Ga naar inhoud

Koplampen z3 ombouwen van linksrijdend naar rechtrijdend


BMW330i

Aanbevolen berichten

Koplampen z3 ombouwen van linksrijdend naar rechtrijdend

Ik ben sinds een week de gelukkige eigenaar van een uit Japan geïmporteerde Z3. 2.2 6 cilinder met het stuur aan de linkerkant.

nu in afwachting op individuele goedkeuring bij de rdw te Lelystad ben ik op zoek hoe je de koplampen kunt veranderen zodat je tegenliggers niet verblind.

tips???

 

 

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

23 minuten geleden, BMW-Z-CSi zei:

Voor zover ik weet, kunnen de Z3 lampen niet worden omgezet. Die van de Z4 wel. Correct me if I'm wrong.

Ik had er even overheen gelezen dat het een Z3 betrof...

aangepast door Griffendahl
Link naar reactie
11 uren geleden, BMW-Z-CSi zei:

Voor zover ik weet, kunnen de Z3 lampen niet worden omgezet. 

Dat klopt. 

Een ritje naar een sloper voor goede gebruikte units, of online een setje aftermarket-lichtunits bestellen zijn de voor de hand liggende oplossingen...

 

Als de units van ‘de Japanner’ in goede staat zijn kan je overwegen die aan iemand in UK te verkopen, en zo je kosten voor het LHD-setje te beperken. 😉

Link naar reactie

Punt is dat veel slopers hun Z3s uit de UK halen aangezien ze daar voor een habbekrats weg gaan. Ze hebben alles voor je behalve LHD koplampen... Ook online (bijv Ebay)moet je goed opletten dat aangeboden lampen wel 100% zeker weten LHD zijn.

 

Koplampen zijn ook nog gewoon nieuw bij BMW te bestellen maar erg prijzig, laatste keer dat ik keek kostten facelift koplampen iets van €900 per stuk bij Ekris. Wat veel mensen daarom doen is aftermarket koplamp units monteren omdat deze nu eenmaal veel goedkoper zijn.

Link naar reactie

Hartelijk dank voor de tips, ik lees dat de meningen verdeeld zijn. Bij BMW dealer krijg ik te horen dat de koplampen "wereldwijd" een en hetzelfde artikelnummer hebben. Dus de twijfel blijft nog even aanwezig of er toch ergens een handeltje of iets anders op de lamp-unit zit die voor de omschakeling zorgt. Ik ga de lampen demonteren en op zoek. keuring in Lelystad kan toch pas op zijn vroegst in januari 2021 plaatsvinden vanwege de drukte en corona maatregelen die ze nu hanteren ( auto 1 dag voor de keuring brengen en de dag na de keuring weer ophalen!!!!).

aangepast door BMW330i
jaartal 2012 ipv 2021
Link naar reactie

Dan heeft de dealert niet goed opgelet...

En ik vermoed dat ik weet hoe dat komt: de onderdeelcatalogus is zó opgezet dat je onderdelen pas te zien krijgt NA selecteren van aan welke kant het stuur zit.


Er zijn wel degelijk verschillende onderdeelnummers voor een 2.2 RHD en LHD, here we go:

RHD: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=CN12-EUR-11-2000-Z3-BMW-Z3_22i&diagId=63_0314

LHD: https://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=CN11-EUR-10-2000-Z3-BMW-Z3_22i&diagId=63_0314

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Ik heb in Rotterdam bij headlightconversions de Japanse koplampen van mijn z3 coupe laten ombouwen naar links gestuurd. In het lichtarmatuur moeten wat schotjes worden geplaatst om door de keuring heen te komen. Kosten vielen erg mee: 125 euro voor beide koplampen. Was wel even zoeken voordat ik iemand had gevonden die dit kon doen. Je vindt dit bedrijfje oa op marktplaats. Mocht je naar Rotterdam gaan: neem wel even de originele lampjes mee zodat degene die je lampen aanpast het juiste lichtbeeld kan controleren.  

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.