Ga naar inhoud

Welke "moderne" navigatie in een Z3 Roadster.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey, met Tom,

Ik heb voorbije week een Z3 1.9i 118pk (eerste inschrijving op 14/01/2003) met 85750km gekocht en is vanuit Nederland (buurt van Den Haag) naar België ingevoerd.

De wagen is bedoeld als "funcar" om met de echtgenote wat rond te toeren.

Wat voor navi-systemen gebruiken jullie zoal?

Ik zou de wagen eigenlijk zo origineel mogelijk willen houden. Waarschijnlijk ga ik wel een nieuwe DAB+ radio (retro pioneer look) erin plaatsen.

Een aparte tomtom gebruiken of een houder voor de smartphone en Waze-app?

Ideeën en foto's zijn welkom

1.9i 118_07.jpg

1.9i 118_09.jpg

1.9i 118_12.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb ooit een clip van Brodit gekocht, die monteer je rechts van de middenconsole zonder dat er schroeven of lijm aan te pas hoeven te komen.

Op de uiterste linkerrand van de foto hieronder zie je dat er een old school TomTom op gemonteerd is.

Ik heb bij onze Z3 (jaaaaaren terug inmiddels) toen gekozen voor standalone navigatie vanwege de offline kaarten - geen internetverbinding nodig - en heb een permanente USB-verbinding voor stroom aangelegd.

Die Brodit-clips zijn slechts een basis waarop je de houder voor je device monteert. Hierdoor kan je die clips ook gebruiken om er een houder voor een smartphone op te monteren, zodat je een navi-app naar eigen keus kan gebruiken. Clip voor de Z3: https://www.broditcenter.nl/brodit-proclip-bmw-z3-96-angled-high

Ik heb die clips in verschillende auto's gebruikt, en er zelf de houder voor een smartphone/navigatiesysteem op gemonteerd.

Een paar kleine schroefjes of kunststoflijm waren daarvoor voldoende, met dus als belangrijkste voordeel dat je er GEEN beschadigingen aan het interieur mee veroorzaakt.

New belt guide fitted

aangepast door pimgmx
  • Like 1
Geplaatst:

Ik gebruik gewoon mijn telefoon, met een klemmetje in het lucht rooster simpel, snel handig.

Voor de routes gebruik ik myroute app.

• Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen