Ga naar inhoud

Alpina Roadster S Individual #240


Aanbevolen berichten

  • Administrator

Laat ik Jurgen even een keer voor zijn... 😇

 

Op zoektocht naar een Alpina Roadster S, kwam ik deze beauty uit Hannover op Mobile.de tegen, daags nadat ik de inmiddels in het bezit van Jurgen zijnde op Autoscout24.ch had gespot.

 

Aangezien deze wat dichterbij stond, ik direct van de verkoper antwoord kreeg en ik 3 dagen later al kon komen kijken en rijden, de tocht naar Hannover vol spanning ondernomen.

 

Na een ontzettend hartelijk ontvangst van een aardig stel, veel informatie ter inzage gekregen en toen de garagedeur zich opende, was ik eigenlijk direct verkocht. Dat was ik al wel na het zien van de foto's op Mobile.de, maar toch...

 

Ook het rijden 'viel niet tegen' en na 150km sturen bij terugkomst gelijk de koop maar rond gemaakt. De auto is echt een lot uit de loterij; specs zoals ik ze wilde (nagenoeg alle opties!), in nieuwstaat en nog geen 50.000 op de teller. Sapphire Black met volledig New England beige lederen interieur, tot de rolbeugels aan toe. Het blijkt ook nog eens een originele individual af fabriek te zijn.

 

Een week later met de trein naar Hannover en de auto naar Nederland gereden. Import, RDW etc zelf geregeld, alleen de BPM laten doen.

 

Het duurde eventjes voordat hij naar de keuring kon, maar inmiddels heeft de auto de Grossglockner al onder de banden gehad 😊.

 

Wát een machine! Een koppel van hier tot Tokyo en altijd genoeg power achter de hand. Het rijcomfort is ook compleet anders dan de Z4, zoveel meer souplesse.

 

Kortom, dit is een blijvertje!

 

Uiteraard ook een paar plaatjes bij de praatjes...

 

FB_IMG_1628462506352.jpg

 

FB_IMG_1628462510549.jpg

 

FB_IMG_1628462513365.jpg

 

FB_IMG_1628462515797.jpg

 

FB_IMG_1628462518924.jpg

 

FB_IMG_1628462521703.jpg

 

FB_IMG_1628462524827.jpg

 

FB_IMG_1628462527723.jpg

 

 

 

 

  • Like 2
  • Haha 1
Link naar reactie
Op 12-6-2021 om 11:10, BMW-Z-CSi zei:

Nog even geduld...

Laat ik Jurgen even een keer voor zijn... 😇

 

IMG_20210603_231824_042.jpg

 

 

Een keer mag wel.

  • Haha 2
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Omdat niet iedereen op dit forum weet wat een Alpina Z4 nu precies is, heb ik hem maar even gegoogled.

https://en.wikipedia.org/wiki/Alpina_Roadster_S

https://www.autoblog.nl/nieuws/dit-is-de-goedkoopste-alpina-z4-roadster-van-marktplaats-171860

 

Ziet er heelgoed uit jongens👌

Link naar reactie
  • BMW-Z-CSi wijzigde de titel naar Alpina Roadster S Individual #240
  • Administrator

Tijdens het wachten op de RDW keuring in juni ook al wat subtiele modificaties uitgevoerd...

 

Chromeline facelift aircounit geplaatst inclusief de befaamde Maurits-radioknopjes

 

FB_IMG_1628462718039.jpg

 

FB_IMG_1628462721118.jpg

 

FB_IMG_1628462724184.jpg

 

Er zat al een cradle voor een Nokia 6230i in, dus op zoek naar het toestel gegaan en een volledig nieuw en ongebruikte op Marktplaats gevonden.

 

FB_IMG_1628462752337.jpg

 

FB_IMG_1628462748637.jpg

 

De RDW keurmeester had toevallig ooit bij BMW gewerkt en had weinig te keuren want zag direct dat het goed was...

 

FB_IMG_1628462737058.jpg

 

Uiteraard ook al even bij de meester op de brug geweest en ook hij zag dat het goed was...

 

FB_IMG_1628462761358.jpg

 

De auto is inmiddels getaxeerd en de taxateur had geen opmerkingen, de auto is als nieuw..

 

Kortom: ik ben helemaal blij 🥳

 

 

  • Like 3
Link naar reactie

Rare opmerking of vraag misschien maar wat kan je met die oude nieuwe telefoon in de cradle? Gebruik je die om te bellen met een eigen nummer of heb je een duplicaat sim erin (bestaat dat?) Of is het puur om het plaatje periode correct compleet te maken?

Link naar reactie
  • Administrator
3 uren geleden, Ewout zei:

Rare opmerking of vraag misschien maar wat kan je met die oude nieuwe telefoon in de cradle?

Handsfree bellen 😄

 

Ik heb er een aparte sim in gedaan met prepaid nummer. Dual sim zou kunnen bij T-Mobile, maar dan moet de ene foon uit staan om de ander te kunnen gebruiken v.v.

 

Ik kan nu mijn telefoon doorschakelen naar de nokia wanneer we lange rit rijden oid.

  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator

Begin juli nog even een rondje Oostenrijk gedaan. Wát een machine! 

 

20210712_115945.jpg

 

20210716_153858.jpg

 

20210716_154058.jpg

 

20210823_193023.jpg
 

Afgelopen week maar eens even goed met de hand gewassen. Hij blijkt inderdaad netjes in de glascoating te staan wat de vorige eigenaar had laten doen.

  • Like 1
Link naar reactie
Op 9-8-2021 om 19:08, BMW-Z-CSi zei:

Handsfree bellen 😄

 

Ik heb er een aparte sim in gedaan met prepaid nummer. Dual sim zou kunnen bij T-Mobile, maar dan moet de ene foon uit staan om de ander te kunnen gebruiken v.v.

 

Ik kan nu mijn telefoon doorschakelen naar de nokia wanneer we lange rit rijden oid.

Heb je er geen bluetooth koppeling in zitten voor je toestel? Bij mij werkt dat prima.

Link naar reactie
  • Administrator
9 minuten geleden, JK-Z4-3.0i zei:

Heb je er geen bluetooth koppeling in zitten voor je toestel? Bij mij werkt dat prima.

Jawel, maar de ULF module is te oud om fatsoenlijk te koppelen met bluetooth >4.0. Ik ga nog even via het ontwikkelaarsmenu in Android kijken bij de bluetooth settings. Zijn wat instellingen mogelijk om naar oudere varianten terug te zetten qua compatibiliteit. Wellicht helpt dat. En anders maar eens kijken naar het vorig jaar uitgekomen BlueBus ding.

Link naar reactie
  • Administrator

Je bedoelt dat ze bij Apple een stuk praktischer zijn door ook de oudere Bluetooth  varianten te ondersteunen Rob? :cynical: 

 

Wel zo praktisch als het gewoon werkt zonder losse toestellen, SIM kaarten, postduiven en zo. Ik koppel mijn IPhone uit ‘21 er ook probleemloos aan. Heerrrrrrlijk! :nahnahna:

Link naar reactie
  • Administrator
43 minuten geleden, Maurits zei:

Je bedoelt dat ze bij Apple een stuk praktischer zijn door ook de oudere Bluetooth  varianten te ondersteunen Rob? :cynical: 

Dat is dan ook het enige praktische aan die dingen...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.