Ga naar inhoud

Uitval rembekrachtiging Z4 M40i

Dragan

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik had recent dubieuze eer om  de uitval van de rembekrachtiging te mogen ervaren. De afspraak bij de dealer staat voor 16 juni, tijdens het googlen kreeg ik gelijk dit als resultaat:

https://g29.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1847802

Affected vehicles include model-year 2020 540i and M340i sedans and X3 SUVs; model-year 2020-21 745Le sedans, X4 SUVs, and Toyota Supra sports cars; and model-year 2019-21 Z4 sports cars. In starting up the engine, the engine management software may cause loss of braking assist, increasing the risk of a crash. BMW did note, however, that full mechanical braking without assist remains available.

“The specific engine start conditions consist of either 1) pressing the engine start/stop button two times in rapid succession, or 2) depressing the brake pedal very briefly while pressing the engine start/stop button. This could result in a loss of brake assist. However, prior to a loss of brake assist, the full brake assist function is available for approximately two or three full brake applications, or approximately six partial brake applications. Fully mechanical braking (without assist) is not affected, and remains available.”

Gewaarschuwd mens enz

• 3 maanden later...
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Geplaatst:

Het was even geleden maaar: Z is gemaakt en ik kan weer remmen.

Oliepomp/vacuümpomp  en terugslagklep zijn vervangen onder Duitse garantie. Vacuümpomp is één geheel samen met de oliepomp.

Coulance was niet mogelijk, daar vind ik wat van als je een auto koopt van een merk dat pretendeert premium product te leveren.

• 2 weken later...
Geplaatst:

wat bedoel je met "duitse garantie"? 

als de auto volgens de voorwaarden uit garantie is dan zal bmw zeker weinig voor je doen., het is dan aan de dealer waar je de auto gekocht hebt liggen.

als je niet bij een dealer gekocht hebt..nja dan kun je t wel raden .

maar goed dat je het hier gedeeld hebt.

Geplaatst:

De auto heb ik bij een Duitse BMW dealer gekocht en dan krijg je omdat de auto naar buitenland gaat, niet Premium Selection garantie van 2 jaar maar een versie voor export auto's van 1 jaar`. 

Neemt niet weg dat dit soort levensgevaarlijke gebreken niet hoort bij een merk dat zichzelf als premium ziet.

Dit had voor mij veel slechter kunnen aflopen maar gelukkig gebeurde de uitval op een lage snelheid.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen