Ga naar inhoud

Keuring doorstaan


pierrez101

Aanbevolen berichten

Toehoorders,

Mijn M heeft de keuring bij de RDW met vlag en wimpel doorstaan. Had eerst nog de bedoeling om bij de oliebeurt die moet gebeuren bij 40.000km de auto helemaal te laten checken door BMW. Dit is echter nu niet meer nodig, die mannen kijken werkelijk overal naar (behalve naar het motornr).

Zal hem alleen eens aan de computer laten hangen kijken of ik net als Dylotic ook wat PKtjes mis, denk trouwens van niet, loopt als de spreekwoordelijke tiet.

De procedure afgifte kenteken is wederom versneld zou nu binnen 5 werkdagen gepiept moeten zijn, ben benieuwd :lol:

Alleen de te betalen BPM viel weer tegen, blijkt de alarminstallatie die volgens de folder van juni 1998 standaard is in de april uitvoering niet standaard te zijn, alweer een paar extra eurootjes, daartegenover staat echter gelukkig dat de standaardprijs waar ik vanuit gegaan (juni prijslijst) was alweer ietsje lager is.

groetjes,

Pierre

Link naar reactie
  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Pierre,

In Nederland was alarm altijd standaard volgens mij (net als koplampsproeiers), maar in Duitsland niet. Misschien was dat het verschil? :lol:

Verder: gefeliciteerd!!! :(

Link naar reactie

Dank u allen voor de felicitaties, I cannot wait :lol: hoop dat na die regenachtige dagen nu eindelijk eens de zon gaat schijnen :fez:

Gefeliciteerd Pierre! :(

Binnenkort genieten!  :D

Weet je al hoe je je geluidsinstallatie gaat upgraden?

Groeten,

Arno

Hey Arno, ben je er ook nog!!! Klinkt je audio nog mooi :D

De BMW traffic pro ligt al klaar samen met een BMW (AI) cd wisselaar, schijnt met wat knutselen te functioneren.

Zou je me nog eens wat foto's en specs van jouw audio ombouw willen sturen op pierjan@home.nl.

Ben je mail kwijt, computercrash!!

groetjes,

Pierre

Link naar reactie
Pierre,

In Nederland was alarm altijd standaard volgens mij (net als koplampsproeiers), maar in Duitsland niet. Misschien was dat het verschil?  :lol:

Verder: gefeliciteerd!!!  :D

Volgens mijn ervaring vanmiddag (en de prijslijst van BMW die ik mocht inzien bij de douane) pas vanaf juni 1998 standaard echter met nieuwe verhoogde prijs, en niet op de prijslijst van maart. Dus bij waarschijnlijk alle M-coupe's die waren toch pas vanaf na de zomer van 98 (modeljaar 99) leverbaar of........ :(

groet,

Pierre

PS Duitsland is gelukkig niet van toepassing daar waren zelfs de rolbeugels en de airco niet standaard. Men gaat altijd uit van de Nederlandss specs en prijzen!!

Link naar reactie

Mooi!

In mijn duitse '98 z3m was ook achteraf alarm ingebouwd. Treur hier niet

om.. Het bmw alarm systeem schijnt drie keer nix te zijn!

Pff, ik heb mijn radio navigatie (JVC KDNX1R zelfde als de BMW traffic pro

maar dan origineler) ook ingebouwd zelfde aansluiting etc. als traffic pro

dus gewoon origineel bmw traffic pro verloop stekker besteld en click klaar :)

Het zilver staat enorm goed bij al het chrome in de wagen!

feature_red.gif

Maar zie enorm op om de wisselaar in te bouwen in de kofferbak. Hoe

moet die kabel gelegd worden? En als het goed is ligt er al bedrading

voor een origineel cd wisselaar maar dit stekkertje kan ik in de koffer

bak niet terug vinden. (wel aan radio kant)

Link naar reactie
Mooi!

Pff, ik heb mijn radio navigatie (JVC KDNX1R zelfde als de BMW traffic pro

maar dan origineler) ook ingebouwd zelfde aansluiting etc. als traffic pro

dus gewoon origineel bmw traffic pro verloop stekker besteld en click klaar :)

feature_red.gif

Maar zie enorm op om de wisselaar in te bouwen in de kofferbak. Hoe

moet die kabel gelegd worden? En als het goed is ligt er al bedrading

voor een origineel cd wisselaar maar dit stekkertje kan ik in de koffer

bak niet terug vinden. (wel aan radio kant)

Inderdaad dezelfde schermlayout als de becker en de BMW traffic pro. Wist ik niet van JVC, gebruiken die dan ook Becker techniek???

