Ga naar inhoud

schuurhulp


martijn

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

;)  Jullie krijgen nog wat handige tips van mij. Even deze reminder dus.

Is het mogelijk dat ik een plaatje kan bekijken, zijn heel gemakkelijk na te maken

dat lijkt mij wel wat.

Link naar reactie
Er komen zaterdag genoeg mensen met seatbushings, zijn niet moeilijk na te maken, maar je hebt er wel net even de apparatuur en handigheid voor nodig. (en de zin natuurlijk ;) )

Gaat dat schuren zo moeizaam dan?

Link naar reactie

Korte Handleiding mbt het plaatsen van de nieuwe seat-bushings:

- Verwijder de 4 bouten waarmee de stoel vastzit.

- Accu loskoppelen!!!

- Klap de stoel naar voren en verwijder de twee kleine en één grote stekker die verbonden zijn met de stoel.

- Stoel verwijderen.

- Een 12 volt voeding is toch wel aan te bevelen. Wanneer de stoel niet in de juiste positie staat, kunnen de twee grote bouten niet losgedraaid worden. Maak dus een voedingsbron met +/-, waaraan twee kabelschoentjes vastzitten. Steek deze in de grote stekker.

- De twee grote torx schroeven verwijderen, gevolgd door de 4 kleinere schroeven in het midden.

- Met een beetje stoeien zijn de twee spiralen te verwijderen. Onthoudt wel goed wat links en wat rechts was, met een beetje logisch nadenken kom je er ook wel achter.

- De twee blokjes losdraaien, en de "seat bushings" vervangen. Ze zijn in eerste instantie veels te dik, dus er moet flink geschuurd worden. Zover schuren, dat er eigenlijk geen hulp van een hamer bij nodig is om de bushings weer op hun plaats te krijgen. Te weinig speling betekend een stoel die niet meer wilt schuiven!!!! (Sledge heeft ervaring)

- Leg de twee draadstangen naast elkaar en zorg ervoor dat de twee blokjes (met nieuwe bushings) op precies de zelfde hoogte zitten.

- Draadstangen weer monteren, en indien een 12 volt voeding beschikbaar is, eerst even testen of de rails weer normaal functioneren. De gehele stoel wéér moeten verwijderen is ook geen pretje.

Nog vragen? Ik zie ze wel verschijnen. :blink:

Link naar reactie

Hoeveel stroom trekt zo'n stoel? Ik heb wel een 12V voeding liggen, maar die is maar iets van een paar Ampère :blush:

Hnmmm, ik heb trouwens ook nog een een druppellader liggen, parallel zetten en dan ... :(

Link naar reactie
Geen idee, ik had ergens een aansluitingspunt voor een autoradio liggen, dan weet jij denk ik genoeg.

inderdaad, dan draait die voeding wel, als ik de verwarming maar niet aanzet :(

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.