Ga naar inhoud

autoradio nav systemen


Aanbevolen berichten

Vraagje dat deels voor de nieuw te bestellen passat (lease auto) is en deels zit ik er ook voor mijn z3 naar te kijken.

Die prutsers van VW hebben natuurlijk in hun splinternieuwe auto 3 jaar oude navigatiesystemen gebouwd, zodat de dealer gelijk al zegt:"neem toch de blaupunkt freestyler, die kost 1/5 en kan meer" :blink:

maar nu ben ik dus aan het kijken naar wat er mogelijk is. (p.s. doe ook ff deze website op de achtergrond open als je dit verhaal leest)

Ik wil eigenlijk zo'n dubbel-din ding, maar alleen kenwood heeft een setje als ik het goed begrijp en die kost te veel en het geluidskwaliteit is me ook nog een raadsel. (p.s. bewegen voeten/schouders/hoofd al?)

Nu ben ik wel een fan van Becker (is nu van harman/kardon) vanwege ervaringen in mijn 5-er. Die installatie was top qua geluid en ontvangst. Dus nu kijk ik vooral naar de indianapolis en de TP7945.

Hebben jullie een mening/ervaring over deze systemen voor in de z3, of een andere auto? Weten jullie van dubbel-din systemen naast die van kenwood? Weten jullie van een modern systeem wat gewoon een HDD heeft met de kaarten en een usb ingang op de voorkant? (je moet ze ook alles uitleggen die jongens he :D )

DVG the Shrike

Link naar reactie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dubbel din in de Z3 :blink:

In die Passat zal't wel passen, Kenwood is wel fraai, maar je kunt natuurlijk ook elk merk met een 6.5 of 7" scherm gebruiken, er zijn vast wel dash covers te krijgen :D

Neem toch een 407, veel goedkoper en veel mooier nav :huh:

PS: candyshop is een cultnummer bij ons op kantoor :schater:

Link naar reactie
maar nu ben ik dus aan het kijken naar wat er mogelijk is. (p.s. doe ook ff deze website op de achtergrond open als je dit verhaal leest)

Smith & Wesson maakt toch geen naviatiesystemen? :lmao:

Link naar reactie
Smith & Wesson maakt onder andere rammelbak pistolen, revolvers niets mis mee.

liever heckler & koch dan maar.

zwaar ;)

Link naar reactie

Ja, precies, vertel nu eens over nav systemen ;)

p.s. Candyshop rocks :cool:, die vent is zo fout dat het weer leuk is. Wat ook leuk is, is om die website op kantoor gewoon 3 uur te laten draaien en dan kijken hoe je collegas op vrijdag-middag na 3 uur naar je kijken :skull:

Link naar reactie
Ja, precies, vertel nu eens over nav systemen ;)

p.s. Candyshop rocks :cool:, die vent is zo fout dat het weer leuk is. Wat ook leuk is, is om die website op kantoor gewoon 3 uur te laten draaien en dan kijken hoe je collegas op vrijdag-middag na 3 uur naar je kijken :skull:

Had mijn oog laten vallen op een vdo-dayton 1 din systeem. Past mooi bij oranje BMW verlichting en niet te pimp. Schijnt goed te zijn. Ik heb nu een headunit van dit merk en de kwaliteit is behoorlijk goed. In ieder geval beter dan mijn oude sony. Echter ik kwam erachter dat je voor hun c-iq systeem elk jaar weer € 90 kan afdokken alleen voor benelux. En het frontje kan niet los wat ik een bloody shame vind. Even verder zoeken danmaar.

product_171.jpg

Link naar reactie
Dubbel din in de Z3  ;)

In die Passat zal't wel passen, Kenwood is wel fraai, maar je kunt natuurlijk ook elk merk met een 6.5 of 7" scherm gebruiken, er zijn vast wel dash covers te krijgen  ^_^

Neem toch een 407, veel goedkoper en veel mooier nav  -_-

PS: candyshop is een cultnummer bij ons op kantoor  :schater:

Nee in mijn z3 gaat waarschijnlijk gewoon de becker enkel din (mits deze goed is), maar in de passat wordt de keuze iets moeilijker. Gaan we ook voor enkel din becker of wachten op een leuke dubbel din met genoemde specs.

De VW is overigens geen keuze. Het is VW of VW bij mijn vrouw op het werk (haar leasebak). Enkel de dikkedeur heeft een BMW daar (flauw).

Een peut zou ik niet zo snel nemen (sorry). Ik heb in den beginne een 405 turbodiesel als eerste auto gehad en naast de motor is alles kapot gegaan, tot en met de achteras.

Mijn voorkeur in de regio 40k (VW passat prijs) zou eerder zijn: Lexus IS, Toyota avenis. Maarre, die passat zou dan derde keus zijn. als het een nieuwe moest zijn. Voor dat geld zou ik prive liever een mooie 2ehands 5-er voor zakelijk verkeer hebben, maar ja ik draaf door.

Link naar reactie

ALS ik zou wijzigen (heb nu TravelPilot RNS149, zat erin toen ik de MQP kocht), zou ik gaan voor een Becker, zoals af fabriek. ORIGINALO ;)

Link naar reactie
ik vind de VDO op je plaatje ook erg druk met knoppies. Zeker vergeleken met de becker

Indianapolis7925.jpg

becker... (vind ik, net zoals alpine) te duur voor de geboden kwaliteit

Link naar reactie

op kieskeurig.nl is die becker van mijn plaatje E739 en de VDO dayton op je plaatje is E775. Hoe bedoel je dat de prijs-qualiteit niet klopt??

Ik heb nog nooit een VDO systeem gehad (wel flips vroeger), maar heb ook nog nooit iets beter gehoord dan Becker.

Link naar reactie
op kieskeurig.nl is die becker van mijn plaatje E739 en de VDO dayton op je plaatje is E775. Hoe bedoel je dat de prijs-qualiteit niet klopt??

Ik heb nog nooit een VDO systeem gehad (wel flips vroeger), maar heb ook nog nooit iets beter gehoord dan Becker.

zat bij aankoop van mij z3 een becker in. vond hem niet bijzonder klinken. kan zijn dat ie geragd was. die vdo kon ik nieuw voor € 350 krijgen ;) (marktplaats) voor becker/alpine kon ik dat soort stuntjes niet voor elkaar krijgen. maar misschien eens voor een blaupunkt travelpilot freestyler kijken... maar eigenlijk wil ik een 1 din systeem met en navigatie en een harddisk voor audio... volgens mij bestaan die nog niet.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ik weet niet of ik al te laat ben met mijn reactie maar ik heb zelf een Becker Indianapolis in de Z3. Ben er goed over te spreken. Geluidskwaliteit is goed en de navi werkt ook prima. Heb 'm in Duitsland besteld, dat had ik voor dezelfde prijs als in NL een CD-wisselaar cadeau.

Hopelijk kun je hier nog iets mee.

Link naar reactie

ik kom terug op mijn eerdere opmerking. in combi met goede speakers (zoals ik van het weekend gemonteerd heb) klinkt die becker echt goed en het navigatiesysteem is zeer gebruiksvriendelijk. Mooi meegenomen is dat hij niet pimp is, en dat is tegenwoordig geen sinecure.

Raar blijft dat die vdo-dayton wel veel meer uit die prutspeakertjes wist te halen dan die becker. Zal waarschijnlijk wel met het hogere vermogen te maken hebben.

Link naar reactie
Raar blijft dat die vdo-dayton wel veel meer uit die prutspeakertjes wist te halen dan die becker. Zal waarschijnlijk wel met het hogere vermogen te maken hebben.

kan maar door 2 dingen komen eigenlijk: of een grotere voeding, of grotere condensatoren. Of beide natuurlijk. Vermogen zegt helemaal niets, en al helemaal niet over klank kwaliteit.

Link naar reactie
Vermogen zegt helemaal niets, en al helemaal niet over klank kwaliteit.

Niet helemaal mee eens: iets wat op de top van zijn vermogen speelt zal nooit mooier geluid geven dan hetzelfde apparaat met meer vermogen beschikbaar. Andersom is niet per se waar: meer vermogen is dan dus ook beter geluid.

Link naar reactie
Vermogen zegt helemaal niets, en al helemaal niet over klank kwaliteit.

Niet helemaal mee eens: iets wat op de top van zijn vermogen speelt zal nooit mooier geluid geven dan hetzelfde apparaat met meer vermogen beschikbaar. Andersom is niet per se waar: meer vermogen is dan dus ook beter geluid.

daar ga je de mist in... een klasse A versterker staat altijd op vol vermogen te draaien, slechts de voorversterker dimt het signaal d.m.v. een reglbare weerstand. Wat jij bedoelt is als grote speakers beginnen te kraken als ze aan een klein versterkertje hangen. Dat komt niet door te weinig vermogen maar door te kleine condensatoren. Mijn oude Quad eindtrappen leveren maar 35 watt, maar als ik er een PA speaker aan hang doen ze het nog feilloos. D'r zitten dan ook enorme Elco's in. Of wat dacht je van hifi buizenversterking. Die zijn soms maar 12 watt. Reken maar dat die spelen op een setje koelkasten.

Link naar reactie

Ik heb een gitaarbuizenversterker van 50 watt met een 12 inch speaker. maar om daar overheen te komen moet je echt een PA hebben. :)

ff weer ontopic...

het valt mij op dat de ene headunit in een bepaalde auto beter kan klinken dan in een andere ongeacht de speakers. zal wel met plaatsing speakers en accoustiek enzo te maken hebben. Op die vdo zat een filter wat het geluid ruimtelijker maakte en dat werkte in de z3 prima. maar ken iemand die dat ook in zijn vod galaxy heeft en dan gaat het lelijk hol klinken. oke raar vergelijk maar toch.

Link naar reactie
Op die vdo zat een filter wat het geluid ruimtelijker maakte

Dat soort grappen en grollen zijn idd zeer onvoorspelbaar omdat ze met looptijd werken. Oftewel de afstand tussen speakers bepaalt de mate van kamfilterwerking. Daarom worden dat soort dingen in de professionele geluidswereld ook niet toegepast, geen peil op te trekken hoe en wat er gebeurd,

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.