De BMW heeft IMHO echter als voordelen dat hij een ibus heeft waarmee je de originele cd wisselaar (en evt. de bediening op het stuur) kunt aansturen verder heeft hij exact dezelfde verlichtingskleur als de dashboardverlichting. Tenslotte verschijnt er groot BMW bij het opstarten. Leuke gimmick :lmao:

Die aansluiting voor de wisselaar (voeding) moet er wel liggen. Heb ik echter not niet naar gezocht.

IMHO ligt er echter nooit een wisselaarkabel als die niet als fabrieksoptie besteld was.

Je kunt bij de dealer trouwens een inbouwhandleiding halen (of van de EBA afhalen) Wisselaarkabel kun je door de midden of aan de rechterkant leiden, er zijn een paar doorvoermogelijkheden in de bak waarin de kap opgeborgen ligt.

Maar ja tegenopzien doe ik er ook een beetje tegen, moet je rustig een dagje aan kunnen werken anders wordt het toch maar gerommel :lmao:

Link naar reactie

In mijn MC zat een Blaupunkt TravelPilot + wisselaar toen ik hem kocht. Is wel grappig: wisselaar zit ACHTER het afdekklepje waar de originele normaal zit: stealth zeg maar.

Maar mijn Pioneer navsetje in mijn leasebak is wel handiger, i.v.m. de kleurenkaart B)

Origineel BMW alarm is normaal weg mooi weggewerkt. Bij mij ook niet aanwezig, dus ik heb er een Clifford in laten bouwen. Voordeel is dat ik nu ook follow me home verlichting heb, deuren sluiten bij het starten en de ramen kunnen open/dacht via de afstandsbediening :lmao:

Sorry, moest ff patsen :) :lmao:

@ Dylotic: kabel trekken is fluitje van een cent, je trekt de dorpels er zo af (eerst ff schuiven)

Link naar reactie

Inderdaad dezelfde schermlayout als de becker en de BMW traffic pro. Wist ik niet van JVC, gebruiken die dan ook Becker techniek???

De BMW heeft IMHO echter als voordelen dat hij een ibus heeft waarmee je de originele cd wisselaar (en evt. de bediening op het stuur) kunt aansturen verder heeft hij exact dezelfde verlichtingskleur als de dashboardverlichting. Tenslotte verschijnt er groot BMW bij het opstarten. Leuke gimmick :lmao:

Die aansluiting voor de wisselaar (voeding) moet er wel liggen. Heb ik echter not niet naar gezocht.

IMHO ligt er echter nooit een wisselaarkabel als die niet als fabrieksoptie besteld was.

Je kunt bij de dealer trouwens een inbouwhandleiding halen (of van de EBA afhalen) Wisselaarkabel kun je door de midden of aan de rechterkant leiden, er zijn een paar doorvoermogelijkheden in de bak waarin de kap opgeborgen ligt.

Maar ja tegenopzien doe ik er ook een beetje tegen, moet je rustig een dagje aan kunnen werken anders wordt het toch maar gerommel :lmao:

Becker, JVC, Pioneer gebruikt exact hetzelfde systeem en aansluiting.

Nadeel van de becker is wel dat hij maar 6 cd wisselaar aankan. De

JVC en Pioneer 12 cd wisselaars. Verder identiek.

De Pioneer heeft wel een meerkleuren 'scherm' waarop filmpies afdraaien.

Is allemaal weer smaak waar het op neer komt natuurlijk. Het systeem is

inderdaad wel door Becker het eerste gebruikt .

Ik ga voor die kabel eens in EBA kijken en een inbouw dag plannen :)

Link naar reactie

IMHO kun je de BMW-wisselaars alleen op de BMW traffic pro gebruiken en dan ook nog alleen maar het type AI (nieuwere model). De gps ontvanger wordt ergens bij boven radio weggebouwd en zit bij het speciaal inbouwpakket dat leverbaar is bij de BMW traffic pro.

groetjes,

Pierre

Link naar reactie
Als je die JVC inbouwt waar gaat de GPS ontvanger dan naartoe ??

