Ga naar inhoud

geruis achterin


brady

Aanbevolen berichten

ok banden verwisseld en nog steeds dit geluid

nu heb ik tijdens het rijden al zitten luisteren als een bezetene naar dit euvel

en ben dan beginnen spelen met de handrem en moet zeggen dat het geluid dat je daardoor hoord hetzelvde is als dit gesis/geruis achteraan

zou het dan toch aan de schijven of remblokken kunnen liggen

misschien dat het geen goede kwaliteit is

zal deze ook eens vervangen als het weer een beetje beter is

een voorkeur van merk die goed is ???

Link naar reactie
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

ja dacht ook aan het differentieel

heb nu 90000 km en het geruis wordt niet luider als je sneller rijdt

misschien zoals je zegt olie vervangen in het dif.

en anders ermee leren leven zeker en zonder dak hoor je het niet

dus hopelijk een prachtige zomer hé  :angry:

bedankt voor de feedback ben nu weer een beetje gerust

ah ja als de olie eruit gaat hebben jullie een voorkeur voor een oliemerk???

Al heb je een sper dan verversen met Castrol SAF-XJ SAE 75W-140

Bij geen sper Castrol SAF-XO SAE 75W-90

Succes :blush:

Ik heb 2x een type e36 gehad en bij bij beide wagen de cardanaskeringen laten vervangen en nieuwe olie erin, het is een euvel bij de e36 dat deze keringen zweten (niet echt lekken) als ze erg zweten laat ik ze gewoon vervangen en als je dan toch bezig bent gelijk uiteraard de olie.

André

Link naar reactie
ok banden verwisseld en nog steeds dit geluid

nu heb ik tijdens het rijden al zitten luisteren als een bezetene naar dit euvel

en ben dan beginnen spelen met de handrem en moet zeggen dat het geluid dat je daardoor hoord hetzelvde is als dit gesis/geruis achteraan

zou het dan toch aan de schijven of remblokken kunnen liggen

misschien dat het geen goede kwaliteit is

zal deze ook eens vervangen als het weer een beetje beter is

een voorkeur van merk die goed is ???

Pierre heeft een tijdje terug een soortgelijk euvel gehad. Bleek dat de klauw op een van de remblokjes gedeeltelijk afbroken te zijn, waardoor het remblokje half uit de zuiger hing.

Ik wil graag nieuwe remblokjes gaan bestellen in de US. Axxis deluxe plus, omdat deze volgens diverse fora's vrijwel stofvrij zijn, en even goed presteren als de OEM blokken.

Voorzijde $40.95

Achterzijde $28.95

Verzendkosten zijn vrij hoog, dus wanneer iemand binnenkort dezelfde plannen heeft:

http://www.stoptech.com

Link naar reactie
ok banden verwisseld en nog steeds dit geluid

nu heb ik tijdens het rijden al zitten luisteren als een bezetene naar dit euvel

en ben dan beginnen spelen met de handrem en moet zeggen dat het geluid dat je daardoor hoord hetzelvde is als dit gesis/geruis achteraan

zou het dan toch aan de schijven of remblokken kunnen liggen

misschien dat het geen goede kwaliteit is

zal deze ook eens vervangen als het weer een beetje beter is

een voorkeur van merk die goed is ???

Pierre heeft een tijdje terug een soortgelijk euvel gehad. Bleek dat de klauw op een van de remblokjes gedeeltelijk afbroken te zijn, waardoor het remblokje half uit de zuiger hing.

Ik wil graag nieuwe remblokjes gaan bestellen in de US. Axxis deluxe plus, omdat deze volgens diverse fora's vrijwel stofvrij zijn, en even goed presteren als de OEM blokken.

Voorzijde $40.95

Achterzijde $28.95

Verzendkosten zijn vrij hoog, dus wanneer iemand binnenkort dezelfde plannen heeft:

http://www.stoptech.com

Zijn dit "witte blokken " , worden de velgen tenminste niet zo gauw vuil :foto:

Link naar reactie
Pierre heeft een tijdje terug een soortgelijk euvel gehad. Bleek dat de klauw op een van de remblokjes gedeeltelijk afbroken te zijn, waardoor het remblokje half uit de zuiger hing.

