Ga naar inhoud

Windscherm


Aanbevolen berichten

Heb gisteravond een windscherm gemaakt uit polycarbonaat ter vervanging van de orginele die over de rolbeugels zit.

Vond het zicht naar achter niet zo goed en er komt nog te veel wind door wat mijn nek niet leuk vind op lange afstanden.

Hij is goed gelukt, mijn vrouw probeert hem vandaag uit, foto volgt nog.

Goedkoper kon niet, heeft alleen een stuk klittenband gekost. :blush:

Link naar reactie
  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Wow dat Ziet erg goed uit.

Ik denk wel dat je het voorZichtig moet poetsen i.v.m. krasjes denk ik.

Link naar reactie

Deze dingen worden op Ebay.de voor €89 aangeboden, beetje veel,als je een beetje handig bent heb je dat zo terug verdiend, gewoon het fotootje bekeken en nagemaakt.

Kwestie van aanpassen. :offtopic:

Of gaan we nu weer offtopic. :blink:

Link naar reactie
Ik heb nog een mooie plaat lexaan staan, en een gebarstte scherm als zaagvoorbeeld. Hebben mensen interesse? Lexaan is veel sterker dan plexiglas en ook beter te zagen (fijn metaalzaagje in een decoupeerzaag en heel rustig zagen).

In wat voor vorm is dat voorbeeld?

Ik heb n.l. geen rolbeugels. Maar wil wel een doorzichtig scherm.

Link naar reactie
Ik heb nog een mooie plaat lexaan staan, en een gebarstte scherm als zaagvoorbeeld. Hebben mensen interesse? Lexaan is veel sterker dan plexiglas en ook beter te zagen (fijn metaalzaagje in een decoupeerzaag en heel rustig zagen).

Ik heb er wel interesse in. Hebben ook de gebogen rolbeugels namelijk :blink:

Link naar reactie
Alleen als je lexaan te heet maakt(voor dat knikje onderin)ontstaan er lelijke luchtbellen :blink:

Polycarbonaat is al een stuk sterker en ook makkelijk te bewerken. :offtopic:

Eeeh, lexaan=polycarbonaat

plexiglas = PMMA (Poly Methyl Meth Acrilate)

De mooiste bochten maak je met een gloeidraad maar dat is over die lengte lastig te doen. Je zou ook kunnen proberen om twee stroken aan elkaar te lassen met chloroform, maar ik denk dat je dit wel zal zien.

Ik neem het wel mee, kijken we daar wel.

Link naar reactie
  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.