Ga naar inhoud

18" inch wel of niet?


Andre

Aanbevolen berichten

Rob bijvoorbeeld:

Hoe bevalt jou je 18" inch ten opzichte van 16 of 17" inch die je er eerder onder hebt gehad, jij hebt hem later natuurlijk ook verlaagd en spoorverbreders eronder gezet maar nooit in een bepaald opzicht spijt gehad?

Kijk als je verlaagd begrijp ik dat je niet moet zeuren over comfort want daar kies je dan eigenlijk niet echt voor.

Ik wil dit weekend gewoon de kogel door de kerk en 18" inch eronder, eigenlijk 1 voorwaarde " nieuwe michelins"

Graag jullie ervaringen......

Groet andré

Link naar reactie
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nee André, ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Integendeel.

Ik begon met 16". Heel comfortabel en vooral heel braaf.

Daarna overgegaan op Ronal 18". Wat minder comfort en stugger. 't Werd nog stugger door de 30 mm verlaging. Maar 't stuurde strakker.

Na de montage van de Schnitzers (met uitgekiende bandenmaten door Pierre) rijd ik nog steed minder comfortabel, maar met aanmerkelijk meer stuur- en rijplezier. Ik zou zeggen: ga d'r voor!

Ik hoop dat je iets hebt aan mijn subjectieve, verhaaltje en wens je veel succes. Zoals ik al schreef in je Members Gallery: wacht even commentaar af van Pierre, met name over de bandenmaten die je noemt. Enne: als je ze hebt: graag :blink: :D :huh:

Link naar reactie

Velgen: Schnitzer RS II, 18".

Velgenmaat vóór: 9J ET45, achter: 9,5J ET22.

Bandenmaat vóór: 225/40/18, achter: 245/35/18.

Spoorverbreders vóór: 10 mm, spoorverbreders achter: geen.

Van Pierre gekocht! Origineel of niet?? :schater::schater::schater:

Link naar reactie

Zelfs al verlaag je de auto niet en je neemt 18" met "plat rubber", dan doel ik op de hoogte maat 35, zal je auto veel "harder" aanvoelen.

Simpelweg omdat er minder lucht is om alle schokken in de weg op te vangen.

Optisch vind ik, in mijn bescheiden mening, dat de 18" toch wel de mooiste maat onder de ZzZ is, groot genoeg om de wielkasten mooi op te vullen en net niet te groot om de auto te hoog op zijn poten te laten staan, zonder al te veel aanpassingen als verlagen en spacers.

Link naar reactie
Zelfs al verlaag je de auto niet en je neemt 18" met "plat rubber", dan doel ik op de hoogte maat 35, zal je auto veel "harder" aanvoelen.

Simpelweg omdat er minder lucht is om alle schokken in de weg op te vangen.

Optisch vind ik, in mijn bescheiden mening, dat de 18" toch wel de mooiste maat onder de ZzZ is, groot genoeg om de wielkasten mooi op te vullen en net niet te groot om de auto te hoog op zijn poten te laten staan, zonder al te veel aanpassingen als verlagen en spacers.

aanvulling op Chris:

Het is mij opgevallen dat het afhangt van de hoeveelheid spaken die een velg heeft. De 18" van Chris heeft veel meer spaken dan de 18"snitzels van Rob (5) Daardoor lijken die van Chris groter. Dat heeft een racier look vind ik. Daar moet je van houden. Mijn persoonlijke voorkeur zou gaan naar 17" veelspaaks, of 18" 5 spaaks. En dat het stugger is vind ik geen probleem. Het geeft wat meer een cart gevoel wat wel lekker rijdt, en op de snelweg met alnge afstanden is het ook prima want die wegen zijn immers een stuk gladder dan binnen de bebouwde kom. Ik heb zelf de 17" standaard 5 spaaks, die ik op zich prima vind hoewel ze iets groter zouden kunnen. Met :lmao: onderstel ligt het in het 'gulden"midden, vind ik. Chris z'n auto rijdt meer als een cart wat ook weer erg leuk is. smaken verschillen :lmao:

Link naar reactie

Andre, let vooral op de goede ET waardes voor je velgen, weet niet of die Alpina's goed zijn qua waardes. ;)

Als je het mooi vind dat de velg ietsje terugligt op de velg kun je zelfs naar de 245/35 van Rob, blijf je nog dichter bij de originele afrolomvang dus minder vermogensverlies dan met 16 of 17 inch. Komfort verlies je altijd maar zelf ik met het H&R gewindefahrwerk helemaal naar beneden gedraaid en met 19 inch velgen en 30-er bandjes achter kan nog niet klagen over het komfort, valt reuze mee :lmao: :lmao:

Denk eraan niet de breedte van de band bepaald in hoofdzaak hoe vet het uitziet maar vooral de mate waarop de velg maximaal naar buiten komt :D

Link naar reactie
Zelfs al verlaag je de auto niet en je neemt 18" met "plat rubber", dan doel ik op de hoogte maat 35, zal je auto veel "harder" aanvoelen.

Simpelweg omdat er minder lucht is om alle schokken in de weg op te vangen.

Optisch vind ik, in mijn bescheiden mening, dat de 18" toch wel de mooiste maat onder de ZzZ is, groot genoeg om de wielkasten mooi op te vullen en net niet te groot om de auto te hoog op zijn poten te laten staan, zonder al te veel aanpassingen als verlagen en spacers.

aanvulling op Chris:

Het is mij opgevallen dat het afhangt van de hoeveelheid spaken die een velg heeft. De 18" van Chris heeft veel meer spaken dan de 18"snitzels van Rob (5) Daardoor lijken die van Chris groter. Dat heeft een racier look vind ik. Daar moet je van houden. Mijn persoonlijke voorkeur zou gaan naar 17" veelspaaks, of 18" 5 spaaks. En dat het stugger is vind ik geen probleem. Het geeft wat meer een cart gevoel wat wel lekker rijdt, en op de snelweg met alnge afstanden is het ook prima want die wegen zijn immers een stuk gladder dan binnen de bebouwde kom. Ik heb zelf de 17" standaard 5 spaaks, die ik op zich prima vind hoewel ze iets groter zouden kunnen. Met :lmao: onderstel ligt het in het 'gulden"midden, vind ik. Chris z'n auto rijdt meer als een cart wat ook weer erg leuk is. smaken verschillen :D

DJ, hoe groot een velg lijkt wordt met name door het hart van de velg bepaald, is dat hart zoals bij Chris helemaal doorgetrokken tot op de velgrand dan lijkt de velg groot, bij driedelige velgen met een apart geschroefd velgbed zoals bij Rob wordt het hart kleiner en lijkt de velg dus kleiner :lmao:

Hierdoor lijken mijn 19 inches weer kleiner dan die van Huub ;)

Link naar reactie
Velgen: Schnitzer RS II, 18".

Velgenmaat vóór: 9J ET45, achter: 9,5J ET22.

Bandenmaat vóór: 225/40/18, achter: 245/35/18.

Spoorverbreders vóór: 10 mm, spoorverbreders achter: geen.

Van Pierre gekocht! Origineel of niet?? :schater:  :schater:  :schater:

Zijn originele Schnitzer velgen in een speciale kombinatie, maatwerk voor Rob, zul je niet vaak in deze maten op een ZZZ tegenkomen, in Duitsland zijn ze zo breed namelijk niet toegestaan door de TUV, moet je al een zogenaamde einzelabnahme doen. :lmao: :lmao:

Rob, je hebt iets unieks, houdt het mooi :D

Link naar reactie

Kortom, allemaal zijn we het er denk ik over eens. 18" vermindert het comfort niet, alles wordt iets stuiteriger, maar dat is in de ZzZ al helemaal geen probleem aangezien dit het sportieve karakter van de auto benadrukt.

Over het type velg kunnen volledige boekwerken geschreven worden, alsmede over welke banden je eronder wilt. Persoonlijke smaak zal de doorslag geven, maar let wel op je breedte maten.

Succes en we hopen op de volgende rit een "dikke" ZzZ van Albert te zien :lmao: :lmao:

Link naar reactie
Velgen: Schnitzer RS II, 18".

Velgenmaat vóór: 9J ET45, achter: 9,5J ET22.

Bandenmaat vóór: 225/40/18, achter: 245/35/18.

Spoorverbreders vóór: 10 mm, spoorverbreders achter: geen.

Van Pierre gekocht! Origineel of niet?? :schater:  :schater:  :schater:

Zijn originele Schnitzer velgen in een speciale kombinatie, maatwerk voor Rob, zul je niet vaak in deze maten op een ZZZ tegenkomen, in Duitsland zijn ze zo breed namelijk niet toegestaan door de TUV, moet je al een zogenaamde einzelabnahme doen. :lmao: :lmao:

Rob, je hebt iets unieks, houdt het mooi :D

Ja, zal nu toch echt eens fatsoenlijke foto's maken.

Enne, Pierre, afkloppen, maar nog steeds geen nieuwe schade aan de velgen. Goed hè? ;) :D

Link naar reactie
Zelfs al verlaag je de auto niet en je neemt 18" met "plat rubber", dan doel ik op de hoogte maat 35, zal je auto veel "harder" aanvoelen.

Simpelweg omdat er minder lucht is om alle schokken in de weg op te vangen.

Optisch vind ik, in mijn bescheiden mening, dat de 18" toch wel de mooiste maat onder de ZzZ is, groot genoeg om de wielkasten mooi op te vullen en net niet te groot om de auto te hoog op zijn poten te laten staan, zonder al te veel aanpassingen als verlagen en spacers.

Persoonlijk vind ik dat als je "dikke wielen" monteert je ook moet verlagen je ziet het wel eens dikke wielen en niet verlagen en dan lijkt het net een 4 wheeldrive.

Gelukkig is de mijne al lekker laag dus zal het perfect staan.

Morgen de foto's

Link naar reactie
Persoonlijk vind ik dat als je "dikke wielen" monteert je ook moet verlagen je ziet het wel eens dikke wielen en niet verlagen en dan lijkt het net een 4 wheeldrive.

Ja, maar met grotere wielen lijkt me dat geen probleem. Pas echt lelijk vind het als de auto dan "over de wielen is gezakt" Dan vind ik het net zo'n te zwaar beladen turkenbak.

Link naar reactie
Kortom, allemaal zijn we het er denk ik over eens. 18" vermindert het comfort niet, alles wordt iets stuiteriger, maar dat is in de ZzZ al helemaal geen probleem aangezien dit het sportieve karakter van de auto benadrukt.

Persoonlijk vind ik het heerlijk als een plank op de weg te rijden, ik heb nu 225-55-16 van een wazig merk dus wat dat betreft zal het er met nieuwe Michelins uiteraard ontzettend veel op voorruit gaan.

Link naar reactie
of GY Eagle F1 GS-D3 : goedkoper en (bijna?) net zo goed ...

eerlijk gezegt vind ik mijn GJ eagles net wat lekkerder dan mijn oude michelins...

Link naar reactie
of GY Eagle F1 GS-D3 : goedkoper en (bijna?) net zo goed ...

eerlijk gezegt vind ik mijn GJ eagles net wat lekkerder dan mijn oude michelins...

volgens de ANWB zijn ze het beste :o

Link naar reactie
of GY Eagle F1 GS-D3 : goedkoper en (bijna?) net zo goed ...

eerlijk gezegt vind ik mijn GJ eagles net wat lekkerder dan mijn oude michelins...

volgens de ANWB zijn ze het beste :muur:

en het profiel is duizend keer mooier B)

Goodyear%20eAGLE%20f1%20GS-D3.jpg

Link naar reactie
of GY Eagle F1 GS-D3 : goedkoper en (bijna?) net zo goed ...

eerlijk gezegt vind ik mijn GJ eagles net wat lekkerder dan mijn oude michelins...

volgens de ANWB zijn ze het beste :muur:

en het profiel is duizend keer mooier B)

Goodyear%20eAGLE%20f1%20GS-D3.jpg

Dit profiel schijnt alleen meer lawaai te maken, daarom is Michelin er weer vanaf gestapt

Link naar reactie
Iemand die op de klusdag was heeft dit profiel. Ziet er fraai uit. Ben even kwijt wie het was. Napoje, jij??

si, en van meer bandenlawaai heb ik geen last. Met een roadster moet je trouwens sowieso niet klagen over geruis. Dakje maakt een hoop herrie he.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.