Ga naar inhoud

Hoe bepaal ik de nieuwprijs van een invoerauto?


Gast Gast_a.w.j.engels

Aanbevolen berichten

Gast Gast_a.w.j.engels

Goedemorgen maar weer,

Het volgende doet zich voor: Ik ben druk aan het rondzoeken naar een Z3 automaat en ik zie links en rechts van alles staan. Probleem is dat ik graag wil berekenen wat e.e.a. kost aan invoer.

- Het hele gedoe bij de RDW kost een verwaarloosbare 130 euro

- BPM en verwijderingsbijdrage wordt berekend op basis van datum eerste toelating en toenmalige nieuwprijs in Nederland

Die toenmalige nieuwprijs is nu het probleem. Als ik een willekeurige leuke Z3 pak die ik nu voor pakweg 20k euro kan kopen dan vraag ik me dus af wat de nieuwprijs in bijv. 2001 was. Dat moet ik opgeven aan de belastingdienst voor afdracht van BPM. Ik heb hier geen ervaring mee maar misschien één of meer van jullie wel. Moet ik dat echt tot op de euro nauwkeurig uit gaan zoeken met de folders van indertijd, of volstaat de prijsinfo van de autoweek.nl carbase en dat ik met enig natte vingerwerk de waarde ook aan mag geven.

Maw: Gaat de belastingdienst ook helemaal nazoeken of jouw berekening tot op de euro nauwkeurig klopt?

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast a.w.j.engels

Oh, ik ben er dus niet bij voorbaat op uit om de boel te flessen maar ik wil gewoon kunnen berekenen wat ik aan BPM moet betalen en hoe nauw dat komt bij aangifte.

Hier kun je de getallen invullen

Natuurlijk heb ik bij de belastingdienst gevraagd hoe nauw dat kwam maar die man werd natuurlijk al meteen boos en zei dat dat exact moest kloppen. Maar dat zeggen ze van je inkomstenbelasting ook terwijl je dat als zelfstandig ondernemer ook soms niet tot op de euro nauwkeurig aan kan geven en is er voldoende speling voor kleinigheden.

Link naar reactie