Ga naar inhoud

Mijn Alpina Roadster S #141 uit Zwitserland op NL kenteken


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Proficiat met deze RS, Mooie uitvoering.

 

Nav artikel in autoweek. 

Volgens de originele gegevens is de Alpina roadster voorzien van Eibach veren en  een rvs uitlaat systeem van Boysen. 

Als er veren van Bilstein en een uitllaat van Eisenmann onder zitten, is dit later gemonteerd..

Echter zijn alle genoemde merken van zeer goede kwaliteit, doet dus niets af aan de mooie RS

 

Mvg, 

aangepast door Toma
Link naar reactie
1 uur geleden, Toma zei:

Volgens de originele gegevens is de Alpina roadster voorzien van Eibach veren en  een rvs uitlaat systeem van Boysen. 

Als er veren van Bilstein en een uitllaat van Eisenmann onder zitten, is dit later gemonteerd..

Echter zijn alle genoemde merken van zeer goede kwaliteit, doet dus niets af aan de mooie RS

Hallo Toma, ik ben er even ingedoken en je hebt helemaal gelijk. Ik zal het veranderen in mijn AW review. .

Mijn RS is trouwens nog helemaal origineel qua onderstel.

 

Bedankt in elk geval,

Jurgen

Link naar reactie
  • 3 maanden later...

Via Rob de laatste set originele beige Alpina matten besteld. Maakt de Roadster S wel af.

 

image.thumb.png.6d3e7dfea4293686a900483e65596d8d.png

 

AF208FAD-A35C-454A-AEB3-71F0E0A6D307.jpeg

aangepast door Alpiemeltje
  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Lekker bezig. Ook omdat je je anders gaat vervelen: ik zou deze plastic strip op de dorpel ook nog even vervangen:

 

848A5897-0B0C-4B72-AC13-8099994DC6CC.thumb.jpeg.c7b551d6ec0b4c42bc4703639af9ed8b.jpeg

 

Kost bijna niks en scheelt toch weer een paar zichtbare beschadigingen.

Link naar reactie
11 minuten geleden, Maurits zei:

Lekker bezig. Ook omdat je je anders gaat vervelen: ik zou deze plastic strip op de dorpel ook nog even vervangen:

 

 

Kost bijna niks en scheelt toch weer een paar zichtbare beschadigingen.

Beetje poetsen en het is weg. Het is een gebruiksvoorwerp en geen museumstuk wat mij betreft. 😉

Link naar reactie
  • Administrator

Ik dacht dat het diepere krassen waren. Ik heb het bij mijn E85 aan de bestuurderskant wel even vervangen; daar zat het na (toen) 18 jaar gebruik wel helemaal vol niet meer weg te poetsen krassen.

 

Maar goed: kan altijd nog en bovendien moet je er daarna inderdaad wel een beteje rekening mee houden omdat je anders die krassen ook zo weer terug hebt ... 

  • Like 1
Link naar reactie
  • Alpiemeltje wijzigde de titel naar Mijn Alpina Roadster S #141 uit Zwitserland op NL kenteken
  • 3 weken later...

Klein klusje aan de RS; eindelijk ook de achterste remslangen vervangen door Stahlflex leidingen.

De onderste foto is van de voorste leidingen die ik had gedaan bij de upgrade van de schijven en het schilderen van de voorste remmen.

 

IMG_2362.JPG

IMG_1740.JPG

 

 

IMG_1742.JPG

aangepast door Alpiemeltje
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Even een paar verse plaatjes in het Amsterdamse Bos geschoten. Is een mooi Alpiemeltje geworden als zeg ik het zelf.

 

IMG_2391.JPG

 

IMG_2392.JPG

 

IMG_2393.JPG

 

IMG_2396.JPG

 

IMG_2400.JPG

 

IMG_2401.JPG

 

IMG_2402.JPG

 

IMG_2403.JPG

aangepast door Alpiemeltje
  • Like 1
  • Thanks 1
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om de winterstalling af te maken is de originele Alpina hoes natuurlijk onmisbaar.

IMG_2518.JPG

 

IMG_2519.JPG

 

IMG_2520.JPG

aangepast door Alpiemeltje
Link naar reactie
31 minuten geleden, Maurits zei:

Maar nu nog geen winterstalling, toch?

Hier is het inderdaad nog geen winter, maar in Vught al wel? 😉

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.