Ga naar inhoud

Auto start niet


Ronald

Aanbevolen berichten

Hallo,

Toen ik vanmorgen de auto wou starten deed hij helemaal niets :lol: . Alle electronica werkte verder wel en de accu heeft genoeg spanning. Behalve dat de startmotor niet ronddraait doet de centrale vergrendeling het ook niet, zekering 7 brand door. De auto heeft een origineel BMW alarmsysteem. Alvast bedankt!!

Groetjes Ronald

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hallo Ronald, welkom op dit forum, en een prettige verjaardag. :D

Misschien dat ik wel het zelfde probleem heb gehad. Ik had die dag een uurtje gereden en ergens gestopt om iets op te pikken. Auto starten..... niks. :lol: Je hoorde alleen een tikkend geluid onder de motorkap vandaan komen. Gelukkig de werkplaats 20 meter verderop, en eens nagevraagd. Volgens een iemand was het de accu, volgens een ander de startmotor die vast hing. Boosterpack eraan gehangen en hij liep weer. Zeer vreemd. De elektronica deed het wel btw.

Edit: Een maand later is de accu vervangen. Toch maar eens naar de accu laten kijken is mijn advies.

Link naar reactie

Als de accu zo plat is dat de startmotor niet meer tikt, dan staat bij mij het klokje altijd gelijk op 0:00 en doet de radio ook niets meer.

Het beste is dit toch even uitsluiten door met een andere auto en startkabels of een accupack te proberen.

Aangezien je ook een zekering door laat branden (waar is nummer 7 voor??) heb je waarschijnlijk sluiting ergens, en die kan weer de accu leegtrekken zodat ie niet start. Dan is het aansluiten van startkabels misschien niet de juiste manier van beginnen.

Dus: eerst kijken waar zekering 7 voor is. Dan kijken of daar een probleem zit. Dan startkabels erop en kijken of zekering 7 blijft zitten, en dan zal de auto wel weer starten.

Succes.

Link naar reactie

Ik weet niet welke motor je hebt, maar dit zou iets kunnen zijn om naar te kijken:

No Start Caused by Faulty Oil Level Switch

Model:

BMW with M52 engine, BMW E46 (3 series) Vehicles up to November 1998.

Complaint:

The vehicle will not start. Other problems the vehicle may experience are as follows:

-No transmission range display in the instrument cluster.

-Charge indicator lamp can flicker or it is permanently on.

-Fault code 11 the oil level switch is stored in the instrument cluster (E46)

-Fuse 15 (E39) or fuse 30 (E46) is blown.

This can be due to a faulty oil level switch which can cause the fuse to blow. If this happens a loss of input to EWS from the Transmission Range Switch can occur.

Remedy:

Check fuse 15 and fuse 30 if they are both blown then replace the fuses (7.5A). Start the engine. If the fuse blows again, disconnect the oil level switch at the plug connector, install a new fuse and restart the engine. If the engine starts, and the range display is restored in the Instrument Cluster then replace the oil level switch. In order to confirm whether a switch is defective use a DVM and check the resistance between the pins of the 3 pin connector. A good switch will measure infinite resistance between any 2 pins in the connector

Link naar reactie

Hi Ronald, welkom op het Forum en gefeliciteerd :muur:

Heel vervelend om zo je dag t emoetn beginnen. Hoop dat het redelijk simpel opgelost kan worden voor je.

Enne Rob heeft gelijk :D ...... we willen pics zien :foto: :foto:

Link naar reactie

Bedankt voor alle hulp! De auto doet het nu weer. De BMW servicelijn wou absoluut niet helpen :D Dan maar naar de technische lijn van de KNAC / ANWB. Deze kenden het probleem..... Ergens zit er iets mis met de centrale deurvergrendeling, interieurverlichting en het alarmsysteem. Ze gaven de volgende methode: zet int.verlichting uit > plaats nieuwe zekering > deur op en van het slot > starten :blink: Vanavond plaats ik ff een paar foto's, eerst weer rijden!!

Link naar reactie

servicelijn noemen ze dat... zeker alleen als je een nieuwe hebt waar ze wat op kunnen verdienen. Wat een kontgaten ;)

Link naar reactie

Natuurlijk helpt de BMW servicelijn zo'n zooitje ongeregeld niet. In al die opgekalefaterde Z3-tjes rijdt toch maar verkeerd volk dat overal van dat opleuk-spul koopt, 't liefst op ebay, maar niet bij de reguliere BMW dealer.

En dat verkeerde volk onderhoudt hun auto dikwijls zelf, of gaat naar de garage om de hoek. En als ze al naar de dealer gaan, dan hebben ze een probleem waar de klusser-om-de-hoek niet uitkomt. En een gloednieuwe Z4 kopen ze ook al niet. Waarom zou je zulke ellendelingen dan enige service geven? ;) ;) ;)

Link naar reactie
Natuurlijk helpt de BMW servicelijn zo'n zooitje ongeregeld niet. In al die opgekalefaterde Z3-tjes rijdt toch maar verkeerd volk dat overal van dat opleuk-spul koopt, 't liefst op ebay, maar niet bij de reguliere BMW dealer.

En dat verkeerde volk onderhoudt hun auto dikwijls zelf, of gaat naar de garage om de hoek. En als ze al naar de dealer gaan, dan hebben ze een probleem waar de klusser-om-de-hoek niet uitkomt. En een gloednieuwe Z4 kopen ze ook al niet. Waarom zou je zulke ellendelingen dan enige service geven? ;) ;) ;)

koop er anders genoeg spul. weet je hoeveel marge er wel niet op die plastic rommel moet zitten?

Link naar reactie
Natuurlijk helpt de BMW servicelijn zo'n zooitje ongeregeld niet. In al die opgekalefaterde Z3-tjes rijdt toch maar verkeerd volk dat overal van dat opleuk-spul koopt, 't liefst op ebay, maar niet bij de reguliere BMW dealer.

En dat verkeerde volk onderhoudt hun auto dikwijls zelf, of gaat naar de garage om de hoek. En als ze al naar de dealer gaan, dan hebben ze een probleem waar de klusser-om-de-hoek niet uitkomt. En een gloednieuwe Z4 kopen ze ook al niet. Waarom zou je zulke ellendelingen dan enige service geven? ;)  ;)  :D

koop er anders genoeg spul. weet je hoeveel marge er wel niet op die plastic rommel moet zitten?

't Verhaaltje is natuurlijk iets overdreven. Zo gaat dat wel eens, in dit soort beschouwingen. ;)

Link naar reactie
Weet je hoeveel marge er wel niet op die plastic rommel moet zitten?

Nou? ;) Ik heb mij al eens zitten te bedenken hoe zij aan sommige prijzen komen. Mallen voor kunststoffen platen kosten veel geld. Als je er dan bij bedenkt dat het aantal te maken producten klein is, valt de prijs hoog uit. Het is niet voor niets een "einzel-stuck" (relatief gezien), wij rijden immers geen VW/opel/peugeot zoals de massa.

Link naar reactie
Weet je hoeveel marge er wel niet op die plastic rommel moet zitten?

Nou? <_< Ik heb mij al eens zitten te bedenken hoe zij aan sommige prijzen komen. Mallen voor kunststoffen platen kosten veel geld. Als je er dan bij bedenkt dat het aantal te maken producten klein is, valt de prijs hoog uit. Het is niet voor niets een "einzel-stuck" (relatief gezien), wij rijden immers geen VW/opel/peugeot zoals de massa.

e36 spul is net zo duur...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.