Ga naar inhoud

nieuwe speakers


napoje

Aanbevolen berichten

Ik weet dat Ivo zijn Z3 ook met goede luidsprekers heeft geupgraded.

Mischien kun je hem effe een mail sturen :blink:

ik hoor het hier wel... 't is zijn forum nietwaar :fez:

heb wat gevonden maar snap er geen hout van, filters blabla... ik ben niet zo'n electrotechneut. Is dat mac audio trouwens wat?

Nou, dat is gewoon een goedkoop setje van Motorshow Essen. Ik ga echt geen bakken geld uitgeven aan audio in de Z3, maar die standaard Nokia was echt meuk :D

MB Quart, Polk, alle composetjes > EUR 150,- zullen wel voldoen.

Link naar reactie
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ga aankomende week de audio aanpakken, voorin een composetje van Pyle, achterin een composetje van Sony beide sets 13cm.

In de box waar de softtop invalt ga ik 1 of 2 poorten maken om de basgeluiden die nu opgesloten blijven in de koffer daardoorheen te laten gaan zodat die beter naar buiten komen. :blink:

Dat zou ik niet doen. Omdat je dan een poort creert. Deze poort zal sommige frequenties versterken en andere verzwakken net als de basreflexpoort van een huiskamer speaker. Deze poorten zijn echter helemaal berekent, daarom klinken ze evenwichtig. Je weet nooit wat er gebeurd als je zomaar een poort maakt. De kofferbak fingeert nu als een speakerkast met een gesloten systeem. Die klinken zowieso evenwichtiger. Basreflexpoorten worden n.l. alleen gemaakt om meer sublaag weer te geven wat de kast eigenlijk niet kan vanwege de grootte. Echter een kofferbak is groot genoeg en een subwoofer gemaakt om lage tonen weer te geven.

Je mag het van mij proberen, maar de kasn is groot dat je teleurgestelt wordt en dan heb je al een gat gemaakt. Als je meer laag wil moet je of de sub harder zetten of de speakers in je kabine vervangen voor betere. (niet per se grotere, je kan ook zgn "longthrow" woofers kopen. Die hebben een grotere uitslag zodat ze makkelijker lage tonen kunnen weergeven.

Als jullie me het volume geven van die bak en de Q factor van de woofer die je wilt gebruiken, kan ik de poort wel berekenen :D

Link naar reactie
Dit gaat wel mooi klinken denk ik:

main.jpg

hoge en lage tonen in 1 unit van een van de betere hifi speakermakers.

leuk, maar hoge tonen moeten gewoon op oor hoogte klinken anders is het stereo

beeld een beetje vern@#kt :blink:

Link naar reactie
Hebben jullie geen tweeters in de deur zitten dan??Bij mij zitten ze ter hoogte van de spiegel.

Gwoon oude er uit, focal dr`in :blink:

Mooi helder klankbeeld en via het scheidingsfilter af te vlakken. +- db

Link naar reactie
Ga aankomende week de audio aanpakken, voorin een composetje van Pyle, achterin een composetje van Sony beide sets 13cm.

In de box waar de softtop invalt ga ik 1 of 2 poorten maken om de basgeluiden die nu opgesloten blijven in de koffer daardoorheen te laten gaan zodat die beter naar buiten komen. :blink:

Dat zou ik niet doen. Omdat je dan een poort creert. Deze poort zal sommige frequenties versterken en andere verzwakken net als de basreflexpoort van een huiskamer speaker. Deze poorten zijn echter helemaal berekent, daarom klinken ze evenwichtig. Je weet nooit wat er gebeurd als je zomaar een poort maakt. De kofferbak fingeert nu als een speakerkast met een gesloten systeem. Die klinken zowieso evenwichtiger. Basreflexpoorten worden n.l. alleen gemaakt om meer sublaag weer te geven wat de kast eigenlijk niet kan vanwege de grootte. Echter een kofferbak is groot genoeg en een subwoofer gemaakt om lage tonen weer te geven.

Je mag het van mij proberen, maar de kasn is groot dat je teleurgestelt wordt en dan heb je al een gat gemaakt. Als je meer laag wil moet je of de sub harder zetten of de speakers in je kabine vervangen voor betere. (niet per se grotere, je kan ook zgn "longthrow" woofers kopen. Die hebben een grotere uitslag zodat ze makkelijker lage tonen kunnen weergeven.

Als jullie me het volume geven van die bak en de Q factor van de woofer die je wilt gebruiken, kan ik de poort wel berekenen :huh:

Is gewoon een subwoofer tube van JBL die in de koffer ligt, de tube is al gepoort.

Klinkt als een dijk maar ik heb meer bas met de koffer open als met de koffer dicht, dan hoor ik bijna niks meer en voel alleen de trillingen, dan hoef ik toch geen poort te berekenen want die zit al in de tube.

Wil alleen maar dat het geluid van de tube naar buiten komt en niet met een grote sub van de koffer een basbox maken,dan moet je denk ik wel een berekende poort hebben maar met wat ik in m`n hoofd heb toch niet ??

Kan de tube natuurlijk ook op het geopende dak leggen maar dan is het net een vrachtwagen, heb ik wel bas :D

Link naar reactie

Op je bagagerekje misschien? :lmao: Het blijft altijd schipperen zoals meerdere hier zeggen. Ik zou eerder gaan voor verbetering van het geluid voor. Nogmaals goede woofers voor de midden-lage tonen in je schutboards en mooie heldere tweeters in je deuren. Let wel op dat je een set hebt met een goed scheidings filter.

Zo haal je toch voldoende bassen naar binnen. de sub is die met een eigen versterker? dan zul je die goed moeten afstellen dat die de bassen van je voor woofers slechts ondersteund met de trillingen door je hele auto :lmao:

Link naar reactie

Tobias: je moet niet met een subwoofer midlaag willen horen, volgens mij wil je dat wel met het kofferklep verhaal. Ik zou juist blij zijn dat je alleen trillingen voelt met de klep dicht. Dat is nou juist de bedoeling van een subwoofer. Een subwoofer hoort het klankbeeld niet te beinvloeden, alleen sublaag toevoegen. Zoals Chris zegt, moet je de bas halen uit de speakers in de cabine. Dan vult de sub het sublaag aan.

Link naar reactie

Okè, maak nog ff geen poorten maar zet er wel eerst andere speakers en dan horen we wel verder :lmao:

Hoop wel dat die nieuwe speakers beter klinken, de Sony`s zijn een nieuwe lijn die meer geschikt zijn voor direct op de radio, in de winkel klonken ze heel erg goed maar die omstandigheden zijn optimaal.

Het beste lijkt me om voorin 16cm composetje in te bouwen, die geven al een veel dieper geluid. :lmao:

Link naar reactie
Hebben jullie geen tweeters in de deur zitten dan??Bij mij zitten ze ter hoogte van de spiegel.

Gwoon oude er uit, focal dr`in :huh:

Mooi helder klankbeeld en via het scheidingsfilter af te vlakken. +- db

Waar hen jij die scheidingsfilters zitten? En gebruik je de standaard kabels?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.