Ga naar inhoud
  • 0

Koelvloeistof te laag?

Lizzzy

Vraag

Geplaatst:

Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje over het koelvloeistofniveau van mijn Z3 (2001). Ik heb er een foto bijgevoegd, omdat ik zelf niet helemaal zeker weet of het niveau (te) laag is. Met koude motor komt 'ie op het tweede streepje van onder.  Zouden jullie eens meewillen kijken?

Deze auto heb ik geërfd van mijn vader en het is ook mijn eerste auto... dus ik heb helaas nog niet zoveel ervaring met dit soort zaken. Daarom hoop ik hier op het forum wat hulp en advies te krijgen.

Alvast bedankt voor het meedenken!

WhatsApp Image 2025-12-29 at 16.45.51.jpeg

• Antwoorden 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties voor deze vraag

Beste reacties voor deze vraag

Geplaatste afbeeldingen

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:

Hoi Lizzzy, je koelvloeistofniveau is veel te laag. Het moet ongeveer halverwege het reservoir staan. Als het goed is, is daar het streepje ook wat verder doorgetrokken. Op de foto die ik heb bijgevoegd is het (een beetje vaag) zichtbaar.

IMG_2923.JPG

• 0
Geplaatst: (aangepast)

Dank je wel voor je reactie!!! Ik dacht al dat 'ie te laag was ja. 

Is het in dit geval verstandig om de koelvloeistof eerst bij te vullen en dan een tijdje door te rijden om te kijken wat er met het niveau gebeurt?

De laatste keer dat het ik niveau bekeek was hij nog goed gevuld en in de tussentijd niks zien lekken onder auto. Maar ik begreep dat het in principe een gesloten systeem is, dat niet echt gevuld moet worden. In ieder geval niet zoveel als bij mij nu, dus wellicht dat het toch ergens weg lekt. Mocht iemand nog tips hebben voor andere checks die ik kan doen hoor ik het graag!

aangepast door Lizzzy
  • 0
Geplaatst:

Er zijn 2 soorten koelvloeistof die worden aangeboden in blauwe of roze kleur. Onderzoek dus even welke kleur jij nodig hebt want mengen van types / kleuren is niet de bedoeling.