Ga naar inhoud

Hydraulische pomp voor soft top dak

ErikC

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn BMW heb ik de hypdraulische pomp vervangen. Het gaat om alleen 2 onderdelen van 3 delen: elektrische motor en de onderste deel van hydraulische pomp. Deze heb ik gekocht via

https://nl.aliexpress.com/item/1005008510461282.html

Na de installatie werkt de dak weer maar minerale olie in de reservoir gaat na een paar keer weglopen. De lekkage is gevonden bij de onderste deel van hydraulische pomp. Vermoedelijk ligt het aan een rubberen afdichting die nogal slap is.

Ik weet niet of ik nog een gok ga wagen: nog eenzelfde pomp kopen bij Aliexpress/Amazon.

Of juist een gebruikte (ca 200 euro) / splinternieuwe (650 euro) kopen?

Wie kan mij aanbevelen? Ik wil de kosten laag houden.

• Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Hoi Eric

ik heb dezelfde problemen dak gaat niet meer omhoog of naar benee 

wil ook eentje kopen bij ali 

is het plug en play??

leidingen los en dan koppelen, tank bijvullen en dan heeft ie al genoeg kracht?

of een gebruikte bmw oem? Een nieuwe is €650. Gokkie wagen

Geplaatst:

Ik denk dat ik voor een complete pomp ga kopen.

https://www.amazon.nl/Hydraulische-cabrioverdek-auto-accessoires-54347193448-54347119633/dp/B0DNFKRYM3

Ik ben niet van plan om mijn Z4 jarenlang te gaan gebruiken. Ik bezit het al 6 jaar en wil misschien het verkopen volgende jaar. Vandaar een imitatie spul ipv orgineel (650 euro).

Hopelijk worden bestaande leidingen direct goed vastgemaakt op deze pomp.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Deze pomp werkt goed. Het is gewoon veel beter dan een losse onderdeel (elektro motor + onderste deel van de hydraulische pomp). Er is helemaal geen olie lek want de pomp is goed in elkaar gezet in de fabriek. Zelfs zat er een olie al in de pomp toen ik de doos uitpakte. Dus in principe hoef je geen nieuwe minerale olie erbij kopen. Maar ik heb veel problemen gehad en daardoor was er iets te weinig olie in de leidingen. Na aantal keren open en dicht met 2 keer bijvullen werkt het systeem heel goed.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen