Ga naar inhoud

Z3 coupe automaat


Aanbevolen berichten

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zelf bezit ik ook een Qp automaat. Nou heb ik mij laten vertellen dat er maar drie in NL zijn. Inderdaad staat deze erg laag geprijst.

nou huub heeft er ook een dus dat is al 66% hier :rolleyes:

Link naar reactie

Naar mijn weten zijn er 120 QPE's in Nederland nieuw verkocht op Nederlandskenteken.Weet niet gespecificeerd in handgeschakeld en automaten.

Link naar reactie

wie rijden er eigenlijk automaat hier? best wel wat. ff uit mijn hoofd:

Ik

Huub

Not2fast

Zedri

Ad

Link naar reactie

Dan moeten we toch wel op enige ervaringen af kunnen. Zelf heb ik 18 BMW's gehad waarvan 13 met automaat. Maar de automaat van de Qp vindt ik niet bepaald zacht eerder "bokkig"met name bij het terugschakelen bij lage snelheid. Bv als je op een stoplicht afgaat en hij gaat naar 1. Bij plankgas accelereren tot bv 80 km. en dan gas los laten blijft hij te lang in de automatisch gekozen versnelling hangen voordat hij de hogere versnelling kiest. Verder is mij verteld dat de olie levenslang is en dus niet vervangen kan worden. Zelf denk ik dat het rubber van het cardan naar de as vervangen moet worden om het bonken eruit te krijgen. Wat zijn jullie ervaringen ?

Link naar reactie
Dan moeten we toch wel op enige ervaringen af kunnen. Zelf heb ik 18 BMW's gehad waarvan 13 met automaat. Maar de automaat van de Qp vindt ik niet bepaald zacht eerder "bokkig"met name bij het terugschakelen bij lage snelheid. Bv als je op een stoplicht afgaat en hij gaat naar 1. Bij plankgas accelereren tot bv 80 km. en dan gas los laten blijft hij te lang in de automatisch gekozen versnelling hangen voordat hij de hogere versnelling kiest. Verder is mij verteld dat de olie levenslang is en dus niet vervangen kan worden. Zelf denk ik dat het rubber van het cardan naar de as vervangen moet worden om het bonken eruit te krijgen. Wat zijn jullie ervaringen ?

geen idee ik heb een 1.9 en ik weet niet of de 2.8 dezelfde bak heeft. dat bokkige heeft ie alleen een beetje als ie in stand "s" staat bij mij.

Link naar reactie

Ad,

heb je een 4 traps of een 5 traps? Ik heb alleen een 5 serie met 2.8 motor en 5traps gereden. Deze vond ik erg lekker. Ik weet overigens ook niet of de verhoudingen en responsetijden verandert zijn voor de z3 in vergelijking met de 5-serie.

Ik denk wel dat 4 vs. 5 een groot verschil zal maken. Nog meer trapjes, zoals recentelijk, is leuk maar steeds minder effectief.

DVG The Shrike

Link naar reactie

Tis niet zo'n zachte automaat als de 5 maar vind het bokkerige wel wat bij de QPE passen met Eisenmann en BMC beetje ruig en niet te lief :huh:

Link naar reactie

De automaat van de Qp is een drie traps met overdrive en half elektronisch met geheugen. Dus anders dan de huidige automaten van BMW die volledig elektronisch zijn en zijdezacht schakelen. Als iedereen met dezelfde beleving komt die een 2.8 rijdt dan ben ik er gerust op. Bij gas los vanaf bv 100 km p/u terug naar 0 valt bij mij het toerental vanaf 70 km p/u op stationair. Maar in de S stand valt hij pas op stationair bij stilstand.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb ook 'n 4traps automaat en die schokt of bokt absoluut niet:je HOORT alleen dat het toerental zakt bij overschakelen,voelen doe je 't niet.

Verder is het idee dat 'n aut. niet sportief zou zijn achterhaald;met al die mogelijkheden[zelflerend programma,hold,e+s,handmatig versn.kiezen] van tegenwoordig is een aut. ideaal;ik zou niet meer zonder willen.

Overigens is het wel mogelijk om de ATF te vervangen;bij mijn weten adviseert BMW om dit bij 200000km te laten doen.

Bij 'schokken/bokken' kan ook het filter in de aut. vervuild zijn.

Na openen kan je zien hoe vervuild de aut. is;veel deeltjes zullen zich dan hebben vastgezet op de magneten.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.