Ga naar inhoud

Cardan lager kapot


RENSTEC
 Share
Volgers 1

Aanbevolen berichten

Cardan lager kapot

Van mijn Z3 1,8 roadster uit 1997,  is het cardanlager kapot naar de aandrijfas. 
Ben op zoek naar een goede maar gebruikte Cardan. 
Wellicht heeft er iemand nog 1 over die ik over kan nemen 

 

Mvg Rens

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Reacties 12
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Z3's zijn relatief zeldzaam.

Veel onderdelen werden gebruikt uit de 3 series. En daar staan er heel van bij sloperijen

Vraag een dealer of de onderdeel nummers gelijk zijn. Zo ja, probeer er dan 1 op de sloop te scoren.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Alleen het lager kost 2 tientjes, daar ging ik niet te moeilijk voor doen.

https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=CH71-EUR-04-1997-Z3-BMW-Z3_19&diagId=26_0105

lager is universeel zo lijkt het, hele cardanas is specifiek voor het model en inderdaad moeilijker te vinden. 
Alhoewel

aangepast door 330dM
Link naar bericht
Delen op andere sites

Hallo 330DM,

Het lager zullen de kosten niet zijn maar als het cardan helemaal uit elkaar moet zal hij wellicht uitgeshimd moeten worden. 
lager vd as naar de aandrijfas. 
Of is er een makkelijkere manier?

Link naar bericht
Delen op andere sites

Makkelijker is 1:1 vervangen denk ik, vandaar ook de "alhoewel"  link.

Ik kan vanaf hier niet zien hoe je het wilt hebben he. Je gooit als eerste post een vraag neer, veel andere mensen

vertellen even wat over zichzelf als ze binnenvallen op een forum 😉

Link naar bericht
Delen op andere sites

Excuus, is wel zo netjes. 😉

Mijn naam is Rens en ben sinds 2011 de trotse bezitter van een donkerblauwe Z3 1.8 1997. 
Het onderhoud aan de Z3 doen we ( mijn dochter van 19 en ik ) veel zelf. 
Zo ook de reparatie aan het cardan. 
 

mvg Rens

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 1 month later...
Op 25-8-2021 om 23:58, RENSTEC zei:

Excuus, is wel zo netjes. 😉

Mijn naam is Rens en ben sinds 2011 de trotse bezitter van een donkerblauwe Z3 1.8 1997. 
Het onderhoud aan de Z3 doen we ( mijn dochter van 19 en ik ) veel zelf. 
Zo ook de reparatie aan het cardan. 
 

mvg Rens

Even een update vd reparatie vh differentieel. 
Mijn dochter en ik hebben hem gedemonteerd  en uit elkaar gehaald. Pignonas lager bleek kapot te zijn en heeft meegedraaid op de pignonas. Dan zou er een ander pignonas en kroonwiel in moeten wat te omslachtig zou zijn ook qua kosten. 
We hebben Gekozen voor een goede gebruikte differentieel van een donor auto met weinig km. Waar je wel op moet letten, er zijn 2 ratio’s overbrengingen. 3,38 en 3.45.
Die van ons was 3.45

Hij rijdt nu weer geruisloos 👍

Link naar bericht
Delen op andere sites

Goed bezig, operatie geslaagd dus. Leuk dat je even wat foto’s deelt, handig om een brug ter beschikking hebben met dit soort klusjes, knap dat je dat zelf ook doet👍

Link naar bericht
Delen op andere sites
Op 24-8-2021 om 20:23, mohikaan zei:

Z3's zijn relatief zeldzaam.

Veel onderdelen werden gebruikt uit de 3 series. En daar staan er heel van bij sloperijen

Vraag een dealer of de onderdeel nummers gelijk zijn. Zo ja, probeer er dan 1 op de sloop te scoren.

Om nog even hier op terug te komen: het klopt dat veel onderdelen ook in andere BMW's gebruikt zijn, zeker bij dingen als motoronderdelen en remmerij is dat altijd handig. Maar het is niet zo dat er helemaal geen gebruikte Z3 onderdelen te vinden zijn. Op onderdelenlijn komt nog wel eens wat voorbij en je hebt bijvoorbeeld ook een bedrijf als RKV dat zich helemaal gespecialiseerd heeft op Z3 onderdelen, demonteren vooral veel Britse Z3's.

Link naar bericht
Delen op andere sites
4 uren geleden, MadMarky zei:

Om nog even hier op terug te komen: het klopt dat veel onderdelen ook in andere BMW's gebruikt zijn, zeker bij dingen als motoronderdelen en remmerij is dat altijd handig. Maar het is niet zo dat er helemaal geen gebruikte Z3 onderdelen te vinden zijn. Op onderdelenlijn komt nog wel eens wat voorbij en je hebt bijvoorbeeld ook een bedrijf als RKV dat zich helemaal gespecialiseerd heeft op Z3 onderdelen, demonteren vooral veel Britse Z3's.

We hebben inderdaad via de onderdelen lijn een zoekopdracht gegeven en was verbaasd over het aanbod, de keuze was reuze zeg maar 🤗
Prijzen van een compleet differentieel gemiddeld rond de €250,-

 

We hebben nog een probleem met het  linker portierslot mechanisme, het gedeelte binnenin de deur ( bestuurderskant)
Met de sleutel gaan de sloten via het centraal systeem wel open maar niet dicht, sleutel is niet om te draaien. 

Via de passagierskant werkt het systeem wel. 
Iemand hier een oplossing voor?

Los Mechanisme?

Heb begrepen dat het niet makkelijk te vervangen is. 

Zijn er sets verkrijgbaar om met een afstandsbediening te werken?

Hoe is daar de ervaring mee?
 

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share
  • Wie is er online   0 leden

    Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels