk blijft een metalen object onderwater niet heel maar ,er zal toch minder zuurstof zijn dan boven water en ik dacht dat roesten uiteindelijk een verbrandingsproces was.

Link naar reactie
  • Administrator

Over een tijdje op het 350Z forum

Bracht mijn 350Z naar de dealer , zeiden ze we doen niks aan Nisans.......

stond ik bij de verkeerde dealer man man wat mis ik mijn Z4 :)

Link naar reactie

..... ik dacht dat roesten uiteindelijk een verbrandingsproces was.

roesten is een oxydatieproces (reactie met zuurstof) waarbij echter geen verbrandingsverschijnselen (vuur) waarneembaar zijn (smart smiley)
Link naar reactie

gelijk dit topic maar weer even naar voren halen.

Na dat hele verhaal over roest en de bijbehorende formules zegt Pim doodleuk in dat topic: nu weer ontopic....

....Alles wat met roest te maken heeft is in dat topic ontopic :lol:

Link naar reactie

....Alles wat met roest te maken heeft is in dat topic ontopic :lol:

ja misschien wel maar om die pims topic te vervuilen met een vage discussie over wel of niet rosten,heb ik maar even een afslag genomen.

@ mohikaan: bron wikipedia

Oxidatie is een chemisch proces waarbij een stof (de reductor) elektronen afgeeft aan een andere stof (de oxidator) waarbij het oxidatiegetal van de reductor toeneemt.

Vroeger definieerde men een oxidatie als een reactie met zuurstof. Voorbeelden zijn roesten en verbrandingsreacties. Het proces ontleent zijn naam dan ook aan het woord oxygenium, de Latijnse naam voor zuurstof.

Zuurstof hoeft nochtans niet per se betrokken te zijn in een oxidatie. Een voorbeeld : Fe2+ → Fe3+ + e-

Fe2+ is hier de reductor. Het staat één elektron af en wordt daarbij geoxideerd tot Fe3+.

Met een oxidatie gaat altijd een reductie gepaard. De afgestane elektronen moeten namelijk opgenomen worden door een andere stof (de oxidator) , die dus gereduceerd wordt. Het geheel (oxidatie en reductie samen) noemt men een oxidatie-reductiereactie of redoxreactie.

ja natuurlijk is er zuurstof nodig voor oxidatie/roesten ,en ja dat is ook onder water aanwezig,maar wel minder.

tenminste dat zie ik al jaren bij de schepen en bootjes die wij op de werf behandelen .

Link naar reactie

....Alles wat met roest te maken heeft is in dat topic ontopic

Tot nu toe kan ik dat niet ontkennen <_<

ja natuurlijk is er zuurstof nodig voor oxidatie/roesten ,en ja dat is ook onder water aanwezig,maar wel minder.

tenminste dat zie ik al jaren bij de schepen en bootjes die wij op de werf behandelen .

Ik heb dezelfde ervaring met bootjes, en hoorde een soortgelijk verhaal van m'n lasser (ben daar kind aan huis intussen <_<): zolang het maar onder water staat corrodeert het wel, maar langzamer dan in een vochtige omgeving.

Misschien dat ik een keer bij je langs kom, Sander: een paar zinkanodes onder die Jaguar schroeven kan misschien geen kwaad... :guitar:

Link naar reactie

Over een tijdje op het 350Z forum

Bracht mijn 350Z naar de dealer , zeiden ze we doen niks aan Nisans.......

stond ik bij de verkeerde dealer man man wat mis ik mijn Z4 :)

Jalours ???? :gathering:

Link naar reactie

Tot nu toe kan ik dat niet ontkennen <_<

Misschien dat ik een keer bij je langs kom, Sander: een paar zinkanodes onder die Jaguar schroeven kan misschien geen kwaad... :guitar:

haha ja is goed daar houd ik je aan,btw wel even aangeven of je de jag dan in zoet of zout water gaat laten zinken,dat maakt namelijk iets uit bij de keuze van de anodes!

mijn neefje (bioloog) heeft wel eens gespeculeerd over het nut van een anode boven water,hij dacht dat het beste wel eens iets kon doen.

ik denk zelf dat anodes alleen werken wanneer er potentiaal verschillen optreden door het stromen van water.

Link naar reactie

Lamborghini Forum: [GEANNULEERD] Zomertoerrit - route zonder drempels

VW Golf Forum: Gezocht: goede fysiotherapeut voor vergroeide rug na scheefhangen

Maserati Forum: Een tweedehands Maser voor het geld van een Golf - het KAN! [Closed by admin]

Honda CRX Forum: [PROJECT] Van wijnkoeler tot uitlaat

Porsche Forum: Aanmeldtopic Workshop Duits - hoe spreek ik de naam van mijn auto uit?

BMW E36 Forum: Aanmeldtopic Workshop Nederlands voor anderstaligen

206 CC Forum: Helluppie!! Open gereden, nu HAAR in de WAR!!!

Honda Civic Forum: Subwoofer trilt auto uit elkaar - hoe oplossen?

206 CC Forum: De beste snelweg ontmoetingsplekken

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

^ eindelijk kom je uit de kast Henk, wat raden we aan...om vaart te maken met kopen van een MX 5 en te verkassen naar het MX5 forum :lachen:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.