Ga naar inhoud
  • 0

Airbag lampje/sensor

Erno

Vraag

Geplaatst:

Hallo allemaal, ik heb de stoelen van mijn BMW Z3 vervangen, maar nu blijft het airbag lampje steeds branden🤔

Wat heb ik niet goed gedaan? Of moet ik gewoon een nieuwe sensor kopen?

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:
9 minuten geleden, Erno zei:

Wat heb ik niet goed gedaan?

Je had de accu moeten loskoppelen voor je aan de slag ging, maar daar heb je nu natuurlijk weinig aan. 😉

Het loskoppelen van de gordelspanners (actieve componenten in hetzelfde systeem als de airbags) met de accu nog aangesloten leidt tot een airbagfoutmelding.
Die melding moet met een BMW-compatibel uitleesapparaat gewist worden, zolang die niet softwarematig gewist is, blijft-ie terugkomen...

• 0
Geplaatst:

Goedemiddag, dank voor de reactie! Uiteraard heb ik de accu losgekoppeld. Ik heb geheel uitgevoerd zoals beschreven staat in de handleiding op het forum.....

• 0
Geplaatst:

Als het goed is valt - met de juiste apparatuur - uit te lezen welke component de foutmelding triggert.

Mijn eerste gok is in/bij de gordelspanners: heb je die van je oude stoelen overgezet of die van de nieuwe gebruikt?

• 0
Geplaatst: (aangepast)

Kan daarnaast zelfs nog aan de sensors liggen die aangeven of er iemand op de stoel zit dacht ik. Maar zoals Pim al aangeeft, dat kan je eigenlijk alleen met uitlezen checken. Lullige is, als het Airbag lampje eenmaal getriggerd is, kan je het niet meer uit krijgen zonder de juiste apparatuur dus je moet sowieso toegang tot zulk spul gaan regelen om te checken wat het was EN om het lampje weer uit te zetten.

aangepast door DutchSpace
  • Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen