Ga naar inhoud

Rubber vervangen


Huub

Aanbevolen berichten

Heb soms het idee dat de QPE rechtsachter een klein beetje bongt(raar bijgeluid bij een bultje)heb dacht ik ooit ergens gelezen over een versleten rubber boven bij de schokbreker welke zou dat moeten zijn en is dat zelf te doen of moet ik toch naar Hillegom :lol:

17248wp.png

Link naar reactie
  • Reacties 21
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Daar heb ik wel eens op gereageerd bij de z3 club.

Het is nr.7 het steunlager, het stalen busje is dan los van het rubber.

Bovenste moer( 12) van de schokbreker los draaien, auto opkrikken aan die zijde,

de schokbreker komt dan los uit het steunlager, de twee moeren ( 10) van de steunlager los draaien , en je kunt hem uit de carroserie halen.

Link naar reactie
Daar heb ik wel eens op gereageerd bij de z3 club.

Het is nr.7 het steunlager, het stalen busje is dan los van het rubber.

Bovenste moer( 12) van de schokbreker los draaien, auto opkrikken aan die zijde,

de schokbreker komt dan los uit het steunlager, de twee moeren ( 10) van de steunlager los draaien , en je kunt hem uit de carroserie halen.

Aad mijn dank is groot. :lol:

Link naar reactie
Dit is wat ik te zien krijg, daarom had ik hem even op imageshack gehost. ^_^

adsf9eg.jpg

Kan rubber nr.14 ook versleten zijn?

Alles is natuurlijk mogelijk, het steunlager is in vele gevallen verantwoordelijk

voor de klacht.

Link naar reactie

Hallo Huub,

Heb ik ook gehad dat "klong" geluid rechts achter als ik over een drempel of zo ging.

Bij mij zijn de sabilisatorstang rechts achter en de slingersteun vervangen, kosten waren voor de onderdelen € 81,66 ex btw. Probleem opgelost!!

Jouw probleem lijkt me hetzelfde als ik je omschrijving lees.

Met vriendelijke groet,

Maarten.

:rolleyes:

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Ik heb e.e.a. gisteren nog eens gecheckt.

Als ik de vering links en rechts achter indrukte hoorde ik niks.

Na enig zoeken blijkt de PIEP te komen van de bak van het reservewiel.

Omdat ze zol laag ligt zal mijn meisje (of ik) wel een keer met die bak een van de overbekende en allom aanwezige springschansen in het Nederlandse wegdek geraakt hebben, waardoor de bevestiging van de reservewielbak iets uit z'n gelid staat. Ga wel even langs mijn monteur om e.e.a. even op de brug te bekijken.

:D

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Omdat ik helemaal gek werd van het gerammel heb ik niet gewacht op de tweede klusdag, en zelf de steunlagers vervangen.

Aad heeft hierboven al beschreven hoe dat moet; het is ongeveer 45 minuten werk om ze beide te vervangen.

En inderdaad was bij mij het stalen busje los gekomen.

lager.jpg

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Bij mijn coupe hoorde ik een geluid rechtsachter als ik over slechte (klinkerweg) reed. Bij Rogue Engineering 2 "rear shock mounts" besteld (keuze is hierop gevallen ivm betere kwaliteit, extra versteviging bovenop en na montage kan de schokdemper voortaan langs de onderzijde losgemaakt worden).

Vandaag alles gemonteerd, bijna alle bekleding in de kofferruimte moet eruit, maar geen gerammel meer !

Link naar reactie
na montage kan de schokdemper voortaan langs de onderzijde losgemaakt worden

Wat bedoel je daar precies mee? Hoeft de bekleding er dan niet meer uit?

je hoeft er zelfs niet meer van binnen bij -_-

Link naar reactie
na montage kan de schokdemper voortaan langs de onderzijde losgemaakt worden

Wat bedoel je daar precies mee? Hoeft de bekleding er dan niet meer uit?

Bekleding hoeft er niet meer uit, je schroeft binnen in het spatscherm 2 moeren los, in principe het zelfde systeem als orig. maar dan omgekeerd.

Link naar reactie

@ Aad: Kijk even naar onderdeel 7, dan zie je dat de schroefdraad in een passing zit. Vast?

Hoe zit het bij de roadsters? Waar vind ik de top-mount, binnen de kofferbak of onder de binnen bekleding van de soft-top. Ik heb namelijk het vage vermoeden dat deze twee bouten los zijn gekomen tijdens de transplantatie van het verlagingsset.

Link naar reactie

Mooi documentje. Ik begrijp dat er veel meer van dergelijke documenten zullen zijn. Waar zijn deze ergens te vinden? Op het internet of TIS? Als deze er alleen maar zijn verspreid over allerlei verschillende sites, is het dan geen idee om deze ergens op het forum te plaatsen zodat ze aangevuld kunnen worden. Dit geldt natuurlijk alleen als het niet op een TIS of iets dergelijks te vinden is.

Link naar reactie
Zijn de bouten of moeren dan vastgelast aan het binnenscherm, het zal anders toch moeilijk zijn met losdraaien, en de boel op zijn plaats zien te houden.

Bij de rear shock mount van Rogue Eng. zijn de koppen van de bouten, die dus aan de binnenkant komen te zitten onder bekleding, vastgelast aan een soort verstevigingsplaat die bovenop het binnenscherm komt te zitten. Deze dient gelijk als versteviging tegen evt. uitscheuren van de bovenste bevestiging in het binnenscherm wat (bij circuitautos ?) nog wel eens voor schijnt te komen.

Doordat de bouten vastgelast zijn hoef je alleen in de wielkast 2 moeren los te draaien en de onderste bout aan de draagarm om de schokbreker te verwijderen, is ook handig als je schokbrekers hebt met verstelbare demping om de instelling te wijzigen.

Link naar reactie
  • 4 jaren later...
Gast Z3-Widebody
Bij mijn coupe hoorde ik een geluid rechtsachter als ik over slechte (klinkerweg) reed. Bij Rogue Engineering 2 "rear shock mounts" besteld (keuze is hierop gevallen ivm betere kwaliteit, extra versteviging bovenop en na montage kan de schokdemper voortaan langs de onderzijde losgemaakt worden).

Vandaag alles gemonteerd, bijna alle bekleding in de kofferruimte moet eruit, maar geen gerammel meer !

Grappig zo'n topic van 5 jaar geleden een schop geven..

Heeft er nog iemand ervaring met Rogue Engineering?

http://www.rogueengineering.com/rogue/RSM.html

Ik heb namelijk exact dat rateltje bij mijn rear shock mounts.. heb deze al laten vervangen door nieuwe, maar het probleem is er nog steeds.

En ik zou niet graag willen hebben dat dit gebeurd:

rsm_fail_300.jpg

Nu heb ik begrepen dat het vervangen door originele nieuwe shock mounts uberhaupt niets helpt, omdat de OEM versies gewoon niet sterk oid zijn..

En het schijnt nog sneller, erger te worden als je je onderstel hebt vervangen..

design precludes them from being stout enough to withstand the rigors of aftermarket suspension, or even badly damaged roads.

Dus nogmaals, heeft er nog iemand ervaring hiermee, en weetje ook waar ik deze kan bestellen, behalve laten shippen vanuit de US?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.