Ga naar inhoud

Is de 2.8 automaat een 4 of 5traps?


Gast a.w.j.engels

Aanbevolen berichten

Gast a.w.j.engels

Nou, die vraag heb ik gewoon helemaal in de topictitel gekregen! :rolleyes: Ik dacht (en met mij de site van Autoweek) dat het 4-traps is. Wie kan mij het definitieve antwoord geven aangezien er wat verwarring is onstaan na mijn "even voorstellen" topic waarin ik dit ter sprake bracht?

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

De TIS geeft ook een 4 bak aan. :blush: Ik blijf even doorspeuren.

Wauw, verwarring alom..........

Gister ook geleZen op Google artikelen dat er een vier traps bak in de Z3 2.8 aut. Zit.

Er Zijn diverse Autoweek artikelen te vinden waar duidelijk bij staat dat bijv. de 328 en de 728 automaat beschikken over 5 versnellingen. Zou dan net de Z3 4 versnellingen hebben?? ;) Wat nu.......

Zojuist maar Zelf gaan rijden. Wel.....Hhmm....Dat ding schakeld Zo soepel, ik word er niet veel wijZer van. Rijd ik in de econoom, lijkt het wel een 7 traps, rijd ik in de sportstand dan is het overal te druk, je rijd Zó 160 en moet je weer op de rem. Echter.....

Dat laatste gaf mij toch ook het idee dat het eens slechts vier trappen konden Zijn.

Ik Kera in Kerkrade gebeld waar iemand van de werkplaats Zei dat het alleen maar een 5 bak kon Zijn. The Shrike heeft het in Duitsland gecheckt, ook vier bak.

Mijn 'betriebsanleitung' geeft ook geen duidelijkheid maar er staat niets over '5'.

De TIS volgens Sledgehammer: 4 bak.

Mijn e36 sedan van '93: 5 bak automaat.

Autoweek is wel heel verwarrend: Bij de e36 sedan staat zowel a4 als a5 vermeld, dat laatste echter bij de 'executive' uitvoering. Dat lijkt me toch wel heel sterk.

Ik denk dat Twan gelijk heeft maar dit is wel iets heel aparts......

Heeft niemand een brochure van de Z3 waar het in vermeld staat?

Link naar reactie
Heeft niemand een brochure van de Z3 waar het in vermeld staat?

jazeker wel;

in de folder (1999, Coupe 2.8 en :m: ) staat:

Automatic-Getriebe: 4-Gang-EH-Automatic mit adaptiver Getriebesteuerung (AGS) und Shift-/Interlock

(typefouten voorbehouden).

VIER bak dus ;)

Link naar reactie

Sterker nog: ik rij Ivo eruit. Vraag maar na. B)

Ivo ik vraag na??? ;)

in zijn vrij wegrijden bij het stoplicht lukt net zo min als te snel ontkoppelen :blush:

:muur::schater:

Maar in zijn 2 lukte het wel tegen een 1.9 ;)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.