Ga naar inhoud

Stotterend stationair als warm


dylotic
 Share

Aanbevolen berichten

Heeft iemand dit probleem al eens gehad?

Mijn Z3 M Roadster begint te stotteren als hij stationair draaid.

Net of hij een cilinder affentoe wel of niet doet. Auto schokt ook

een beetje.

Btw, ik ga maandag naar de dealer maar mischien is het iets simpels

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 15
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Kan ook je kleptiming zijn waardoor hij niet lekker loopt.

Ik zou idd wel even ermee naar de garage gaan aangezien de M blokjes vrij gevoelig zijn. Binnen een paar minuten weten ze het en beter een keertje teveel naar de garage dan dat je problemen krijgt.

Succes ermee!

Hans

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 6 cylinders lopen allemaal niet zo super gladjes, ook de mijne schommelt wat in toerental. Maar het is echt geen cylinder minder. :wacko:

Benieuwd wat er scheelt :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dylotic,

Heirbij 2 quotes van het UK forum, misschien daar eens naar laten kijken;

Right so what appears to be the problem? Well at the front of the engine is a small potentiometer which controls throttle response and is a well know culprit for causing M cars to run lumpy or have problems idling. The diag computer confirmed this reporting it faulty, strange how BMW could find this well known issue.
PS: ik weet niet of dit alleen bij S54's of ook bij S50's bestaat, die potmeter. Dit kan natuurlijk alleen bij throttle by wire motoren het geval zijn ... :wacko:

en;

But they also saw a problem with the air pump, which could just be a faulty relay (cheap to replace) or could mean the pump needs replacing. Either way, its not life-threatening, and the car still drives sweetly. Occasionally needs a few extra revs upon start-up to prevent it from stalling - this is the only symptom.

Ook interessant, maar niet betreffende jouw probleem;

The engine should also be a lot quieter according to the MM guys who tell me the reason is my cam gears are worn, again not uncommon on M cars whose Vanos solenoids prevent sufficient oil from passing through to the cam chain. Apparently it's usually the mechanical Vanos components that get the blame but it's the solenoids that are buried in the same housing that are the usual cause of Vanos failure by obstructing oil flow. None of this is stuff just happens and should have been sorted by Synter when they had the car, especially the cam noise. An M car of this age and mileage should sound like new.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ivo bedank voor de info!

Hij staat nu bij de garage (verbrugge) in terneuzen. Toen de monteur er aan

begon had hij een steekproef :) hahah gaat hij in iedergeval mijn auto niet

verminken.

Ik hoor vanavond of morgen het resultaat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jippie auto opgehaald.

En damn wat is ie nu ineens snel zeg !!!!!!

Ze hebben de computer uitgelezen en het VANOS aansturings stekkertje was los!

Ik heb vanaf het begin dat ik de auto gekocht heb zonder VANOS gereden.

Jesus wat een verschil ik wist niet dat die auto zo bruuuuuuuuuut snel was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 en halve maand heb ik mijn auto. Dat stotteren heeft hij altijd een beetje

gedaan maar dacht dat het niets was. Tja je merkt niets dan dat stotteren

zonder VANOS gewoon gehele toeren bereik gaat prima. Alleen nu heeft

hij wel 2x zoveel kracht over dat hele bereik en stotterd niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hehe, inderdaad ik schrok zelfs van de kracht. Dus zal nu pas echt

gaan wennen aan de wagen. Vreemde is dat ik al tevreden was hehe

maar dit is helemaal leuk :) soort verassings pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 traps raket :)

Ik had nog wel wat extra info voor je;

As you can see the Potentiometer sits just to the right of the Vanos.

poten1.jpg

Input into this device is via the control rod which runs from the throttle.  The potentiometer then outputs an electronic signal for the ignition and fuel injection system.  If this begins to sent faulty signals, as mine has, it can result in lumpy idling and over reving.

poten2.jpg

It still amazes me how BMW missed this and Munich Motors worked it out in less than a minute.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn, is dus echt ff wennen. Vanochtend naar werk gereden en wegdek beetje

nat. Wat denk je, jahoor iets te veel gas in z'n twee en 'scheelde' niet veel of ik

stond omgedraaid. Jesus scary shit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels