Ga naar inhoud

Crank no start Z4

Aanbevolen berichten

Beste leden van het forum,

TL;DR: crank no start > krukassensor vervangen, wel vonk dus start op remreiniger, brandstofpomp relais vervangen en maf (die was ook kapot), zonder succes.

Ik heb een probleem met mijn BMW z4 e85 2.0 uit 2008. Het begon met een knipperend motorlampje op de snelweg. Toen ben ik gestopt en kreeg ik een crank no start. Hij is naar een Duitse garage gegaan die alleen een stekkertje van de bobine vond die los zat. Toen kon ik weer naar huis rijden. Alleen na een paar dagen had ik weer intermittent crank no start. Hij startte maar soms en dat werd steeds erger. 

Uitlezen destijds gaf P0370 waardoor ik de krukas positiesensor heb vervangen, zonderverbetering. Hij had toen ook gewoon een vonk bij de bougie. Daarna groeide het vermoeden dan hij geen brandstof kreeg omdat die wel aansloeg met remreiniger in de inlaat. Toen heb ik alle zekeringen gecontroleerd en het relais van de brandstofpomp vervangen. Weer zonder succes. Toen toegang tot INPA geregeld en uitgelezen. De drie dingen die opvielen waren de foutcodes 2F08 (Intake air temperature sensor), 2F44 (EWS preventing start) en dat ik geen waarde voor de MAF kreeg. De maf direct vervangen, weer zonder verbetering. Ik heb toen wel gemerkt dat als de accu er even af is dat die kort daarna beter start. De accu heeft een goed voltage van 12,4v uit, laden 14,4v en dipt bij crank niet onder de 10,7v. Ik heb de foutcodes verwijderd en sindsdien nog vaak gefaalde starts gehad en een aantal keer gereden. De foutcodes zijn niet teruggekomen.

Vermoedens die ik nu heb op basis van de situatie en kennis opgedaan van het forum zijn de EWS en de brandstofpomp. EWS-DME synchronisatie kan ik met INPA maar dat lost het nog niet op bij mij. Wel las ik dat je na wijzigingen aan te brengen in INPA de auto van het contact af moet halen en ca. 10 seconden de sleutel uit het contact voor je hem weer start, dat ga ik nog proberen. Ook kan ik de brandstofpomp handmatig aanzetten met INPA en die hoor ik dan soms wel (?).

Heeft iemand een aanwijzing waar ik hierna moet zoeken?

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Dat klinkt als niet makkelijk op te lossen iets. Een beetje kansloos idee maar het kost weinig: andere sleutel al geprobeerd?

Verder ben ik alleen verbaasd dat de auto zo veel problemen heeft. Mijn ex E85 uit 2004 met 3.0i M54 deed het achteraf gezien best oké.

Link naar reactie
39 minuten geleden, Dragan zei:

Dat klinkt als niet makkelijk op te lossen iets. Een beetje kansloos idee maar het kost weinig: andere sleutel al geprobeerd?

Verder ben ik alleen verbaasd dat de auto zo veel problemen heeft. Mijn ex E85 uit 2004 met 3.0i M54 deed het achteraf gezien best oké.

bedankt voor je reactie! Heb ik inderdaad geprobeerd. In INPA zie ik ook dat hij de sleutel herkent. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in