En het is me nog niet helemaal duidelijk :( kan je de cd wisselaar

van BMW hier nou wel of niet op aansluiten ??

De JVC is geheel het zelfde als the BMW traffic pro. Dus ook de GPS ontvanger

die op dezelfde plek komt als waar een traffic pro komt. De BMW wisselaar

weet ik niet zeker of deze op de jvc past maar de aansluiting is hetzelfde dus

zou goed kunnen werken!

De jvc heeft een aparte ingang voor jvc wisselaars maar ook de ingang voor BMW

wisselaars apart erop zitten. Ook na wat onderzoek in de aansluit pinouts heb ik

ondekt dat de pinouts voor de wisselaar van de JVC en de Traffic pro exact de

zelfde functies hebben.

Ook het 'ibus' systeem voor bediening op het stuur ect zit ook op de JVC maar

of dit werkt weer niet getest.

Ik heb me laten vertellen dat de JVC,Traffic Pro,Pioneer hardwarematig 100%

aan elkaar gelijk zijn met alleen elk model een paar toevoegingen van eigen

huis. Dus een jvc,pioneer is gewoon een becker met een ander omhulsel maar

met exact zelfde aansluitingen + extras van merk.

Dit moet teveel toeval wezen dat het niet zou werken maar geen garantie omdat

ik het niet getest heb.

Ik ga dit eens tot het kleinste detail uitzoeken. Het zou interessant zijn dat er

voor BMW rijders meer keuzes zijn dan alleen de traffic pro.

Link naar reactie
De procedure afgifte kenteken is wederom versneld zou nu binnen 5 werkdagen gepiept moeten zijn, ben benieuwd :lol:

Zojuist het kenteken met de post, zelfs nog binnen de vijf werkdagen. Super RDW :blush:

Tot en met zaterdag mooi droog weer gemeld, cabriorijden dus B) :D

Link naar reactie
  • 2 jaren later...

Ff een oud draadje opgehaald: vanochtend de keuring met vlag en wimpel doorstaan, ze hadden alleen wat problemen met de hoogte/laagte van de auto, de keurmeester was bang dat ie ergens aankwam en heeft toen de remmenbank maar achterwege gelaten :( ;)

BPM viel ook gelukkig mee, geen Harmon Kardon geteld en geen wisselaar en gelukkig geen rekening gehouden met de Individual extra´s alleen de normale metallic en het chroom line exterieur als extra´s meegenomen, wel ff moeten praten als brugman.

Nu maar hopen dat het kenteken er voor de 19e is :m:

Link naar reactie
Ff een oud draadje opgehaald: vanochtend de keuring met vlag en wimpel doorstaan, ze hadden alleen wat problemen met de hoogte/laagte van de auto, de keurmeester was bang dat ie ergens aankwam en heeft toen de remmenbank maar achterwege gelaten :D :D

BPM viel ook gelukkig mee, geen Harmon Kardon geteld en geen wisselaar en gelukkig geen rekening gehouden met de Individual extra´s alleen de normale metallic en het chroom line exterieur als extra´s meegenomen, wel ff moeten praten als brugman.

Nu maar hopen dat het kenteken er voor de 19e is :rolleyes:

Gefeliciteerd :thumbup:

Als je de verwijderingsbijdrage al eerder betaald gaat het sneller in werking, dan heb je je kenteken woensdag binnen :D

Link naar reactie
Ff een oud draadje opgehaald: vanochtend de keuring met vlag en wimpel doorstaan, ze hadden alleen wat problemen met de hoogte/laagte van de auto, de keurmeester was bang dat ie ergens aankwam en heeft toen de remmenbank maar achterwege gelaten :D :D

BPM viel ook gelukkig mee, geen Harmon Kardon geteld en geen wisselaar en gelukkig geen rekening gehouden met de Individual extra´s alleen de normale metallic en het chroom line exterieur als extra´s meegenomen, wel ff moeten praten als brugman.

Nu maar hopen dat het kenteken er voor de 19e is :rolleyes:

Gefeliciteerd! Zei het toch, 10 augustus is een mooie dag... :thumbup: :D

Kenteken moet toch lukken voor de 19e!

Mijn Stahlgraue is ook op een donderdag gekeurd en dinsdag kenteken binnen!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.