Ga naar inhoud

Reparaties aan onze Z3´s


z3coupe

Aanbevolen berichten

Is geen knopje, moet via de computer (en deze apparatuur heeft normaal alleen de dealer) Zou echter het probleem structureel laten oplossen, de schakelaar/bekabeling onder je stoel zorgt waarschijnlijk bij het verstellen voor een stroomonderbreking en dan gaat die stomme lamp aan. :D

Heb zelf ook een afspraak voor een grote beurt gemaakt, komt er meteen een nieuw achterruitje in zal ook wel weer de hoofdprijs worden :sleepy:

Beste Pierrez

Hierbij de prijzen volgens mijn huidige reparatieoverzicht.

( begint al vruchten af te werpen..... :lmao: )

Achterruit vervangen arbeid ( BMW-dealer ) € 83,25

Achterruit ( BMW-dealer ) € 144,37

Totaal ( BMW-dealer ) € 227,62

Prijzen zijn incl. BTW !

Met dank aan Cora

Link naar reactie
  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 4 weken later...

ik heb voor volgende week een afspraak om (waarschijnlijk) mijn thermostaat te laten vervangen. Mijn motor wil steeds maar niet opwarmen in de eerste 20 minuten. De koeling gaat dus gelijk werken bij de start, terwijl hij eerst een klepje moet sluiten totdat de motor warm is. MIsschien is het gewoon het mechanische klepje dat kaduk is, maar de thermostaat is vaak het probleem in zo'n geval.

Ik verwacht niks te hoeven betalen want ik heb nog 14 maanden garantie, maar zal de prijs toch wel zien in de proforma nota. Ik zal deze dan doorgeven. Ik krijg overigens GRATIS een FIETS mee tijdens het onderhoud.

Ik ga dit doen bij BMW Wateringen waar ook mijn vorige BMW de laatste 2 jaar in onderhoud was. Ze zijn niet goedkoop, maar voor mijn gevoel wel fair. Eigenlijk zijn ze vooral erg scherp in de verkoopprijs van 2e hands autos.

Ik was lange tijd op zoek naar een 540 als opvolger, totdat vlak voordat ik hem ging kopen mijn vrouw van haar werk een passat kreeg en ik dus naar een z3 coupe kon gaan kijken. De 540 die ik wilde kopen was toen 4 jaar oud, 70000 gelopen had echt alles behalve een navigatiesysteem en ze vroegen 25000, wat erg scherp was.

DVG

Link naar reactie
Is geen knopje, moet via de computer (en deze apparatuur heeft normaal alleen de dealer) Zou echter het probleem structureel laten oplossen, de schakelaar/bekabeling onder je stoel zorgt waarschijnlijk bij het verstellen voor een stroomonderbreking en dan gaat die stomme lamp aan. :m:

Heb zelf ook een afspraak voor een grote beurt gemaakt, komt er meteen een nieuw achterruitje in zal ook wel weer de hoofdprijs worden :lol:

Beste Pierrez

Hierbij de prijzen volgens mijn huidige reparatieoverzicht.

( begint al vruchten af te werpen..... :m: )

Achterruit vervangen arbeid ( BMW-dealer ) € 83,25

Achterruit ( BMW-dealer ) € 144,37

Totaal ( BMW-dealer ) € 227,62

Prijzen zijn incl. BTW !

Met dank aan Cora

volgens mij kost dit bij mijn stealer zowat het dubbele ;)

Waar heb je dit laten doen?

Link naar reactie
Is geen knopje, moet via de computer (en deze apparatuur heeft normaal alleen de dealer) Zou echter het probleem structureel laten oplossen, de schakelaar/bekabeling onder je stoel zorgt waarschijnlijk bij het verstellen voor een stroomonderbreking en dan gaat die stomme lamp aan. B)

Heb zelf ook een afspraak voor een grote beurt gemaakt, komt er meteen een nieuw achterruitje in zal ook wel weer de hoofdprijs worden :m:

Beste Pierrez

Hierbij de prijzen volgens mijn huidige reparatieoverzicht.

( begint al vruchten af te werpen..... :D )

Achterruit vervangen arbeid ( BMW-dealer ) € 83,25

Achterruit ( BMW-dealer ) € 144,37

Totaal ( BMW-dealer ) € 227,62

Prijzen zijn incl. BTW !

Met dank aan Cora

volgens mij kost dit bij mijn stealer zowat het dubbele ^_^

Waar heb je dit laten doen?

Heb vorig jaar ook een prijsopgaaf laten doen voor een achterruit, kwam op exact hetzelfde ^_^

Link naar reactie
ik heb voor volgende week een afspraak om (waarschijnlijk) mijn thermostaat te laten vervangen. Mijn motor wil steeds maar niet opwarmen in de eerste 20 minuten. De koeling gaat dus gelijk werken bij de start, terwijl hij eerst een klepje moet sluiten totdat de motor warm is. MIsschien is het gewoon het mechanische klepje dat kaduk is, maar de thermostaat is vaak het probleem in zo'n geval.

Ik verwacht niks te hoeven betalen want ik heb nog 14 maanden garantie, maar zal de prijs toch wel zien in de proforma nota. Ik zal deze dan doorgeven. Ik krijg overigens GRATIS een FIETS mee tijdens het onderhoud.

Ik ga dit doen bij BMW Wateringen waar ook mijn vorige BMW de laatste 2 jaar in onderhoud was. Ze zijn niet goedkoop, maar voor mijn gevoel wel fair. Eigenlijk zijn ze vooral erg scherp in de verkoopprijs van 2e hands autos.

Ik was lange tijd op zoek naar een 540 als opvolger, totdat vlak voordat ik hem ging kopen mijn vrouw van haar werk een passat kreeg en ik dus naar een z3 coupe kon gaan kijken. De 540 die ik wilde kopen was toen 4 jaar oud, 70000 gelopen had echt alles behalve een navigatiesysteem en ze vroegen 25000, wat erg scherp was.

DVG

Fijn voor Kalfsbeek, dat ze een tevreden klant hebben!

Ik kom er nooooooooooooooit meer ^_^ ^_^ :m: :D B)

Link naar reactie

Waarom niet, Aad? Zijn er meer Forummers met slechte ervaringen?

Ik heb er toevallig een paar jaar geleden een 318 gekocht, BMW Huisselectie en was zeker tevreden. Door afstand onderhoud echter de dealer hier, uiteraard.

Jouw probleem zat natuurlijk niet in een aankoop maar in onderhoud, Aad?

Link naar reactie

Hij staat nu bij Kalfsbeek. Heb net te horen gekregen dat ze minimaal de pomp en de thermostaat gaan vervangen, maar ze bennen nog niet klaar!! Ohohoh, wat gaat ze dat weer kosten en mij straks over 1,5 jaar zonder garantie, als het dan weer gebeurt.

Link naar reactie

Overigens heb ik mijn z3 bij BMW Dordrecht gekocht. Ik kon een goede deal maken en ben daar nog niet rouwig om, maar de manier hoe die afgeleverd is, viel me tegen. Vooral het lakwerk wat ze zouden opknappen was slecht gedaan en zxe waren enkele dingen vergeten bij het afleveren. Als de garantie er niet was, waar ik eerder goede ervaringen mee heb gehad, had ik het niet geaccepteerd.

Link naar reactie

Ok, heb m'n kar terug.

ze hebben de thermostaat vervangen en de pomp (want die vertrouwden ze niet vanwege knarsende lagers). Kosten normaal:

Thermostaat = E56 + arbied = 11 eenheden ~ E110

waterpomp = E76 + arbeid = 14 eenheden ~E140

koelvloeistof = E19,-

Totaal = E400,-

ik moest alleen de vloeistof betalen (want die valt niet onder de garantie meneer) en ze hebben de auto door de wasstraat gehaald, dus dat scheelt weer 12,50. Blijft gek dat ik de vloeistof moet betalen, maar ach.

de kosten per eenheid heb ik ff gegokt, want die stond er niet bij. Enkel het aantal eenheden en ik weet uit het verleden dat dat 10 minuten eenheden zijn.

Blijf het gevoel houden dat die dealers de importeur steeds een beetje zitten te piepelen (de garantie wordt namelijk vergoed door BMW NL, dus alles kan ineens).

Ze melden ook nog dat de thermostaat die ik erin had nog de originele was en dat deze later vervangen is door een zwaardere uitvoering, omdat ze allemaal kaduk gingen. Heb nu dus de zwaardere uitvoering.

Link naar reactie

Hallo,

Vandaag inspection 1 laten uitvoeren bij de dealer (van hooff te veldhoven)

(overigens prima service bij deze dealer, niks dan lof! mag ook wel eens gezegd worden dacht ik)

Z3 2.8 coupe, kilometerstand 64000

Inspection inclusief olie e.d. 250,-

Viergasmeting voor APK 40,-

Ruitwisserbladen vernieuwd 35,-

Btw 62,-

Totaal 387,-

Viel me eerlijk gezegd erg mee!! ^_^

Alleen vermeldde de chef werkplaats dat m'n achterbanden nog maar 3mm profiel hebben. En dat na al 15.000 km, is toch wel erg snel versleten. Fulda carat extremo, mooie rommel dus. Ga nu weer voor de Dunlop banden denk ik? Of heeft iemand nog een beter advies, want die Fulda's gaan er heel snel af dat is zeker.

Groeten Maarten B)

Link naar reactie

Die prijs valt idd mee voor een grote beurt :blush:

Je moet alleen een beejte oppassen met andere voor en achterbanden, heeft de ZZZ niet graag. B)

Ik ben heel tevreden over de Hankooks, de Good Year is erg goed maar iets duurder en de Michelins zijn heel erg TOP maar ook TOP duur :angry:

Dunlop is uiteraard ook niet verkeerd, zijn ietsje comfortabeler over het algemeen maar dan ook minder sportief dan de eerder genoemde ^_^

Link naar reactie

Dat dacht ik ook Pierre, een meevaller mag ook wel eens.

Alhoewel in de twee jaar dat ik de coupe nu heb nog bijna geen kosten gehad aan onderhoud, ongeveer 650 euro's over de nu 33000 duizend kilometer die ik op de klok heb gezet van 31000 km naar 64000 kilometer nu.

Die dunlop banden had ik eerst op mijn andere velgen, die vond ik toch erg fijn!!

Was ook niet van plan om alleen achter nieuwe banden te leggen, meestal ruil ik ze alle vier om, krijg ik bij mijn banden man nog goed geld terug voor die gebruikte rommel!!

Andere optie is om een setje 16 of 17 inch met winterbanden op de kop te tikken.

Om dan in het voorjaar over te stappen op 19 inch hartge!

Als iemand nog een mooie set heeft liggen dan zijn aanbiedingen altijd welkom

Groeten Maarten ;)

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.