Ga naar inhoud

andere velgen


mark

Aanbevolen berichten

Ik loop al een tijd te tobben over welke velgen ik nou 't mooist vind en in welke maat,ik heb nu 16"Z-star's die ik kan laten verchromen,maar ik vind 17" mooier.

Eindelijk de velgen gevonden die ik echt mooi vind:in Z4 brochure staan velgen type '135M' en nou blijkt het prijsverschil tussen 17" en 18" maar 100euro;ga dan voor 18" zou je zeggen,maar ik heb een beetje afwijkende smaak [zo vind ik wit als carrosseriekleur mooi] en vind ik 17" eigenlijk mooier staan dan 18";ik wil absoluut geen 'gepimpte' auto en daarom zijn verchromede 16"Z-stars voor mij ook een optie[en was ook originele Z3optie].

Wat te doen? b.t.w:styletype 135M lijken op de new M5 type,alleen is de opening tussen de dubbele spaken iets groter:echt schitterend!

Link naar reactie
  • Reacties 70
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

YES!!! dat zijn ze,en wat zijn ze prachtig he? en 't is origineel BMW,want "aftermarket"-velgen vind ik vaak niet passen bij een Z3,maar deze vind ik perfect!

Link naar reactie
Remmuz, die 18"-ers zullen heel mooi staan, welke breedtemaat ga je voor?

Niet al te breed, Ik heb er nu 225 onder zitten en dat vind ik eigenlijk wel mooi genoeg. Mischien achter nog ietsje breder.

Ik ben van plan om eerst een setje te laten monteren om te kijken hoe het staat, en of ik mischien spacers nodig heb (achter).

De velgen hebben een ET van 47, dus het zal erom hangen.

Link naar reactie

Remmuz, die 18"-ers zullen heel mooi staan, welke breedtemaat ga je voor?

Niet al te breed, Ik heb er nu 225 onder zitten en dat vind ik eigenlijk wel mooi genoeg. Mischien achter nog ietsje breder.

Ik ben van plan om eerst een setje te laten monteren om te kijken hoe het staat, en of ik mischien spacers nodig heb (achter).

De velgen hebben een ET van 47, dus het zal erom hangen.

Ik denk dat je post van Pierre kunt verwachten, met waarschijnlijk de mededeling dat je wat zult moeten verbreden, gezien deze ET-waarde. :lol:

Link naar reactie

IDD Rob, hier moet ik natuurlijk op reageren.

De 135M is er origineel in 18 inch voor de 3 serie en 5 serie.

Bij de brede ZZZ moet je eigenlijk een kombinatie van 3 serie velg voor en 5 serie velg achter hebben.

Als je auto verlaagd is kun je ook rondom 5 serie rijden anders ziet dat niet uit.

Wat ook kan is de 3 serie set te nemen en achter ongeveer 25mm spoorverbreders per kant te monteren :lol:

Geloof dat ze als imitatievelg ook aangeboden worden in 17 inch naast de 18 inch variant :lol:

Link naar reactie
IDD Rob, hier moet ik natuurlijk op reageren.

De 135M is er origineel in 18 inch voor de 3 serie en 5 serie.

Bij de brede ZZZ moet je eigenlijk een kombinatie van 3 serie velg voor en 5 serie velg achter hebben.

Als je auto verlaagd is kun je ook rondom 5 serie rijden anders ziet dat niet uit.

Wat ook kan is de 3 serie set te nemen en achter ongeveer 25mm spoorverbreders per kant te monteren :lol:

Geloof dat ze als imitatievelg ook aangeboden worden in 17 inch naast de 18 inch variant :lol:

Kijk dat is nog eens nuttige info.

Ik ga voor de 18" imitatie, deze is er alleen met ET 47.

Dat zou dus betekenen dat ik op mijn 2.8 aan de achterkant 25 mm naar buiten moet?

(Z is voorzien van een M onderstel, maar verder niet verlaagd)

Link naar reactie

Ligt er ook nog aan hoe breed (inches) de velg is anders kan er nog wel meer bij per kant :lol:

Weet je zeker dat ze deze niet in 5 serie uitvoering hebben, doe je net als Andre, de vijf serie variant voor achteren en de drie serie variant voor aan de voorkant :lol:

Link naar reactie
YES!!! dat zijn ze,en wat zijn ze prachtig he? en 't is origineel BMW,want "aftermarket"-velgen vind ik vaak niet passen bij een Z3,maar deze vind ik perfect!

Hm........ vraag me af welke "after market" fabrikant deze OEM velgen produceert :schater:

Link naar reactie
IDD Rob, hier moet ik natuurlijk op reageren.

De 135M is er origineel in 18 inch voor de 3 serie en 5 serie.

Bij de brede ZZZ moet je eigenlijk een kombinatie van 3 serie velg voor en 5 serie velg achter hebben.

Als je auto verlaagd is kun je ook rondom 5 serie rijden anders ziet dat niet uit.

Wat ook kan is de 3 serie set te nemen en achter ongeveer 25mm spoorverbreders per kant te monteren ;)

Geloof dat ze als imitatievelg ook aangeboden worden in 17 inch naast de 18 inch variant ;)

En die 25 mm spoorverbreders liggen dus bij mij in de schuur voor het geval dat..

ze zijn van H&R.

Overigens heb ik dus ET40 achter gehad van het weekend met het monteren van de velgen en toen zijn we snel overgestapt op ET25 (5-Serie) nu is de kast perfect gevuld, het zag er eerst niet uit, jij hebt natuurlijk een 2.8 dus ook breed van achter dus moet je zeker verbreden.

