Ga naar inhoud

Motorolie z3 97


zzz333

Aanbevolen berichten

Motorolie z3 97

Excuses als dit verkeerd staat, maar ik kan het via de zoekfunctie niet vinden.

 

Welke motorolie moet er in mijn z3 uit 97?

Ik rijd er nog geen 5000 km per jaar mee en dan gemengd stad/snelweg.

Moet het synthetisch of mineraal zijn en welke viscositeit enz.

 

aangepast door zzz333
Link naar reactie

BMW adviseert 5W30 voor ongeveer alle modellen. BMW's goedkeuringen worden aangegeven met "LongLife-01; LongLife-04, of LongLife-98" 

(cijfers zijn jaartal volgens mij 04 is de huidige)  Ik gebruik zelf Castrol Edge 0W40, omdat ik denk dat ie dan wat minder olie verbruikt, ik moet af en toe wat bijvullen, heeft ook BMW LL-04 goedkeuring. Even rondkijken voor een goeie prijs is wel de moeite waard met olie, kan veel geld schelen, ik heb 5 liter van die 0W40 gekocht voor rond de 40 euro.

aangepast door 330dM
Link naar reactie

Ooit toen ik in een ver verleden op de HTS-Autotechniek zat heb ik heel veel verschillende merken olie moeten testen in het brandstoflab, de conclusie daarvan was destijds dat Castrol de specificaties het best haalt. Sindsdien gebruik ik persoonlijk alleen nog maar Castrol.

aangepast door Griffendahl
Link naar reactie
Op 3-10-2020 om 17:49, Ewout zei:

Voor vloeistoffen vul ik altijd kenteken in bij Kroon: https://www.kroon-oil.com/nl/ ze hebben bijna alles wat je aan sappen in je auto kan gooien. En Kroon is gewoon goed.

Ik zal niet ontkennen dat Kroon goede producten levert, maar die kentekencheck vertrouw ik niet zo; als ik het kenteken van mijn Jeep invoerde (uitgerust met een 4.7L V8) kwam die terug met een 5.7L V8. Lijkt leuk, maar dat is een totaal ander blok met andere wensen. Daarnaast kon ik kiezen uit 5 verschillende voor- en achter diffs en 2 verschillende tussenbakken. Ook adviseren ze voor de tussenbak Agrifluid IH, terwijl de betreffende NV247 bak alleen de originele Mopar NV245/247/249 Transfer Case Fluid lust. Helaas voorbeelden te over van overleden tussenbakken die met iets anders genoegen moesten nemen. Ik zou dus altijd de specs van de fabrikant proberen te achterhalen en niet blindvaren op -die leuke- kentekencheck. 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.