Ga naar inhoud

goede veerpootbrug


Hendrik

Aanbevolen berichten

  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb die auto-centro gasten een mailtje gestuurd; wat de prijs is voor een sammelbestellung voor die racing veerpootbruggen. Ik zag dat ze die binnenhemels ook hadden net als bij Auco. hier voor 305 (zelfde prijs als Auco) Misschien dat we die gelijk mee kunnen pakken.

Als ik antwoord heb zal ik het wel in de "inkoopacties" sectie zetten

wederom meneer van Dale....

Link naar reactie
En nu maar rijden met de veerpootbrug erop............een wereld van verschil!!!! :(

Echt waar? Ik ga zo een rondje maken en ben heel benieuwd. Verbazend als je dat zo kan merken in de wegligging.

Rondje achter de rug. Je merkt het .... iets. Maar dan moet je wel aan het boenderen gaan. Met normaal rijden merk ik geen verschil. Met stevig rijden merk je dat je hem inderdaad strakker in kan sturen.

Link naar reactie

Tuurlijk... als je "rustig" rijdt zal je haast geen verschil merken, bij wat meer tempo in de bochten merk je dat de auto veel minder gaat overhellen en directer reageert op het stuur zonder eerst te gaan "rollen" ( of hoe dat ook heet)

Link naar reactie
Tuurlijk... als je "rustig" rijdt zal je haast geen verschil merken, bij wat meer tempo in de bochten merk je dat de auto veel minder gaat overhellen en directer reageert op het stuur zonder eerst te gaan "rollen" ( of hoe dat ook heet)

Ik had hem al verlaagd met sportveren en ook het :banaan: onderstel maakt hem behoorlijk stijf. Overhelllen doet hij al nauwelijks. Het lijkt nu alsof je de neus wat precies kan 'prikken'.

Na alle fratsen die ik nu met de auto heb uitgehaald, qua aankleding dan, besefte ik ineens gisteren hoeveel een auto kan veranderen. Het gevaar is, dat je rijgedrag ook gaat veranderen. Laat ik het mild zeggen: het wordt een stuk minder rustig. Bijvoorbeeld: de auto loopt nu als een kanon de bocht door, en dan ben je geneigd, zelfs als je rustig rijd, er behoorlijk rap doorheen te gaan. Laast had ik een passagier en die greep verschrikt de deur vast, en slaakte een hé joh. Terwijl ik zoiets had, van wat is er? :mellow:

Of te wel: wie het nog eens een dameskapperauto wil noemen, mag een keertje mee :party::party:

Link naar reactie

:schater::schater: Ik merk het alleen als de passagier steeds stiller wordt en krampachtig de enige houvast in de ZzZ vast grijpt ( het handvat op de deur) :schater: Maarja als je al die andere upgrades eerder gedaan had zal je behalve het directer insturen niet zo heel veel verschil meer merken met een veerpootbrug.

Persoonlijk ben ik nog aan het nadenken over een een rear strut BS_2_virg%20reduced.jpg en eventueel een body brace revBB1.jpg

Alleen maar om het chassis nog stijver te krijgen.

Het enige waar ik nog rekening mee moet houden in mijn clearance...hij is al zo laag.

Maar ja je kent het he, de kosten......... :mellow:

Link naar reactie
  • 6 jaren later...

Net bij roodkapje (koffie,oliebollen en appelflappen!) een veerpootbrug er op laten zetten( ziet er kek uit) en ik merk het all in de bochten.

Nu nog even in Januari stabilisator rubbers vervangen en dan is hopelijk het spoorzoeken helemaal weg,nog wat ditjes en datjes en een APKje en ik ben dan weer voorlopig zoet. Nog bedankt Ruud!

Link naar reactie
  • Administrator

Je had toch het :m: onderstel zei je in een ander topic? :m: rubbers zijn van zichzelf al redelijk stijf. Ik zou eerst eens even kijken naar de toestand van de huidige rubbers. Als die nog goed zijn zou ik ze laten tenzij je het echt nog veel stijver wilt.

Link naar reactie

In een /m onderstel zitten gewoon vergelijkbare rubbers als met het gewone onderstel hoor. Het enige verschil tussen beide onderstellen (qua stabilisator) is dat de stabilisator 1 mm dikker is. Een z4m heeft een nog dikkere stabilisator (2mm dikker dan het /m onderstel, maar die motor weegt ook weer meer), maar heeft ook weer vergelijkbare rubbers qua materiaal afaik

Volgens mij zijn bij een z4m alléén de draagarmrubbers van de voorwielophanging stijver (anders qua bouw), maar in het /m onderstel zijn ze weer gewoon hetzelfde als bij het normale onderstel.

Wil je stuggere rubbers om je stabilisatorstang, kijk dan uit naar een setje rubbers van het merk Powerflex. Die zijn van polyurethaan, en dat is echt een stuk stijver.

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.