André

Link naar reactie
YES!!! dat zijn ze,en wat zijn ze prachtig he? en 't is origineel BMW,want "aftermarket"-velgen vind ik vaak niet passen bij een Z3,maar deze vind ik perfect!

Hm........ vraag me af welke "after market" fabrikant deze OEM velgen produceert :schater:

Ja wou ik al niet zeggen. B) Zoals gezegd origineel zijn deze velgen er niet voor de ZZZ, en ook niet in 17 inch, weinig origineel bij de ZZZ dus B)

Maar wel heeeel mooi ^_^

Link naar reactie
IDD Rob, hier moet ik natuurlijk op reageren.

De 135M is er origineel in 18 inch voor de 3 serie en 5 serie.

Bij de brede ZZZ moet je eigenlijk een kombinatie van 3 serie velg voor en 5 serie velg achter hebben.

Als je auto verlaagd is kun je ook rondom 5 serie rijden anders ziet dat niet uit.

Wat ook kan is de 3 serie set te nemen en achter ongeveer 25mm spoorverbreders per kant te monteren :lol:

Geloof dat ze als imitatievelg ook aangeboden worden in 17 inch naast de 18 inch variant :)

Kijk dat is nog eens nuttige info.

Ik ga voor de 18" imitatie, deze is er alleen met ET 47.

Dat zou dus betekenen dat ik op mijn 2.8 aan de achterkant 25 mm naar buiten moet?

(Z is voorzien van een M onderstel, maar verder niet verlaagd)

Heej Remmuz als je 25 mm nodig hebt ik heb ze eventueel liggen van H&R.

Ik heb onlangs nieuwe velgen laten monteren en moet zeggen dat het een geweldig verschil is achter heb ik 9J ET20 zonder spacers met 255-35-18 Michelin pilot sp. echt geweldig ten opzichte van de 16"inch mooi gevulde wielkasten is echt tegek.

André

Link naar reactie

ps;ik bedoelde met 'aftermarket' velgen "zichtbaar niet-originele BMWvelgen";ik druk me niet altijd even duidelijk uit geloof ik.

Ik begrijp dat ik dan ook spoorverbreders moet monteren?

Ik had ze ook bij Berghout gezien overigens;als ik ze koop ,dan toch maar 18"...

Alleen balen dat ik in afgelopen december 4 nwe. michelin sport heb laten monteren,voor dat geld had ik dus ook deze velgen+banden kunnen hebben! <_<

Link naar reactie
ps;ik bedoelde met 'aftermarket' velgen "zichtbaar niet-originele BMWvelgen";ik druk me niet altijd even duidelijk uit geloof ik.

Ik begrijp dat ik dan ook spoorverbreders moet monteren?

Ik had ze ook bij Berghout gezien overigens;als ik ze koop ,dan toch maar 18"...

Alleen balen dat ik in afgelopen december 4 nwe. michelin sport heb laten monteren,voor dat geld had ik dus ook deze velgen+banden kunnen hebben! :lol:

Zul je geen spijt van hebben, 18 inch is een hele mooie maat voor de ZZZ ;)

En ja ff goed op Markplaats kijken naar de aanbieders alhoewel de prijzen vaak dicht bij elkaar liggen alleen wordt vaker met banden gestunt, opletten dat ze geen niet e (uropees) keur banden monteren ;)

En zoals gezegd het beste voor je is de vijf serie maat achter en de drie serie maat aan de voorkant.

Kijk je ff bij de site van heuts : http://www.heuts.nl/B2C/winkel.php?scherm=axi&pag=1 waar onze vriend Sledge werkt, zie je dat ze er voor de vijf serie zijn bijvoorbeeld in 9,0*18 ET15 voor achter en in 8,0*18 ET 40 voor aan de voorkant.

groet,

Pierre

Link naar reactie

Zag een setje imitatie 135M MET FEDERAL SS-595 225/40/18 voor 889 euro

bij Hoogendoornwheels.nl zijn die banden jou bekent Pierre ?

De Z4 wordt door BMW ook geleverd met 135 M VELGEN 8J X 18 VOOR EN 8,5J X 18 achter 255/35 ( Als optie dan volgens de nieuwe folder )

Dit setje vlgs. de Original BMW lichtmetalen wielen 2004 prijslijst met michelin banden

3094 euro met Bridgestone meestal 150 euro de set goedkoper

groet Aad

Link naar reactie

Federal is echt een C-merk, wel van gehoord maar nog geen ervaringen gelezen ;) Wel een goede prijs overigens. Gewoon eens vragen wat ze met A-B merk banden kosten moet je toch voor 1000 euro klaar zijn, dat is geen slechte prijs voor 18 inches :lol:

Trouwens als je een beetje oplet gaat een nieuwe originele set voor de e46 op ebay ook wel eens weg voor rond de 1000 euro.

Voor de nieuwe vijf zijn ze op dit moment zeer gewild omdat ze bij het ///M pakket worden geleverd, gaan bij ebay voor rond de 1400 euro weg. ;)

Link naar reactie

Voor 1000 euro met michelins zou ik ze graag hebben, wat denk jij van imitatie velgen, kijk schnitzer of bbs is natuurlijk top, voor 889 euro mag je toch niet te kritisch zijn of te veel verwachten.

groet,

aad.

Link naar reactie

Hoor verschillende zaken over imitatie, vaak ook verschillende merken imitatie per type, vooral met chroomlook moet je uitkijken maar bij gewoon gelakte zal het wel meevallen, zijn natuurlijk wel niet zo mooi afgewerkt, heb ze vaker met lakfoutjes gezien en zijn over het algemeen wat zwaarder ;)

Denk trouwens dat je ze met Michelins niet voor 1000 euro krijgt, kosten de banden alleen al rond de 700 euro :lol:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.