Ga naar inhoud
  • 0

Wat is nu exact het verschil!

jerrydeb

Vraag

Geplaatst:

Hoi forumleden,

ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik een 2e Z3 heb kunnen aanschaffen. Ik heb al een 2001 1.9i die ik terug op de weg heb gebracht. Ik heb nu een 2001 1.8s kunnen kopen die ik ook weer terug wil brengen in goede staat. Ik vraag me af wat het verschil nu is tussen de 1.9i facelift en de 1.8s facelift. Volgens mij is het vermogen van beide hetzelfde. Is het nu dezelfde motor? En is de 1.8s alleen uiterlijk iets anders ? (Heeft witte knipperlichten voor en achter, M stoelen en blauwe accenten). Of is er ook nog iets anders? Bv onderstel?

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

• 0
Geplaatst:
5 uren geleden, pimgmx zei:

Dat hangt af van:

• met welke opties zijn beide auto's uit de fabriek komen rollen? Denk aan: M-interieur, M-onderstel, Individual-opties, ...
  • wat hebben vorige eigenaars er sinds 2001 zelf aan veranderd? Bijvoorbeeld andere lichtunits, knipperlichten, ...

Om de fabrieks-specificaties op te vragen kan je een VIN-decoder gebruiken: chassisnummer invoeren en je krijgt de bijbehorende specs!
Dat kan bijvoorbeeld hier of hier.

Dank je wel. De 1.8s heeft witte pinkers rondom en blauw zwarte M stoelen met blauwe middenconsole. Ik ga het vin nummer eens checken om te zien wat er nog meer is aangevinkt op de optielijst.

• Like 1
  • 0
Geplaatst:

Soortgelijk, maar niet hetzelfde volgens mij. Voor zover ik weet is de 1.8 een M43 en de 1.9 een M44 waarbij het voornaamste verschil is dat de 1.8 een SOHC heeft (dus 8 kleppen) en de 1.9 een DOHC (16 kleppen).

• Like 1
  • 0
Geplaatst:
3 uren geleden, jerrydeb zei:

...is de 1.8s alleen uiterlijk iets anders ? (Heeft witte knipperlichten voor en achter, M stoelen en blauwe accenten). Of is er ook nog iets anders? Bv onderstel?

Dat hangt af van:

• met welke opties zijn beide auto's uit de fabriek komen rollen? Denk aan: M-interieur, M-onderstel, Individual-opties, ...
  • wat hebben vorige eigenaars er sinds 2001 zelf aan veranderd? Bijvoorbeeld andere lichtunits, knipperlichten, ...

Om de fabrieks-specificaties op te vragen kan je een VIN-decoder gebruiken: chassisnummer invoeren en je krijgt de bijbehorende specs!
Dat kan bijvoorbeeld hier of hier.

• 0
Geplaatst:
7 uren geleden, Gentry zei:

Soortgelijk, maar niet hetzelfde volgens mij. Voor zover ik weet is de 1.8 een M43 en de 1.9 een M44 waarbij het voornaamste verschil is dat de 1.8 een SOHC heeft (dus 8 kleppen) en de 1.9 een DOHC (16 kleppen).

Zou dat dan niet moeten vertalen in meer pk voor de 1.9? Beide geven op kenteken aan 118pk met dezelfde motorcode M43…

• 0
Geplaatst:
14 uren geleden, jerrydeb zei:

Zou dat dan niet moeten vertalen in meer pk voor de 1.9? Beide geven op kenteken aan 118pk met dezelfde motorcode M43…

Normaliter wel ja. Zijn het origineel Nederlandse auto's? Soms gaat er iets mis bij de gegevensinvoer bij import....

• Like 1
  • 0
Geplaatst:
44 minuten geleden, Gentry zei:

Soms gaat er iets mis bij de gegevensinvoer bij import....

En niet alleen dan...
De RDW-database is behoorlijk 'vervuild', invoerfouten in de data zijn schering en inslag.

• 0
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb ook een 1.8S (uit 2000 dus facelift). Die heeft de M43TU met 118 pk. Ik heb het ook wel eens geprobeerd uit te zoeken waar die S nou voor staat. Volgens mij is de meeruitrusting ten opzichte van de gewone 1.8: airco, leder (op standaardstoel), witte knipperlichten, chrome-line interieur, style 64 velgen. Mijn exemplaar is een importauto. Daarbij valt o.a. op dat het toegestane aanhangergewicht nul kg is. 

aangepast door MartinvanH

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen