Ga naar inhoud

Productie aantallen Z-series + E85/86 fl modellen gedetailleerdere info


Maurits

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Ik struikelde vandaag bij toeval over deze website. Met in een hele simpele layout best leuke informatie, zoals productieaantallen per regio voor de Z1, Z3, Z4 E85/86 en de Z8: 

 

image.thumb.png.f0e3678c424489dcb9d84a2920da1d8a.png

 

 Maar voor mensen met een E85/86 3.0si of M (facelift modellen dus) pas echt interessant: dan krijg je op je op de betreffende subpagina meer info:

 

image.thumb.png.e79549c4c8c57effee2ceb881a04c45a.png

 

en je kunt filteren op o.a. carrosseriekleur, stoelkleur en -materiaal en dashboardpanelen. Zie bijvoorbeeld hier voor de 3.0si. 

 

image.thumb.png.bc2e0c13e1b92c9453bd5e744698e170.png

 

Zo weet ik sinds vandaag dat ik één van de 199 wereldwijd geleverde Spacegrau 3.0si coupés heb en dat de eigenaar voor mij een ..... nogal ..... Amerikaanse smaak had. :cynical: Er zijn er wereldwijd 34 in Spacegrau met zwart interieur en Feinholz dashboard inleg, waarvan 33 in Amerika. En precies één daarbuiten; de mijne (ja, ja, "hout hoort in een boot" en zo. Maar daar ging het nu even niet om).

 

Overigens worden op deze website in Belgie geleverde Nederlandstalige uitvoeringen gemakshalve aan Nederland toegerekend. 

 

Als je een Z4 3.0si of M hebt dus best aardig om even wat te spelen met de variabelen!

  • Thanks 1
Link naar reactie

Ik heb blijkbaar echt een unieke uitvoering. Van de Z4 in de kleur Stratus metallic (440) met een full leather New England / saddle brown (LBD3) interieur en Piano Black (S4MLA) interieurlijsten is er blijkbaar maar 1 gemaakt.... en die heb ik 😊

Link naar reactie

Begint jouw kenteken met 80?

28 minuten geleden, SH75 zei:

Ik heb blijkbaar echt een unieke uitvoering. Van de Z4 in de kleur Stratus metallic (440) met een full leather New England / saddle brown (LBD3) interieur en Piano Black (S4MLA) interieurlijsten is er blijkbaar maar 1 gemaakt.... en die heb ik 😊

 Begint jouw kenteken met 80?

Link naar reactie
19 minuten geleden, SH75 zei:

Inderdaad. Je kent deze auto?

 

Yes, dat denk ik wel... Ziet dit er bekend uit? Foto's zijn niet zo beste kwaliteit, want gemaakt met een telefoon in 2009 😛

 

spacer.png

 

spacer.png

aangepast door Griffendahl
Link naar reactie
10 minuten geleden, Griffendahl zei:

 

Yes, dat denk ik wel... Ziet dit er bekend uit? Foto's zijn niet zo beste kwaliteit, want gemaakt met een telefoon in 2009 😛

 

spacer.png

 

spacer.png

Die ziet er inderdaad zeer bekend uit. Sterker nog, hij staat sinds april dit jaar bij mij thuis voor de deur. Ik kan je zeggen dat hij er 11 jaar later nog steeds prachtig uitziet. Ik ben er erg blij mee. Ziet er goed uit er rijdt geweldig. Maar dat hoef ik jou niet te vertellen natuurlijk.  Heb jij hem destijds ingevoerd?

Link naar reactie
  • Administrator
14 uren geleden, BMW-Z-CSi zei:

Ik mis de Roadster S en Z1 RLE...

Als je je auto's kentekent als een ander merk, mag je natuurlijk niet meer mee doen in lijstjes met BMWs ... :wink: 

Link naar reactie
  • Maurits wijzigde de titel naar Productie aantallen Z-series + E85/86 fl modellen gedetailleerdere info
  • Administrator
14 uren geleden, Maurits zei:

Als je je auto's kentekent als een ander merk, mag je natuurlijk niet meer mee doen in lijstjes met BMWs ... :wink: 

Ah, de V8 Roadster is natuurlijk gewoon een BMW, want geen Alpina chassisnr. 👍🏻

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.