Ga naar inhoud

querlenkerlager


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan de rubberbussen van de onderste draagarmen van onze 2.8 te vervangen door M rubbers waardoor de Z niet meer zo spoorgevoelig is, moet je de auto dan ook laten uitlijnen of is dat niet nodig.

Heeft iemand hier ervaring mee ??

Heb de rubbers in Duitsland bij de dealer gekocht en zijn dus orgineel.

De M rubbers zijn volrubber en veel stijver dan degene die er orgineel onder zitten wat de rijeigenschappen ten goede komt ^_^ .

Link naar reactie
Geen ervaring mee........ ik had maar gelijk het hele onderstel vervangen, was ik er ook vanaf ;) ....

;) had jij niet beter meteen een B) kunnen kopen?

Link naar reactie
Geen ervaring mee........ ik had maar gelijk het hele onderstel vervangen, was ik er ook vanaf ;) ....

B) had jij niet beter meteen een :m: kunnen kopen?

hm........ ik kom nu nog steeds niet aan de prijs van een :m: !!! B)

Zelfs niet aan de prijs waarvoor de gemiddelde 2.8 nu de deur uitgaat ;)

Link naar reactie
Ik ben van plan de rubberbussen van de onderste draagarmen van onze 2.8 te vervangen door M rubbers waardoor de Z niet meer zo spoorgevoelig is, moet je de auto dan ook laten uitlijnen of is dat niet nodig.

Heeft iemand hier ervaring mee ??

Heb de rubbers in Duitsland bij de dealer gekocht en zijn dus orgineel.

De M rubbers zijn volrubber en veel stijver dan degene die er orgineel onder zitten wat de rijeigenschappen ten goede komt  :D  .

Heb je voor mij het onderdeel nummer van de twee rubbers, als het een verbetering is wil ik ze er ook wel onder zetten (als ik het goed begrijp is het, het rubber waar de pen van ongeveer een 20 mm door heen gaat.

Als de fusee kogel in goede staat is en geen speling heeft, hoef je hem niet uit te lijnen, alles komt dan weer op exact de zelfde plaats.

Op mijn auto zit af fabriek een m onderstel maar geen dichte rubbers

Link naar reactie

Die open rubbers zijn denk ik meer voor het comfortabele rijden en niet voor die bochtenhangers, ik erger me alleen groen aan het zoekerige sturen :D

Enfin ik zal straks de nummers ff zoeken van die :blink: rubbers.

Ze waren in Deutschland € 45,00

Link naar reactie
Ik ben van plan de rubberbussen van de onderste draagarmen van onze 2.8 te vervangen door M rubbers waardoor de Z niet meer zo spoorgevoelig is, moet je de auto dan ook laten uitlijnen of is dat niet nodig.

Heeft iemand hier ervaring mee ??

Heb de rubbers in Duitsland bij de dealer gekocht en zijn dus orgineel.

De M rubbers zijn volrubber en veel stijver dan degene die er orgineel onder zitten wat de rijeigenschappen ten goede komt  ;)  .

Heb je voor mij het onderdeel nummer van de twee rubbers, als het een verbetering is wil ik ze er ook wel onder zetten (als ik het goed begrijp is het, het rubber waar de pen van ongeveer een 20 mm door heen gaat.

Als de fusee kogel in goede staat is en geen speling heeft, hoef je hem niet uit te lijnen, alles komt dan weer op exact de zelfde plaats.

Op mijn auto zit af fabriek een m onderstel maar geen dichte rubbers

Benaming; Gummilager

Onderdeelnummer;31 12 9 069 035

Dit een set voor links en rechts. :D

Mijn wielen en banden; voor 8"x17met 225 en achter 9"x 17met 245 breed.

Link naar reactie

Bedankt voor de onderdeelnummers ik zal ze bestellen , en ze er onder zetten benieuwd of er een verbetering optreed. Een BMW medewerker die kennis van zaken heeft vertelde mij dat het zoekerige gedrag inderdaad door de 225 mm breedte komt, op mijn vorige E30 had ik de breedte van 205 mm en reed ik bij 210 km zeer relext en zonder het zoekerige gedrag.