Heeft dit toevallig te maken met die harde "TAK" tijdens de downhill aan de Belgiesche kant van het Drielandenpunt, te horen tijdens onZe verkenningsroute?

Die remblokken die minder stof afgeven moeten toch wel nut hebben, vaker geleZen.

Een van de grootste iritaties, dat als je de velgen mooi gepoetst hebt na een paar kilometers alweer die Zwarte stofZooi erop hangt. :foto:

Link naar reactie
Kan ik daaruit afleiden dat jij dit BS vindt?

EBC pads zijn ook z.g. Low breakdust pads, dacht ik. Volgens mij geven al die Kevlar pads minder stof af. Die Ferodo's die ik heb zijn ook gedeeltelijk Kevlar. Heb er niet echt op gelet of ze minder stof geven. Vind dat ook niet zo belangrijk moet ik zeggen, want je moet je velgen toch wel wassen en zeker met die wheelwax rommel die we gaan bestellen krijg je het er zo af denk ik. Ik vind het er een beetje bijhoren. Nou heb ik wel makkelijk praten met mijn velgen want die zijn zoooo snel schoongemaakt :lol:

Ik zou vooral gaan GOEDE remblokken. -_-

Link naar reactie
  • 2 weken later...
ok om even verder te gaan met dit geruis achteraan

zag dit hier op het internet aero duct

hebben julie dit onder de z zitten net voor de achterwielen

en is het mogelijk dat dit het probleem zou kunnen zijn

Ik denk niet dat je dat hoort, heb je trouwens al je olie ververst ;)

Link naar reactie
  • 3 weken later...

tot hier zijn al de rollementen en de olie vervangen

de wagen heeft mijn garagist eens op de brug gezet en deze aan alle snelheden laten draaien van 50 tot 180 per uur zonder dat er voor hem rare geluiden zouden zijn die er niet horen

het enige dat ie als er dan toch iets zou mis zijn is de handrem maar hij zij me dat het waarschijnlijk een geluid is die er altijd is ( gewoon het draaien van het hele zootje daaronder ) en dat mijn oortjes misschien gevoeliger zijn dan van een ander

dan toch misschien die vleugjes bestellen

Link naar reactie
tot hier zijn al de rollementen en de olie vervangen

de wagen heeft mijn garagist eens op de brug gezet en deze aan alle snelheden laten draaien van 50 tot 180 per uur zonder dat er voor hem rare geluiden zouden zijn die er niet horen

het enige dat ie als er dan toch iets zou mis zijn is de handrem maar hij zij me dat het waarschijnlijk een geluid is die er altijd is ( gewoon het draaien van het hele zootje daaronder ) en dat mijn oortjes misschien gevoeliger zijn dan van een ander

dan toch misschien die vleugjes bestellen

Ik doe ook veel met m'n oren (m'n werk o.a.) en ik hoor echt allelei geluidjes. Het beroemde "geruis achterin" is een spook dat ik ook ken. Het is er nou eenmaal. Ik heb dus de olie in het cardan ververst en het hielp iets, maar verwacht geen wonderen. Wat je ook hoort is banden geruis. EN vergeet niet dat de motor behoorlijk stil is dus dat al het andere geluid dan ineens opvalt. Het is niet voor niets dat er hele hordes mensen een Eisenmann uitlaat nemen ;)

Link naar reactie

ok begon het al te denken

alhoewel ik mijn handrem toch eens zal laten checken

of zelf vernieuwen

dit is het enige die nog overblijft

mocht het toch aan iets liggen

maar had graag ook iets meer gehoord over wie van de z rijders wel of geen aero ducts heeft daar vanonder net voor de achterbanden

wat is anders het nut van deze ?

bedankt nogmaals voor al de info

spijtig dat een wagen als dit zulk een euvel heeft

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.