Ga naar inhoud

Velgen reiniging


Garfield

Aanbevolen berichten

  • Reacties 13
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Velgenreinigers zijn super agressief. B)

Ik gebruik altijd gewoon autoshampoo. Als je dan elke 14 dagen (of zelfs elke week) je wielen wast, heeft het remstof geen kans om in te vreten. ;)

In mijn ervaring blijven LM velgen zo het langst mooi. En als ze echt vuil zijn, gebruik ik bijv. benzine (of remmenreiniger :o ) om ze superschoon te maken. Daarna spuit ik wel altijd siliconespray op de velg, om ze te beschermen. B)

Nogmaals, gewoon wassen werkt goed, als je het maar vaak genoeg doet.

Link naar reactie
silicone penetrates rubber breaking down both natural and synthetic compounds

Ooops, dus toch maar opletten met mijn silicone spray op raamrubbers en velgen B)

Ach, ik heb ook nog een busje teflon staan ;)

Link naar reactie
B) Ivo fijne tips geef jij :o B) :o

ik denk dat ik voortaan alles alleen nog met

water doe.......Spa Blauw natuurlijk.. ;)

:lol: :D ;) :D

OK, OK, ook ik kan nog leren ;)

@ Pierre: ik heb zo'n 120k km gereden met mijn Alfa in nog geen 2 jaar tijd (2 winters, veel pekel). Nog nooit velgenreiniger gebruikt en toch zijn mijn velgen als nieuw ... B)

Link naar reactie
@ Pierre: ik heb zo'n 120k km gereden met mijn Alfa in nog geen 2 jaar tijd (2 winters, veel pekel). Nog nooit velgenreiniger gebruikt en toch zijn mijn velgen als nieuw ...  ;)

Kwestie van bijhouden en soort velgen, als je ze zoals mij maar om de drie/vier weken kunt poetsen krijg ik ze niet meer schoon! B) Wat voor shampoo gebruik je??

Link naar reactie

Pierre,

Ik was ze inderdaad om de week (dus elke 14 dagen), anders worden ze bruin ;)

Ik gebruik voor mijn Alfa gewoon Valma Wash & Shine ... B)

Link naar reactie
tja, ik kreeg een brief van Zymol dat Vertar voortaan hun produkten verkoopt ... met een voucher van 5.95 erbij B)

Heb die brief ook gekregen gaat slecht met de economie zekers.

Link naar reactie

Toch ben ik nog niet gek, volgens de Velgendokter;

Ook zorgvuldig parkeren en contact met stoepranden vermijden is een voor de hand liggende maar doeltreffende manier om schade aan velgen te voorkomen. Om wielen mooi te houden luidt het advies van de dokter deze onmiddellijk na de behandeling in te spuiten met siliconenspray. Op die manier hecht vuil moeilijk aan de wielen en is schoonmaken eenvoudig.

Over reinigen is de dokter duidelijk: "gebruik onder geen enkele voorwaarde velgenreiniger. Een dergelijk middel is weliswaar heel effectief, maar het tast de lak aan en zal op de lange termijn meer kwaad dan goed doen". Ook bij doorvragen met voorbeelden van bijzonder vuile of lastig te bewerken spaakwielen blijft de Velgendokter bij zijn mening: een velg moet worden schoongemaakt met gewone autoshampoo en een zachte spons.

B)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.