Link naar reactie
Bedankt voor de onderdeelnummers ik zal ze bestellen , en ze er onder zetten benieuwd of er een verbetering optreed. Een BMW medewerker die kennis van zaken heeft vertelde mij dat het zoekerige gedrag inderdaad door de 225 mm breedte komt, op mijn vorige E30 had ik de breedte van 205 mm en reed ik bij 210 km zeer relext en zonder het zoekerige gedrag.

Hmmm, ik vind het een beetje een afscheep antwoord.

1. Waarom zou BMW ze dan standaard met 225 voor afleveren?

2. Ik heb twee z3 gereden met 225 en je kan zonder handen vol over de autobahn knallen. Niksniezoekerig. (Als je dan moet remmen, wel weer even stuur beetpakken :lol: ) Misschien hangt het samen met de staat van het wegdek...?

Link naar reactie

Het gaat er volgens mij juist om dat ie last heeft van spoorvorming. Dan wordt ie zoekerig, vraag me inderdaad af in hoeverre dat met de breeddte van de band te maken heeft. Waarom zou 225 daar last hebben en 235 niet? Ik denk eerder dat het aan de vorm van de band ligt. Banden die heel plat zijn, dus met breed loopvlak lijken mij eerder last te hebben van sporen in de weg. Ik weet niet of het hier aan ligt, maar dat lijkt mij logisch.

Voor het zoekerige gedrag in de bochten moeten we het, denk ik, in torsie van de carosserie zoeken. Daar doet een veerpootbrug wel goed werk, lijkt me.

Link naar reactie

Ben van 16"naar 17"gegaan, een 16"band is hoger dus soepeler dan een platte 17", misschien heb je daarom met orginele banden minder last.

Maar dan zou 18 of 19"nog meer last moeten hebben ? :lol:

Maar het grootste probleem bij mij is spoorvorming in de weg. :lol:

Link naar reactie
Voor het zoekerige gedrag in de bochten moeten we het, denk ik, in torsie van de carosserie zoeken. Daar doet een veerpootbrug wel goed werk, lijkt me.

Geef dan meteen de link naar je "inkoopactie" topic. Sluipreclame noemen ze dat. :schater:

Het kan inderdaad ook te maken hebben met de "prima" staat van de limburgse wegen. God wat heb ik mij weer geërgerd gistermorgen. Hadden ze die nacht de snelweg opnieuw geasfalteerd, dus het lag nog helemaal vol met kleine kiezelsteentjes. ;) TIEN minuten lang HORROR!!! ;)

Jullie mogen gerust op de meeting mijn Z even lenen voor een blokje om.

BTW, bandenspanning op peil?

Link naar reactie

ChristineXS heeft 225/45/17 voor en 245/40/17 achter en geen las van spoorvorming op de weg. Allen soms bij stevig aanremmen voor stoplichten, maar niet storend. Heeft dus niets met de bandenmaat te maken.

Link naar reactie

Kan het ook niet met de ET waarde te maken hebben, ofwel de breedte van de sporing voor tov de sporing achter???

Ik vind hem ook vreseling spoorvormings gevoelig. Met de hoogte van de band zal het toch niets te maken hebben, omdat ik t.o.v. de meeste toch redelijke ballonbanden heb 225 op 16".

Ik ben benieuwd of mensen die voor en achter verschillende breedtes en/of ET waardes hebben, hier geen last van hebben?

Link naar reactie
.

Ik ben benieuwd of mensen die voor en achter verschillende breedtes en/of ET waardes hebben, hier geen last van hebben?

Nee heb geen last van spoorvorming,rij voor et 35 en achter et 40 en voor 225/35 en achter 255/30 in de maat 19"

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Over welk onderdeel gaat het hier? Ik dacht dat het om nummer 4 ging, maar het onderdeel nummer dat eerder genoemd werd (31 12 9 069 035) is voor nummer 6.

steeringsuspension2nb.png

Ik heb met mijn originele 16" velgen behoorlijk last van "spoorzoeken". Dus ik wil een setje bestellen voor de volgende klusdag.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.