Ga naar inhoud

OPEL SPEEDSTER


Gast GAST

Aanbevolen berichten

Ik heb een aantal keren met een Lotus Elise gereden, de Mk 1 Sport versie met zo'n 160 pk. Eigenlijk het origineel, waarvan de Speedster een brave kloon is. wegligging top, een echte racekart. Power is best indrukwekkend door 't lage gewicht. Sound is mooi, motor ligt in je rug te blazen, maar de sound van een sixpack is toch leuker.

Anderzijds, je hoort het aluminium chassis vaak kraken en de vering is dus echt hard, niks om lange ritten mee te doen. Om op een circuit te racen, is het de beste keuze. Maar niks om in de Belgische Ardennen te rijden, je rug breekt na 50 km.

Om zeker te spelen, heb ik dan een Opel garage gevraagd om met een Speedster een korte testrit te maken. Gevolg : ik wist meteen dat ik dit niet mocht doen. De Opel miste de scherpe kantjes van de Elise en qua imago maar half zo straf.

Daarna kocht ik mijn Qp en geniet er nu nog ieder dag van. En qua exclusiviteit kan een Qp ook tellen.

Nochtans heb ik menig Opel als Leasewagen versleten en ben nog steeds overtuigd van hun kwaliteit, maar dan als km-vreter...

Link naar reactie
  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik had een tijdje geleden een Maserati 2.24 biturbo. Deze bleek niet goed te zijn dus die is na veel getouwtrek weer teruggegaan. Ik heb daarna lang getwijfeld om er weer 1 te kopen maar dan een goeie. Deze had ik gevonden, echt in perfecte staat (wat voor deze "racebakken met klasse" echt een uitzondering is) Toch heb ik het niet gedaan om een aantal redenen. Zoals dat je zo'n ding moet stallen, wat het weer duur maakt. Hij is al helemaal niet geschikt (en betrouwbaar genoeg) voor dagelijks amsterdams verkeer.

Hij is WEL rete snel en het gevoel wat 2 turbo's in je rug doet in combinatie met dat geluid.... ;) dat is echt ongelooflijk. Dat is vele malen lekkerder dan een impreza (waar ik ook nog naar gekeken heb) echt niet te vergelijken :lmao: .

Maar een van de belangrijkste redenen om d'r niet meer aan te beginnen was het gebrek aan trachtiecontrole en een airbag... :muur: Ik ben 1 keer met de Maser bij Arnhem met regenachtig weer bij het nemen van de afslag onverwacht uitgebroken en dat gaf mij zo'n onveilig gevoel dat ik daar wel een beetje van schrok. Ik zag mijzelf al.... nou ja, ze hebben in de familie al eens mensen verloren aan een auto ongeluk en dat hakt er voor de achterblijvers heel erg in.

Ik denk dat de speedster wel een betere auto zal zijn maar in feite is het natuurlijk een beetje het zelfde laken en pak. Duur en gevaarlijk speelgoed.

Link naar reactie
Dat is vele malen lekkerder dan een impreza (waar ik ook nog naar gekeken heb) echt niet te vergelijken :) .

Snel en stijl zijn twee verschillende dingen... Zal best een goede auto zijn, maar dat ding ziet er toch niet uit met die gouden velgen en dat wasrek achterop. Haal dat eraf en er blijft een brave familieauto over.

Link naar reactie
Dat is vele malen lekkerder dan een impreza (waar ik ook nog naar gekeken heb) echt niet te vergelijken :) .

Snel en stijl zijn twee verschillende dingen... Zal best een goede auto zijn, maar dat ding ziet er toch niet uit met die gouden velgen en dat wasrek achterop. Haal dat eraf en er blijft een brave familieauto over.

Ik had het danook alleen even over de acceleratie van beide auto's... Wat mij voornamelijk stoorde aan de impreza is het typisch japanse lelijke plastic dashboard. Bovendien had deze custum alcantara stoelen en geen vliegtuigvleugel. Maar plastic blijft plastic.

Link naar reactie
Dat is vele malen lekkerder dan een impreza (waar ik ook nog naar gekeken heb) echt niet te vergelijken :) .

Snel en stijl zijn twee verschillende dingen... Zal best een goede auto zijn, maar dat ding ziet er toch niet uit met die gouden velgen en dat wasrek achterop. Haal dat eraf en er blijft een brave familieauto over.

Ik had het danook alleen even over de acceleratie van beide auto's... Wat mij voornamelijk stoorde aan de impreza is het typisch japanse lelijke plastic dashboard. Bovendien had deze custum alcantara stoelen en geen vliegtuigvleugel. Maar plastic blijft plastic.

waarschijnlijk lagen de Audio ( R ) S 4/6 buiten budget?

Link naar reactie
Dat is vele malen lekkerder dan een impreza (waar ik ook nog naar gekeken heb) echt niet te vergelijken :) .

Snel en stijl zijn twee verschillende dingen... Zal best een goede auto zijn, maar dat ding ziet er toch niet uit met die gouden velgen en dat wasrek achterop. Haal dat eraf en er blijft een brave familieauto over.

Ik had het danook alleen even over de acceleratie van beide auto's... Wat mij voornamelijk stoorde aan de impreza is het typisch japanse lelijke plastic dashboard. Bovendien had deze custum alcantara stoelen en geen vliegtuigvleugel. Maar plastic blijft plastic.

al zat er volledig leer op. "al draagt een aap een gouden ring...." en zonder pimp is het al helemaal huilen...

04.subaru.impreza.wrx.f34.500.jpg

Link naar reactie
en toch niet veel kosten...

Maar op de ontwikkelprijs van zo'n auto zullen de kosten van een designer toch in het niet vallen zal je normaal denken... Maar de japanse logica zit waarschijnlijk iets anders in elkaar. Mensen die hierin rijden zullen een z3 wel een kapperauto vinden denk ik. (net zoals andere behoorlijk vormgegeven auto's. Overigens vind ik maar heel weinig auto's echt mooi, zodat je zegt waauw. laat staan dat ze betaalbaar zijn, maar dat is een ander verhaal. [/einde kruistocht "design"]

Link naar reactie

Scoobies vind ik ook gaaf! Maar dan wel zonder al die toeters en bellen..Die zwarte van DJ past wel in mijn plaatje :)

Als ik 's morgens de honden uit laat komt er altijd een over de rotonde gescheurd bij mijn huis (Ivo kent de plaats :lol: ).

Mooi geluid van tsssssssssst als hij schakelt, heerlijk in je oren :(

Link naar reactie

:) ik weet niet wat scoobies zijn. parels aan de zwijnen en een uitleg svp.

ik vind de jappen overigens erg goed in het bouwen van een een auto. Er is voor mij slechts 1 probleem "telkensweer" (svp zingen zoals Telkamp) de stoelen zijn veel te klein. Zelfs de Lexus heeft van die kleine stoelen.

Is ze nu nog nooit opgevallen dat BMW ipv zijn al ruime normale stoelen ALTIJD een comfortstoel (a 5000 euro) in z'n test autootjes zet voor de bladen? En elke keer weer gaan ze vertellen dat het zo fijn zit in een BMW.

Link naar reactie

Doe mij maar een speedster turbo dan dan mag die scoopie thuis blijven ;)

Idd wel veel waar voor je geld maar dan toch maar liever een wat oudere Beemer dan :muur:

Maar klinken doen die dingen goed, bij ons rijd er ook eentje rond met een joekel van een open uitlaat :D Blijft leuk om naar de luisteren en kijken maar niet voor zelf in gezien te worden.

Link naar reactie
ik vind de jappen overigens erg goed in het bouwen van een een auto. Er is voor mij slechts 1 probleem "telkensweer" (svp zingen zoals Telkamp) de stoelen zijn veel te klein. Zelfs de Lexus heeft van die kleine stoelen.

Is ze nu nog nooit opgevallen dat BMW ipv zijn al ruime normale stoelen ALTIJD een comfortstoel (a 5000 euro) in z'n test autootjes zet voor de bladen? En elke keer weer gaan ze vertellen dat het zo fijn zit in een BMW.

nou moet je eens in een alfa gaan zitten... word leuk als je 196 bent zoals ik. ooit in een 156 gereden. viel mij op dat de slede niet eens genoeg naar achter kan voor mij. dan is die z3 toch beter bedacht. en de bobbel achter de stoelen zit er nog in. (maar hij had ook geen mm kleiner moeten zijn. stoel helemaal omlaag en naar achter)

Link naar reactie
ik vind de jappen overigens erg goed in het bouwen van een een auto. Er is voor mij slechts 1 probleem "telkensweer" (svp zingen zoals Telkamp) de stoelen zijn veel te klein. Zelfs de Lexus heeft van die kleine stoelen.

Is ze nu nog nooit opgevallen dat BMW ipv zijn al ruime normale stoelen ALTIJD een comfortstoel (a 5000 euro) in z'n test autootjes zet voor de bladen? En elke keer weer gaan ze vertellen dat het zo fijn zit in een BMW.

nou moet je eens in een alfa gaan zitten... word leuk als je 196 bent zoals ik. ooit in een 156 gereden. viel mij op dat de slede niet eens genoeg naar achter kan voor mij. dan is die z3 toch beter bedacht. en de bobbel achter de stoelen zit er nog in. (maar hij had ook geen mm kleiner moeten zijn. stoel helemaal omlaag en naar achter)

1.96 m. Kinderpindakaas zeker? ;) :muur: :D

Link naar reactie
ik vind de jappen overigens erg goed in het bouwen van een een auto. Er is voor mij slechts 1 probleem "telkensweer" (svp zingen zoals Telkamp) de stoelen zijn veel te klein. Zelfs de Lexus heeft van die kleine stoelen.

Is ze nu nog nooit opgevallen dat BMW ipv zijn al ruime normale stoelen ALTIJD een comfortstoel (a 5000 euro) in z'n test autootjes zet voor de bladen? En elke keer weer gaan ze vertellen dat het zo fijn zit in een BMW.

nou moet je eens in een alfa gaan zitten... word leuk als je 196 bent zoals ik. ooit in een 156 gereden. viel mij op dat de slede niet eens genoeg naar achter kan voor mij. dan is die z3 toch beter bedacht. en de bobbel achter de stoelen zit er nog in. (maar hij had ook geen mm kleiner moeten zijn. stoel helemaal omlaag en naar achter)

1.96 m. Kinderpindakaas zeker? :):o ;)

vlees van koeien die groeihormonen aten... :schater:

Link naar reactie

Ivo en ik gingen een aantal jaren geleden naar Essen, naar de Motorshow aldaar.

Stond daar op de stand van Audi een prachtige TT met leren bekleding, dus met stiksels zoals een honkbalhandschoen, echt schitterend.

Ik ging dus achter het stuur zitten en probeerde de stoel zo ver mogelijk naar achteren te zetten, maar ik kon dus echt niet fatsoenlijk in die auto. Toch jammer voor zo'n leuke en ook dure auto...

De verkoper kwam wel vertellen dat er eventueel andere geleiders voor de stoelen konden worden geleverd, maar goed, die Audi bouwers hadden er ook rekening mee kunnen gehouden hebben dat de gemiddelde Europeaan toch echt wel langer wordt. (ben zelf dus 1.92 m). :schater:

Vind het nog steeds jammer, vond en vind het nog steeds een leuke auto :)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.