Ga naar inhoud

Chroom in dashbord ???


robbertbmwz3

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Het is eindelijk gebeurd, na ruim een jaar bootjes rijden, eindelijk genoeg gespaard voor een ECHTE AUTO !!!! Sinds gisteren in het bezit van een zwarte 1.8 met beige interieur. Ben echt helemaal SUPER blij.

Nu wil ik graag van die chromen randen om mijn tellers en om de ventilator rondjes............ ik kan ze makkelijk bestellen, maar zijn ze ook makkelijk te plaatsen ???? en helemaal rond de km teller, want die zit natuurlijk achter glas ??????

Weet iemand dit ????

C.g.u.

Groeten Rob

Link naar reactie
  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Robbert;

Proficiat met je Z3 en welkom op het forum :lol:

Over de chromen ringen in je dashboard;

This is definitely not a do-it-yourself project. Your local BMW parts department can take your VIN number and order you a replacement dash pod for around $200 (yes, you will need to get an entirely new dash pod). The BMW dealership can then swap the dash pods for you for roughly two hours of labor. This is something you might be able to do yourself, but I highly recommend you let a dealership do the swap for several reasons.

Well documented that the dash pod was switched (in case there is any odometer questions later on).

Lots of electronics in this dash pod. The dealership will probably set off a few sensors (mine did) and resetting the sensors is something you can't do at home. So you would probably end up back at the dealer anyway.

I got lucky; my original dash pod had a scratched fog light indicator lens in it. I was going to get a new dash pod under warranty. The service advisor was kind enough to order the chrome ringed dash pod upon my request (no extra charge). So consider this if you ever have warranty work done on your dash.

Ik denk eigenlijk wel dat het zelf te doen is, maar het blijft een rotklus ...

Link naar reactie
Gast Gast_Robbertbmwz3

Hallo allemaal,

nog even een vraag ................

Voor mijn motor kan ik overal accesoires vinden bij diverse aanbieders. Waar vind ik dat voor mijn z3 ????? Gewoon een nederlandse site waar ik wat kleine dingetjes kan bestellen zonder gelijk bij een dealer aan te oefen kloppen.

Daarbij zie ik op duitse sites (zoals e-bay) heel veel chrome accesoires, die ik nederland niet kan vinden ????

Wie kan me helpen ?????

C.g.u. :rolleyes:

Link naar reactie

Er zijn verschillende soorten armsteunen, de originele van BMW is gewoon een plastic cassettehouder die in het bakje achter de asbak wordt geplaatst.

Verder heb je de niet originele leren armsteunen van www.auco.de en van www.leatherZ.com (drie verschillende versies). :blush:

groetjes,

Pierre

Link naar reactie
Een Nederlandse pagina ??? Dat zou top zijn.

En die armsteunen ......... moet je die echt monteren of klem je die in dat vakje achter de asbak ??

Echt goed zo een forum, zo kom je nog eens wat aan de weet. Nu op weg naar purmerend voor een startonderbreker en een afstandsbediening !!!

C.g.u.

Hier is die NL pagina;

http://www.brms.net/z3-parts/

Maar let op: losse spullen zijn bij BMW dealer volgens mij niet veel duurder, zoniet zelfs goedkoper :blush:

Part# zijn hier wel te vinden.

Ik heb een leatherZ armsteun, en die zet je met 1 klein schroefje vast op de plaats van de asbak etc.

Meer info + foto hier; http://www.digitalediensten.nl/z3forum/ind...p?showtopic=117

:lol:

Link naar reactie
Gast CHROMEN TACHORINGEN

1. De 2 schroeven bovenin loshalen.

2. Dan voorzichtig de gehele unit naar vooren schuiven

3. Stekkers eraf en eruit halen (stuur hoeft absoluut niet eraf !!) wel een beetje passen en meten.

4. Dan de unit openschroeven en je kan de tachoringen met bijv. bisonkit monteren.

5. Alles ff oppoetsen (vette vingers ed)

6. En er weer in zetten

Heb 't zelf gedaan ca. 1 uurtje werk :fez: , maar wel voorzichting met eruit halen.

Z3 Rijder :blush:

Link naar reactie

Okee dan.............. Ik zit breed grijnzend achter mijn PC.

Nog steeds vind ik het een kick om mijn hobby's (waaronder een cabrio bezitten ;)) zo goedkoop mogelijk te houden. De chrome kieuwen heb ik dus via via besteld (zo een 35 % goedkoper), en voor een armsteun had ik een goed idee.

4 uur werk, een beetje "oud" hout (had pa nog in de schuur), een stukkie schuim (had ma nog op zolder) en voor 1.50 euro aan "leer" , later, heb ik dus zelf een armsteun gemaakt. En ik ben er echt trots op :rolleyes: .

Ik ga proberen een foto te plaatsen, maar tot dusver is dat nog niet gelukt.

Nu nog maar een keer proberen ...

C.g.u.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Idd, zal niet de eerste keer zijn dat de dealer goedkoper is. Had dat ook met m'n E46 met interieurlijsten. Ingewikkeld gedoe via duitse ebay, uiteindelijk naar de dealer gereden en daar gekocht, zelf het verzoek om korting werd zonder problemen beantwoord met 10%...ik zeg liever de dealer.. :rolleyes:

Ga ik danook maar die ringen checken.

Link naar reactie

Eddy,

Bedankt voor je foto, ziet er gewoon goed uit.

€ 61 euro is veel geld voor 3 glimmende ringen, maar in dit geval aanzienlijk goedkoper dan bij de dealer. (€ 90,00 ex)

En kan tegen m'n vriendin zeggen dat ik een paar mooie ringen voor d'r ga kopen B)

Link naar reactie

zelfs bij cabriocare verklaarde ze mij voor gek maar ja dat zijn we toch ook? B)

nu moet ik nog tachoringen hebben en zo'n ring om de schakel pook hoes Mstyle ook weer een invetering van zo'n 160 eurotjes (liever niet omrekenen naar guldens B) ) haha. en ook dan zijn we er nog niet . maar ja een hobby mag ook wat kosten(zeg ik ook altijd tegen mijn vrouw) het is nu goed cabrio weer dus ik ga er weer op uit met de top down ;) have fun you all gr eddy

Link naar reactie

inderdaad nog geen 3 weken een z3 nu al loop ik te denken aan een M . maar durf er niet over te beginnen met de vrouw B) nee verlopig vermaak ik mij prima met mijn z3 tje wel wil ik wel eens meemaken wat een M kan . dus een weekeindje ruilen sta ik voor open hoor gr eddy

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.