Ga naar inhoud

Olie bijvullen - welk type?

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een BMW-Z4 (E89) uit 2009. Het oliepeil is wat laag geworden, er moet een litertje bijvullen. Heb het boekje er op nagekeken welke olie er in moet, maar dat is nogal breed gedefinieerd SAE 0W-40, SAE 0W-30, SAE 5W-40 of SAE 5W-30. En dan nog iets met Longlife... Bij het Shell tankstation even gekeken wat ze hebben staan. Op basis van bouwjaar lijkt het er op dat die Shell Helix Ultra 5W-30 adviseren.

Wat zouden jullie adviseren, waar vullen jullie mee bij?

P.S. kan helaas niet achterhalen welke olie er bij de laatste onderhoudsbeurt precies ingedaan is.

aangepast door Vanellus
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Wellicht goed om ook even te vermelden welke motor het betreft?

Mijn 30i (ook uit 2009) heeft net een beurt gehad, inclusief olieservice. Daar is 0W-30 in gegaan. Ik zou moeten nakijken wat ik er in het verleden zelf bij gedaan heb, als ik een litertje bijvul. Volgens mij dezelfde 5W-30 als die jij noemt.

Geplaatst:

Het autobedrijf (BMW liefhebber) waar ik mijn Z4 23i 2011 heb gekocht gebruikt altijd 5W-40, in mijn andere BMW 116i f20 b2013 gebruik ik altijd 0W-30 dat is wat BMW kennelijk voorschrijft. Verbruik is bij beide vergelijkbaar laag:)

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen