Ga naar inhoud

geruis achterin


brady

Aanbevolen berichten

hallo

Heb een kleine vraag en weet eigenlijk niet goed hoe het te beschrijven

Als de kap dicht is en laat zeggen vanaf 50 p u hoor ik vanachter een geruis

{net een boxgeruis }

deze lijkt niet van de banden te komen maar denk ik van tussenin is dit een z3 kwaal of moet er iets nagekeken worden in de aandrijving van de achterwielen

hoop dat dit een beetje duidelijk klinkt <_<

thanx

Link naar reactie
  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dan begint het al wel een beetje hoor. Ik moest daar echt aan wennen in het begin. Ik vroeg me ook af wat het was. Ik dacht eerst wind, maar nee, want met hardtop is het er ook. Toen dacht ik banden, maar dat klinkt anders. Dus het zal wel geruis van draaiende gedeelstes zijn achterin.

Maar een vriend van me maakte mij er op attent dat de motor ook heel stil is. Dus dat het dan extra opvalt.

Link naar reactie
Gast BMM ///M Roadster

Volgens mij hoor je je differentieel!!

Ik weet je km. stand niet, maar anders zou ik de olie daarin eens laten verversen...verder kan het bij een hoge km. stand ook versleten zijn...

Groet,

Niels

Link naar reactie

ja dacht ook aan het differentieel

heb nu 90000 km en het geruis wordt niet luider als je sneller rijdt

misschien zoals je zegt olie vervangen in het dif.

en anders ermee leren leven zeker en zonder dak hoor je het niet

dus hopelijk een prachtige zomer hé :rolleyes:

bedankt voor de feedback ben nu weer een beetje gerust

ah ja als de olie eruit gaat hebben jullie een voorkeur voor een oliemerk???

Link naar reactie

Als je de lagers van het dif hoort, is dit meestal bij bepaalde toerentallen en niet konstant , wat ook mogenlijk is dat de achterwiellagers geluid maken die lagers zijn ,

geen uitblinker bij een E36 type , ik heb ze diverse keren vervangen bij mijzelf en familie leden.

In principe hoeft het cardan niet ververst te worden.

Link naar reactie
Als je de lagers van het dif hoort, is dit meestal bij bepaalde toerentallen en niet konstant , wat ook mogenlijk is dat de achterwiellagers geluid maken die lagers zijn ,

geen uitblinker bij een E36 type , ik heb ze diverse keren vervangen bij mijzelf en familie leden.

In principe hoeft het cardan niet ververst te worden.

precies, het is een constant geruis wat gelijdelijk harder wordt als je snelheid toeneemt (niet je toerental) Is het dan soms die befaamde e30 achteras? Als ik met het dak open rij hoor ik ook nog wel (stoor me d'r niet aan hoor) maar dan kan ik iets gerichter horen dat het uit de wielkasten lijkt te komen.

Link naar reactie

Het is makkelijk om een goede diagnose te stellen,

bij de bandenhandel hebben ze meestal ook een separaat balanceer apparaat.

Auto wordt opgekrikt, het balanceer apparaat tegen de band aan geduwd, en draaien maar.

De eventuele afwijking van een lager is dan goed hoorbaar.

Link naar reactie
Als je de lagers van het dif hoort, is dit meestal bij bepaalde toerentallen en niet konstant , wat ook mogenlijk is dat de achterwiellagers geluid maken die lagers zijn ,

geen uitblinker bij een E36 type , ik heb ze diverse keren vervangen bij mijzelf en familie leden.

In principe hoeft het cardan niet ververst te worden.

en was het geluid dan minder met die nieuwe lagers ?

Link naar reactie

Die diffs maken bijna allemaal geluid, is een bekend euvel wat als het niet te veel kabaal gaat maken geen kwaad kan :m:

Maar als je toch bezig bent zet er dan meteen een korter Diff in, verhoogt de fun enorm, compenseert je grotere wielomvang en bijna geen verlies in top, academische waarde in dit land met snelheidsbegrenzing :D

Link naar reactie
  • 5 maanden later...

ja de rollementen zijn vervangen

maar dat geluid zit er nog steeds

eigenlijk kan je het geluid met die van banden die in de regen rijden vergelijken

nu dacht die skf dealer dat het misschien aan de remschijven zou kunnen liggen

nu heb ik in de garage waar ik de z kocht hem de rollementen laten vervangen dus nu kan ik hem moeilijk vragen om deze ook nog eens te vervangen

zou het kunnen aan de schijven liggen

Link naar reactie
ja de rollementen zijn vervangen

maar dat geluid zit er nog steeds

eigenlijk kan je het geluid met die van banden die in de regen rijden vergelijken

nu dacht die skf dealer dat het misschien aan de remschijven zou kunnen liggen

nu heb ik in de garage waar ik de z kocht hem de rollementen laten vervangen dus nu kan ik hem moeilijk vragen om deze ook nog eens te vervangen

zou het kunnen aan de schijven liggen

Kunnen ook de banden zijn, verwissel de voorbanden eens met de achterbanden of monteer even een ander setje.

Link naar reactie

Heb met mijn Z3 dezelfde geluiden boven de 50 lijkt het net of je met gehorige winterbanden rijdt. Ik heb andere velgen met banden gemonteerd maar geluid bleef. Bij BMW hebben ze hem op de brug laten draaien (Simulaite van ongeveer 50 km/h. Zij konden niets vreemds horen onder de auto. Wiellagers waren volgens hen in orde. Dif zou het kunnen zijn maar was voor de dealer geen reden om aan te nemen dat dit het was.

Ik las dat Brady zijn wiellagers beide heeft laten vervangen en geen verschil merkt?

Ik heb me er eigenlijk bij neer gelegd dat het zo is.

Link naar reactie
ja dacht ook aan het differentieel

heb nu 90000 km en het geruis wordt niet luider als je sneller rijdt

misschien zoals je zegt olie vervangen in het dif.

en anders ermee leren leven zeker en zonder dak hoor je het niet

dus hopelijk een prachtige zomer hé <_<

bedankt voor de feedback ben nu weer een beetje gerust

ah ja als de olie eruit gaat hebben jullie een voorkeur voor een oliemerk???

Al heb je een sper dan verversen met Castrol SAF-XJ SAE 75W-140

Bij geen sper Castrol SAF-XO SAE 75W-90

Succes ;)

Link naar reactie
ja dacht ook aan het differentieel

heb nu 90000 km en het geruis wordt niet luider als je sneller rijdt

misschien zoals je zegt olie vervangen in het dif.

en anders ermee leren leven zeker en zonder dak hoor je het niet

dus hopelijk een prachtige zomer hé  ;)

bedankt voor de feedback ben nu weer een beetje gerust

ah ja als de olie eruit gaat hebben jullie een voorkeur voor een oliemerk???

Al heb je een sper dan verversen met Castrol SAF-XJ SAE 75W-140

Bij geen sper Castrol SAF-XO SAE 75W-90

Succes :blush:

We hadden het er vanmiddag nog over. Was ik nog vergeten te vragen trouwens:

Wordt dat een duur geintje Ruud? Zo niet, dan ben ik wel in voor een expirimentje of denk je dat het toch niet zal helpen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.