Ga naar inhoud

nieuwe softtop plaatsen


Gast hans scholten

Aanbevolen berichten

Gast hans scholten

wieheeft er zelfwel eens een nieuwe softtop geplaatst of heeft daar ervaring mee en -of tips of het verstandig is dit zelfte doen,mijn softtop gaat namelijk een beetje kuren vertonen rond de plastik ruit(en dieisook nietzo mooi meer)heb bij z3 part gezien dat een nieuwe 499 € kost .inc bevstigings materiaal en handleiding.

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Reken ongeveer op een dag werk. Met name het afstellen na het plaatsen kost nogal wat tijd.

Het is op zich wel te doen zelf als je met z'n tweeen bent, en allebei twee rechter handen hebt.

Ik ben vooraf bij Cabriocare in Naarden geweest voor tips en advies.

Ik moet zeggen dat ze goede service bieden, ik kreeg zelfs gratis een paar meter speciaal afdichtband mee. (kap vervangen kost overigens € 1150 bij ze.)

Maak ook vooraf flink wat foto's van de oude kap/constructie. Is erg makkelijk als je het bij het plaatsen van de nieuwe kap even niet meer weet.

Link naar reactie
Ik heb ook wel eens 2e handsjes gezien die nog vrij goed waren (als iemand een andere kleur wil ofzo) Zit ik ook een beetje op te wachten... (heb een paar kleine slijtplekjes)

Inderdaad, mijn kapje komt ook van marktplaats, ik heb er € 130 voor betaald inclusief frame. Gewoon de bekende veiling/verkoop sites in de gaten houden dus.

Link naar reactie
Ik heb ook wel eens 2e handsjes gezien die nog vrij goed waren (als iemand een andere kleur wil ofzo) Zit ik ook een beetje op te wachten... (heb een paar kleine slijtplekjes)

Inderdaad, mijn kapje komt ook van marktplaats, ik heb er € 130 voor betaald inclusief frame. Gewoon de bekende veiling/verkoop sites in de gaten houden dus.

Nou, da's helemaal een mooie prijs B)

Link naar reactie

Ik moet er wel even bij zeggen dat het frame waarschijnlijk een klap heeft gehad; het grootste gedeelte kon rechtstreeks naar de oud-ijzer boer.

De bruikbare delen heb ik bewaard voor spare-parts B)

Link naar reactie

In september 2003 hebben we ook een nieuwe softtop laten plaatsen op onze Z3. De softtop die vervangen diende te worden was beige van kleur en de nieuwe die we op de Z3 laten plaatsen hebben is terug een beige van kleur geworden.

We hebben er ongeveer 1.150 € voor betaald (inclusief BTW en plaatsing).

Link naar reactie
Ik heb nu wel van heel veel mensen gehoord dat ze hun beige kap hebben moeten laten vervangen (waaronder ikzelf). Zouden de beige kapjes nou echt van mindere kwaliteit zijn?

Wij hadden een scheur in de kap waar je makkelijk je hand kon doorsteken. Ook heeft onze Z3 2 jaartjes constant buiten, in weer en wind, gestaan. Dat heeft ook wel z'n invloed gehad op de levensduur van de kap (toch vooral de strenge winter heeft z'n sporen na gelaten...).

Momenteel staat de huidige kap er ongeveer 2 jaar op en ziet ze er nog steeds als nieuw uit.

Of de beige kappen nu van minderwaardig kwaliteit zijn... Dat is een vraag waar ik geen antwoord op kan geven daar ik geen ervaring heb met de donkerkleurige kappen.

-edit-

Nu staat ie terug sinds 2 jaar in een verwarmde garage... :lol:

Link naar reactie
Ik heb nu wel van heel veel mensen gehoord dat ze hun beige kap hebben moeten laten vervangen (waaronder ikzelf). Zouden de beige kapjes nou echt van mindere kwaliteit zijn?

Op de beige kap zijn schades en is vuil eerder en beter zichtbaar dan op de donkere. Recent de kap van ChristineXS helemaal schoongemaakt met een middeltje uit de UK. Renovo. Geweldig spul!!

Link naar reactie
Ik heb nu wel van heel veel mensen gehoord dat ze hun beige kap hebben moeten laten vervangen (waaronder ikzelf). Zouden de beige kapjes nou echt van mindere kwaliteit zijn?

Op de beige kap zijn schades en is vuil eerder en beter zichtbaar dan op de donkere. Recent de kap van ChristineXS helemaal schoongemaakt met een middeltje uit de UK. Renovo. Geweldig spul!!

Ik heb het laatst met een ossegalzeepstick gedaan. Goed borstelen en... Waanzinnig! wat een verschil! Had het eerst met groene zeep gedaan maar dat werkte niet zo....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.