Ga naar inhoud

Hoe bepaal ik de nieuwprijs van een invoerauto?


Gast Gast_a.w.j.engels

Aanbevolen berichten

Gast Gast_a.w.j.engels

Goedemorgen maar weer,

Het volgende doet zich voor: Ik ben druk aan het rondzoeken naar een Z3 automaat en ik zie links en rechts van alles staan. Probleem is dat ik graag wil berekenen wat e.e.a. kost aan invoer.

- Het hele gedoe bij de RDW kost een verwaarloosbare 130 euro

- BPM en verwijderingsbijdrage wordt berekend op basis van datum eerste toelating en toenmalige nieuwprijs in Nederland

Die toenmalige nieuwprijs is nu het probleem. Als ik een willekeurige leuke Z3 pak die ik nu voor pakweg 20k euro kan kopen dan vraag ik me dus af wat de nieuwprijs in bijv. 2001 was. Dat moet ik opgeven aan de belastingdienst voor afdracht van BPM. Ik heb hier geen ervaring mee maar misschien één of meer van jullie wel. Moet ik dat echt tot op de euro nauwkeurig uit gaan zoeken met de folders van indertijd, of volstaat de prijsinfo van de autoweek.nl carbase en dat ik met enig natte vingerwerk de waarde ook aan mag geven.

Maw: Gaat de belastingdienst ook helemaal nazoeken of jouw berekening tot op de euro nauwkeurig klopt?

Link naar reactie
  • Reacties 18
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Gast a.w.j.engels

Oh, ik ben er dus niet bij voorbaat op uit om de boel te flessen maar ik wil gewoon kunnen berekenen wat ik aan BPM moet betalen en hoe nauw dat komt bij aangifte.

Hier kun je de getallen invullen

Natuurlijk heb ik bij de belastingdienst gevraagd hoe nauw dat kwam maar die man werd natuurlijk al meteen boos en zei dat dat exact moest kloppen. Maar dat zeggen ze van je inkomstenbelasting ook terwijl je dat als zelfstandig ondernemer ook soms niet tot op de euro nauwkeurig aan kan geven en is er voldoende speling voor kleinigheden.

Link naar reactie

Ze hebben een database waar bijna alle auto's instaan hoor. Je hoeft niks te doen. Ik heb ook eens een auto ingevoerd...fluitje van een cent alleen lange wachttijden voor je kan keuren. Als je mazzel hebt staat de auto niet in het systeem (dat had ik dus) en neem je bewijs mee van wat een soortgelijk (hint:goedkoper) model heeft gekost, en een uitdraai van een keuringsstation die dat model al eens heeft ingevoerd (even rondvragen) en dan heb je hele dikke kans dat ze het overnemen ;)

Maar ik vrees dat alle Z's gewoon in de database staan dus dan heb je niks te vertellen.

Link naar reactie
Ook de airco? pfff, da's eenhoop werk!

Daar verkopen ze bij BMW afdekplaatjes voor in de middenconsole :rolleyes: . RDW kijkt er niet naar die keurt alleen.

Na afloop van de keuring moet je naar de douane die vraagt naar je accesoires. Ze zeggen dat je betaald wat ze zien :D ... dus zorg ervoor dat dit minimaal is !!

TIP: ga op je winterbanden met stalen velgen naar de keuring, neem je reserve sleutel mee en laat je radiografisch afstandbedieningsleutels thuis (vroeg hij zelfs nog naar...) koop afdekplaatjes voor een paar euro bij de dealer voor de stoelverwarming, airco, originele bmw radio etc ;)

Link naar reactie

Hier wil ik toch even op reageren. De douane vraagt via de importeur de optielijst aan, aan de hand van het chassisnummer kunnen ze dus precies zien welke opties de auto heeft toen hij dus nieuw afgeleverd is. Zo ging het bij mij althans bij het aangiftepunt in Elsloo, kan zijn dat andere aangiftepunten dit niet doen, dat weet ik niet . Erafhalen had toen achteraf dus geen zin...... Dit geldt natuurlijk niet voor zaken die er later opgezet zijn (andere velgen sportuitlaat enz.)

Link naar reactie

Jongens, reken je niet rijk.

Vanuit mijn tientallen invoeracties weet ik dat het mogelijk is dat de Belastingdienst de gegevens bij BMW opvraagt en dan halen ze de folder en prijslijst van het betreffende jaar erbij en dan kun je hierover (over alles dus) afrekenen. ;)

Ze gaan de auto niet eens meer bekijken.

Heb ik zelf al diverse keren meegemaakt.

Dit kan natuurlijk per merk auto (of de importeur meewerkt) en per BPM aangiftepunt verschillen. B) Bij invoer van VW en Saab bijvoorbeeld werkt dat nog niet zo, waarschijnlijk omdat de importeur hier niet meewerkt.

Ergo: je hoeft zelf geen gegevens op te vragen die hebben ze bij het BPM aangiftepunt, zeker van zo'n gangbare auto als de ZZZ B)

Link naar reactie

Natuurlijk heeft de belastingdienst inzage van nieuwprijzen en accessoires , staat allemaal vermeld in hun computer ik heb zelfs bij de douane een uitdraai laten maken,

Wat ze toch echt niet kunnen is bij BMW inloggen en een uitdraai maken van de

Vehicle information althans niet in juli 2004.

Link naar reactie
Natuurlijk heeft de belastingdienst inzage van nieuwprijzen en accessoires , staat allemaal vermeld in hun computer ik heb zelfs bij de douane een uitdraai laten maken,

Wat ze toch echt niet kunnen is bij BMW inloggen en een uitdraai maken van de

Vehicle information althans niet in juli 2004.

Ik was dus niet in gelogd, nu dus wel

Link naar reactie
Natuurlijk heeft de belastingdienst inzage van nieuwprijzen en accessoires , staat allemaal vermeld in hun computer ik heb zelfs bij de douane een uitdraai laten maken,

Wat ze toch echt niet kunnen is bij BMW inloggen en een uitdraai maken van de

Vehicle information althans niet in juli 2004.

Inloggen nog net niet maar wel via de fax een uitdraaitje opvragen, dat kon zelfs al in 2001 ;)

Link naar reactie

Ook te vinden bij autoweek archief/carbase

Bijv. de allerallermooiste :unsure:

BMW Z3 coupé 2.8i

PRIJZEN

laatste nieuwprijs € 45.287

nieuwprijs 2000 € 45.287

nieuwprijs 1999 € 45.287

nieuwprijs 1998 € 45.287

wegenbelasting/3mnd € 116 - € 135

DVG The Shrike

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.